Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Chciałbym na wstępie poinformować że korzystałem niejednokrotnie z wyszukiwarki, a nawet ślęczałem nad pokrewnymi tematami jednakże nadal mam wątpliwości.

Szyba od kierowcy domyka się na siłę, aż pewnego dnia szyba wyskoczyła z prowadnic. Po ściągnięciu boczka i złożeniu do kupy odnalazłem wyłącznik krańcowy na silniczku (mały mikrowyłącznik na stałe przylutowany do wiązki). Po klikaniu na niego, a potem ucięciu go i próbie zwarcia na krótko, nie przerywało to pracy silnika. Aha, gdy go nie było szyba zaczęła pracować skokowo co 5 cm (co oznacza błąd) a po przykręceniu z powrotem wróciło do "normy"

Podczas klikania na zamykanie zamkniętych szyb, słyszymy cyknięcie w każdym z silniczków. Jednakże u kierowcy jak wspomniałem pracuje do oporu (aż wygina blachę drzwi), a w lewej tylnej po kliknięciu słychać cyknięcie... u kierowcy.

-Czy to jednak mikrowyłącznik? Nie można go nigdzie dostać chyba że za kosmiczne pieniądze

-Może coś nawalonego w module komfortu, że tylna szyba czyta sygnał z przedniej lub coś w tym rodzaju?

-A może to po prostu włącznik szyb?

Proszę o pomoc, jeśli dla kogoś sprawa ma oczywiste rozwiązanie. Nie chcę kupować niepotrzebnych fantów lub co gorsza płacić dwie dniówki partaczom za samo zdjęcie boczka na chama.

[ATTACH=CONFIG]27398[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27399[/ATTACH]

Tu widać mechanizm (to pomarańczowe to kostka którą dodałem po ucięciu) oraz wiązkę pod kanapą

Edytowane przez Paweł_530
Zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomocy!!! Już ponad miesiąc jeżdżę bez boczka... nikt nie wie czy za bardzo zabazgrałem?

Jeszcze jedno... czy komfortowe zamykanie szyb (za jednym kliknięciem do końca) działa tylko u kierowcy? Wydaje mi się że działało wcześniej co najmniej u pasażera...

Edytowane przez Paweł_530
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje oko to krańcówka padła, poszukaj może jakiejś używki na necie, na pewno się coś znajdzie za nieduże pieniądze. A co do nie podnoszącej się samoczynnie szyby pasażera to chyba każde E34 tak ma, że tylko po pojedynczym kliknięciu podnosi się tylko kierowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za odpowiedź

u mnie też tylko kierowce domyka "automatycznie"

No to mnie przynajmniej uspokoiło. Ale z drugiej strony trochę mały wypas, chyba trzeba w nich poprawić ten fabryczny mankament (jeśli się da w miarę łatwo)

happy_bmw

Co do tej krańcówki, to po którymś z liftów krańcówka nie wyglądała tak

WYŁĄCZNIK KRAŃCOWY BMW E34 (3641016754) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

lecz była częścią wiązki i wyglądało to tak:

BMW E34 E4830D Micro Switch Sensor

RealOEM.com   BMW E34 530i VARIOUS MICRO SWITCHES

E4830D

I tutaj gorąca prośba CZY MA KTOŚ COŚ TAKIEGO NA ZBYCIU??

Na przykład z jakiejś uszkodzonej wiązki drzwi, czy może całą wiązkę choć wolałbym nie pruć swojej...

Edytowane przez Paweł_530
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam kolegę czy ma jeszcze mechanizmy z wiązkami z e 34 to w razie czego byłaby część.

Co do poprawiania fabryki w tym przypadku to ja bym odpuścił ze względów bezpieczeństwa.

Komfortowo zamykasz okno kierowcy jako kierowca ,który jedną rękę ma na kierownicy a drugą na przycisku i wie,że skoro zamyka szybkę to i nie wkłada tam paluchów.

Jeżeli przerobisz układ że każdy przycisk tak będzie reagował to nie masz kontroli nad tym co i gdzie wkładają Twoi pasażerowie.

W przypadku zamykania okna pasażerowi jako kierowca słysząc krzyk puszczasz przycisk=szyba staje.

Przerabiając układ-zanim ponownie znajdziesz przycisk i ponownie naciśniesz to oprócz krzyku będzie krew:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe

Jednak Niemcy pomyśleli. Myślałem raczej o tym żeby pasażerowie mogli sobie pyknąć szybką (chyba że np. z tyłu działają tak włączniki) no i szyba u pasażera z przodu, często używana np. pytając o drogę. Tu raczej małe ryzyko przytrzaśnięcia bo widać co ten obok robi z paluchami

O ile się nie mylę to w e39 jest w każdej szybie dwuskokowy przycisk, ale tam podobno jest zabezpieczenie że szyba staje jak coś przytrzaśnie.

A teraz zgłupiałem, bo byłem przekonany że w mojej działa tak przynajmniej u pasażera... na szczęście opuścić można wszystkie pyknięciem.

Co do wiązek to jestem zainteresowany (najlepiej sama kosteczka, nie chodzi tu bynajmniej o koszt a o wyciąganie mojej wiązki z elegancką taśmą "munchen"

I do tego odłączanie zamka itd. obym nie przedobrzył. Szkoda że nie jest to osobny element (jak w przedlifcie), który mógłbym nawet przymierzyć gdyby nie daj Bóg okazało się że to nie to, a tak to nie chcę ciąć całości bez pewności.

Już wtedy chyba powoli zaczynali przymierzać się do aut o ograniczonej żywotności, gdzie nie wszystko da się wymienić...

Edytowane przez Paweł_530
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mechanizmów to właśnie wypadnięcie ze ślizgu skłoniło mnie do rozgrzebania sprawy - kupiłem w ASO nowe ślizgi, trochę podgiąłem ramiona i teraz powinno być kolejne 20 lat spokoju... pod warunkiem że silnik znowu ich nie wyrwie. Przydałby się jeszcze taki smar jak był: gęsty, szary (grafitowy?)

Aha, i do tego wyczyściłem szmatą gąbkowe prowadnice - to było najważniejsze, bo teraz szyba płynnie zjeżdża, a nie ciężej pod koniec. Polecam ten zabieg każdemu kto rozbebeszy drzwi. Czy ktoś zna może lepszy sposób? Podejrzewam że nasmarowanie da efekt na krótką metę, z czasem złapie więcej brudu. Najlepiej byłoby wymienić gąbki na nowe

Co do wiązek to nie wiem, czy różniły się po lifcie z 1992, czy z 1994 (ja mam po tym ostatnim)

A chodzi tu właśnie o ten wyłącznik krańcowy E4830D (jak opisałem wyżej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...