Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ciśnienie w górnych granicach normy. Na zimnym i ciepłym silniku mierzyłeś?

I moim zdaniem, zabierasz się za problem od dupy strony.

Pytanie kluczowe: jaki masz wydech? Kompletny? Katalizatory są? Bo z tego co pamiętam ze lotu, to chyba nie.

I wrzuć wykres z hamowni jak możesz.

Edytowane przez Czaku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie w górnych granicach normy. Na zimnym i ciepłym silniku mierzyłeś?

I moim zdaniem, zabierasz się za problem od dupy strony.

Pytanie kluczowe: jaki masz wydech? Kompletny? Katalizatory są? Bo z tego co pamiętam ze lotu, to chyba nie.

I wrzuć wykres z hamowni jak możesz.

mierzone na ciepłym silniku, jeździłem wcześniej na Castrolu 10W40 teraz wlałem Shell Helix 10W4o,

dolałem ok 1l oleju po ok 5 tys km ale zauważyłem że lekko się sączy z uszczelki miski pewnie stąd ten ubytek

wydech jest kompletny moim zdaniem tylko katy są raczej puste, wykresik miał mi zostać wysłany na maila w piątek ale nie dostałem jeszcze, także jutro wrzucę jak tylko dostanę

jeszcze przypomniało mi się że ok 6miechów temu wymieniałem przewody paliwowe + filtr, może mechanik wsadził za małe i nie ma dobrej dawki paliwa, w tej chwili jeżdżę praktycznie tylko na benzynie aby wyjeżdzić całe Pb98 i Shell V-Power Nitro+

@ Galone, kompresję sprawdzałem w Strzelinie za 50zł

Edytowane przez viviek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj czytalem co robia w tych silnikach zeby moc zwiekszyc;

walki miska od m54b30

tloki od m52b28

dolozenie drugiego wanosa

ciekawe czy sama miska na cos wplywa

trzeba bylo by sie mocno zaglebic i miec na forum jakiegos takiego speca

tak dla ścisłości to przy n/a pakuje sie całość(bebechy) od m54b30 dobre strojenie,porting kanałów i można zrobić 240 KM i 330 Nm,a przy dołożeniu vanosa dochodzi jeszcze komp z tu ;)

a więc spraw wygląda tak, sprawdzona dziś kompresja i osoba sprawdzająca była w szoku że tak łądnie trzyma

1-14,5

2-14

3-14

4-15

5-14

6-15

nie wiem co dalej sprawdzać....w najbliższym czasie sprawdze ciśnienie paliwa i może jakiś dodatek do czyszczenia wtrysków się przyda bo już nie wiem gdzie szukać

przy takim sprężaniu zjedź z oktanami ,jak ci Dziki radzi,nie wiesz gdzie szukać :?: szukaj w swoim wydechu WRC na moje krzywe oko to on wszystko psuje.Dodam tylko że u siebie w M50 miałem równiutko po 12,0 na każdym garku,szła równo z niejednym b28 ,a na hamowni wyszło coś koło 195KM :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dołożony jest tylko tłumik końcowy przelotowy, znajomy mechanik mówi że katy nie są puste bo puste dają jakiś charakterystyczny odgłos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny podejrzany który dziś został mi zasugerowany i też poszukałem trochę info o nim to komp i przeplywka, 1 opcja to może ktoś wstawił inny komp np z 2.0 a druga sprawa to porównanie producenta kompa i przepływki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzone dziś nr z kompa i przepływki

komp BOSCH 0 261 200 402

przeplywka BOSCH 0 280 213 011

wie ktoś jak sprawdzić czy pochodzą z 325i ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

realom.com bmwstore.pl bmwautoparts.net- wpisujesz 7 ostatnich znaków winu i potem szukasz jaki powinien być w twoim aucie komp i przepławka.

jest jakiś przelicznik wartości czy jak to sprawdzić czy to dobre ? na bmwstore.pl znalazłem takie info

[h=2]Przepływomierz powietrza[/h]

Numer części: 13 62 1 730 074Termin realizacji: koniec produkcjiZastąpiona przez: 13 62 7 527 518

[h=2]Sterownik główny DME[/h]

Numer części: 12 14 1 703 577Termin realizacji: koniec produkcjiZastąpiona przez: 12 14 1 744 861

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M50 zamiennie montowano w różnych latach DME z końcówkami NV i 402;403;405 a dla V(anosa) 413.

Zamiennie to znaczy że po tym nr nie będziesz wiedział czy DME jest z M50b20 czy M50b25.

Jedynie rozróżnisz NV od V.

Zywkle na DME jest naklejka i podany nr VIN-a po tym już w pełni zlokalizujesz pochodzenie.

Ja mam b20 i latałem na DME z b25-nie odczułem żadnej różnicy w pracy silnika/jałowe/pod obciążeniem-nawet próbowałem zamiast 405 DME z 403-żadnych zmian w pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest ten sam problem spadek mocy w stosunku do serii na hamowni dosyć znaczny silnik M50B25 ale u mnie odpowiedzialny za to jest niestety vanos przydałby mu się już remont może u ciebie jest podobnie na wykresie powinno wyjść gdzie ta moc ci się zatrzymuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest ten sam problem spadek mocy w stosunku do serii na hamowni dosyć znaczny silnik M50B25 ale u mnie odpowiedzialny za to jest niestety vanos przydałby mu się już remont może u ciebie jest podobnie na wykresie powinno wyjść gdzie ta moc ci się zatrzymuje

no ja nie mam vanosa :P

ale dziś włożyłem 5 stówek w części i pomiary i wyszło tak

ciśnienie paliwa : 3,2 gdzie zakres poprawny 3,3-3,7

sonda lambda : non stop 0,43V

zakupiłem oryginalną sondę dedykowaną BOSCHa + nowy filtr paliwa BOSCHa również ( pół roku temu wymieniałem na UFI bodajże ), no i okazało się że sonda dalej nie bardzo domaga, elektryk posprawdzał i wyszło, że sonda nie miała grzania, znaleziono 1 kabelek urwany, doczepiono do masy i sonda ożyła :D następnie kolejny pomiar ciśnienia paliwa i wychodzi 3,5 :D

wyjeżdżam na test i w moim odczuciu znacznie lepsza góra jest teraz :) muszę tylko śmignąć znowu na hamownię zobaczyć jak się ma wynik do moich odczuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz jeden kabelek pod autem uwalony i już auto nie jest takie jak ma być :)

właśnie o to chodzi

jakaś ******ła tyle zamieszania narobi i ****

ja u siebie szukałem co się dzieje ze raz jedzie raz nie jedzie i do wczoraj poszukiwania zakończone -powymieniałem -filtr paliwa ,świece ,czujniki wałków jeden i drugi ,przepływka itd ostatnią rzeczą był Czujnik temperatury płynu chłodz. po wymianie bez zmian po skasowaniu błedu auto odżyło ale wiadomo że na tym nie przestane -musi byc żyleta happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... mam podobny problem ze spadkiem mocy i mulącym przyspieszeniem..ale z tego co sie zorientowałem czasami

lepszym rozwiązaniem jest wymienic silnik niz go remontowac bo koszty diagnostyki napraw i części byłby wyższy niż takiego samego ale używanego silniczka w bdb stanie:P Rozsądnie viviek napisał ze najpierw daignostyka i wybadac czy sie w ogole opłaca:P a potem juz kombinejszyn, tak przynajmniej mówiło mi 2ch różnych mechaników:P

W każdym razie życzę rozwiązania problemu i przede wszystkim ..powrotu mocyi Buni do "zdrowia":Dbmw_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie podejście to pójście na latwizne, mechanik pewnie weźmie te same albo podobne pieniądze co za przekladke. A wiesz co z silnikiem, kto jak o niego dbał? Wleje Ci doktora przed sprzedażą a potem będziesz się palowal. No chyba że masz sprawdzony silnik, 100k nalatane, od znajomego po dzwonie w tyłek lub bok. A jak zrobisz remont to wiesz co masz i ile pojezdzisz. Poza tym bez przesady, jak ciśnienie ma równe, nie bierze oleju to nie ma co rozpruwac silnika tylko szukac przyczyny.

Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cały czas walczę z problemem :D po wymianie filtra paliwa Boscha, sondy dedykowanej Boscha oraz tłumika auto znów poszło na rolki, tym razem w Ecu Project

widać poprawę ale nadal będę walczył o lepszy wynik :D rada od specjalistów : podobno gdy sonda była dłuższy czas walnięta możliwe że wejście do katów mogło się przypalić widocznie obniża moc

teraz to będę sprawdzał, chyba że może ktoś ma na zbyciu żebym mógł przełożyć i sprawdzić, ewentualnie jakieś inne rady po wykresie

wyszło 172,2 KM 222,8 Nm

wykresik :

https://imagizer.imageshack.us/v2/1375x772q90/36/skn1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, oswiecilo mnie jak bralem prysznic i myslalem o twoim problemie:mrgreen: wiec tak czepil bym sie tego nagaru (jesli to napewno 2.5) skoro pisales wczesniej ze cisnienie jest dosc za wysokie to znaczy ze komora spalania jest czyms zalepiona i powstaje wieksze cisnienie nawet czujnik spalania stukowego to wykazywal a przyczyna tez by byla chocby dlatego ze jezdziles na zepsutej sondzie to i dawka byla nie prawidlowa i mogl od tego powstac nagar albo od czegos innego, ale ja bym teraz zalal cylindry na noc nitrem by sie fajnie to przezarlo lub tez innym wynalazkiem na nastepny dzien wydmuchal przekrecil pare razy bez swiec i sprawdzil wynik. No teraz moge isc spac jak sie juz fajnie podzielilem pomyslem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...