MiNos Opublikowano 13 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Odpaliłem auto 1 raz od niedzieli, nie pokazała mi się już kontrolka akumulatora. Udało się wejść w ukryte menu ale co mnie zastanawia pokazywane tam napięcie wynosi około 14,9/15-15,2V czy to oznacza, że nadal jest co nie halo? Jeżeli podana różnica 0,2V między miernikiem a ukrytym menu by sie zgadzała to jest tam napięcie koło 14,8-14,9. Nie miałem przy sobie miernika i nie mogłem sprawdzić co miernik pokazuje. Co prawda testy tylko na postoju i na zimnym silniku ale to chyba nie ma nic wspólnego?? Takie sytuacje odbierają promowaną Radość z Jazdy... Nagrałem film przesyłanie w toku... jak będzie dostępny dodam link do odpowiedzi. Dobra mam link: PS. Po kolei włączałem nawiew, światła itd Plus odgłosy w gratisie Edytowane 13 Stycznia 2016 przez MiNos Dodany link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 (edytowane) zapomniałem dodać ze auto używam sporadycznie raz na tydzień trasa 50-70 km a resztę dni stoi sobie... A w zasadzie jeżeli akumulator jest częściowo rozładowany to czy napięcie w trakcie doładowywania również powinno być koło 14,4-14,8? Czy tak jak u mnie w okolicach 15V? Edytowane 14 Stycznia 2016 przez MiNos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 Kolego gdzieś na forum wyczytałem , że po wymianie regulatora napiecia ładowanie dochodzi do 15,2V oznacza walnietą klemę IBS. Ponoć po wymianie ładowanie wraca do normy 14,5V bez większych wachnięć. Tez tak mam jak Ty.Ale zaobserwowałem silnik zimny krótkie trasy po mieście ładowanie 14,8V-15,2 ostatnio zrobiłem małą trasę 300 km i o dziwo ładowanie spadło na 14,5v-14,7 i tak się utrzymywało. Tak wnioskuje, że gdy aku słabe IBS podnosi ładowanie a jak się aku podladuje obniża na 14,5v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 16 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 Więc jest tak - pojechałem do Bosch Service w mojej wiosce, co prawda nie znam tam nikogo ale człowiek z serwisu podpoił się kabelkiem z laptopem. Co prawda nie miał inpy... Dysponował programem ESI[tronic] 2.0. Po wymianie regulatora nie miałem jak pokasować błędów więc o ile ten program wyłapuje wszystko to miałem: 422 - świeca 4232 - druga świeca 4501 - system recyrkulacji spalin (ilość powietrza za duża) 44e2 - alternator (brak komunikacji 'przewód danych') 4536 - system zarządzania akumulatorem (akumulator całkowicie rozładowany) 4687 - nastawnik przepustnicy (usterka elektryczna/mechaniczna) napięcie 14.9V Wykasowano błędy Po ponownym odpaleniu powróciły świece (o tym wiedziałem wcześniej). Reszta pewnie powstała po skokach napięcia. Nie było zapisów o błędzie od IBS (ogólnie IBS i aku wymieniłem na wiosnę, wszystko było nowe, aku miał adaptacje). Przypisał mi na nowo akumulator (po tym jak padł i rozładował się do zera ładowałem go pod maską). Z ciekawości wiozłem miernik i sprawdziłem napięcia - pod maską miał 15V (i tak też pokazuje komputer) ale już na zaciskach akumulatora było 14,9. I tak mnie zastanawia na ile to napięcie w ukrytym menu jest wierne w stosunku do miernika. Jadąc obserwowałem napięcie i przy hamowaniu zauważyłem że spada np na moment do 13.xxV. Nie mam pewności czy już wszystko gra czy jest jakaś inna przyczyna takiej zmiany jeśli komputer dobrze pokazuje wszystko? Z zimnym silnikiem i doładowywaniem akumulatora możesz mieć rację. Nurtuje mnie tylko to że jeżeli IBS nie zgłasza błędów a napięcie skakało to on również bronił akumulator przed ładowaniem zbyt dużym napięciem/prądem? Przed wymianą regulatora niby napięcie było 14.9 (przynajmniej na postoju - nie wiem tylko co się działo podczas jazdy). Bo problem zaczynał się od migania ekranu, potem wywalało już abs, skrzynie aż raz auto padło z braku prądu w aku (to po tym incydencie wymieniłem regulator). Czyli tak jak by układ bronić przed jakimkolwiek ładowaniem aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 16 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 14.9 to za duże napięcie ładowania. W starszych autach typu astra f/h potrafiło zdrowo pomordować sterowniki. ...by Tapapapapatatalaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 To gdzie jeszcze można szukać usterki? IBS działa, regulator nowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Odłącz IBS i zobacz w ukrytym menu jakie masz ładowanie. Bo jeżeli nie regulator nie IBS to tylko alternator zostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Ja mam takie samo ładowanie jak Ty i jeżdżę juz ze 3 miesiące i nic się nie dzieje. A szukać na siłę niebede. Miałem problemy z regulatorem napiecia u mnie ładowanie podczas jazdy przy depnieciu w pedał dochodziło do 17volt i wszystko gasło i resetowało się. Po wymianie regulatora mam tak jak pisałem krótkie dystanse 14,8V- 15,2V po dłuższej jeździe 14.5v- 14,7v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Odłącz IBS i zobacz w ukrytym menu jakie masz ładowanie. Bo jeżeli nie regulator nie IBS to tylko alternator zostaje. Czyli odpiąć ten kabel który idzie do czerwonej klemy? Ja już mam tą nową klemę z dodatkowymi 'przejściówkami' czy jak tam to nazwać. Jutro sprawdzę co będzie po odpięciu IBS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Tak zobacz wtedy jakie masz ładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Chce podkreslic ze maksymalne napiecie ladowania akumulatora Pb jest BARDZO zalezne od temperatury otoczenia. dlatego podaje sie ogolnie wartosc 14.4V dla 20C (niektorzy 27C). Do tego trzeba znac wspolczynnik termiczny ktory wynosi okolo 0.028-0.033V/C czyli powiedzmy srednio okolo 0.3V na kazde 10 stopni Celsjusza. I jest to wspolczynnik ODWROTNY czyli IM ZIMNIEJ TYM WIEKSZE NAPIECIE ladowania. Tego oczekuje kazdy akumulator! Dlatego tez jezeli jest -20C na dworze to akumulator najchetnie przyjalby do ladowania rzedu 15.6V (!) Mimo ze starej daty albo niedouczeni elektrycy zlapaliby sie za glowe i zaczeliby reperowac rzekomo "popsute" uklady ladowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Takie info wyszukałem na forach odnośnie ładowania. Hmmm trzeba by podgrzać czujnik temperatury otoczenia i sprawdzić czy zmniejszy IBS ładowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Pojeździłem ostatnio z wpiętym do OBD modułu bluetooth, obserwowałem za pomocą Torque na androida napięcie i.. i wahało się w zakresie 14,6-15,2 (temp. około -8/-4). Szperałem też na innych forach i ludzie pisali podobnie o napięciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.