Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[BMW E39] Gaśnie, traci moc, szarpie podczas jazdy.


Karol39

Rekomendowane odpowiedzi

Siema! Poczytałem trochę na forum ale żaden temat nie pasuje identycznie do mojego stąd otwieram nowy. Bmw to e39 523i sedan z LPG. Problem pojawił się już tamtej zimy na zimnym silniku auto gasło gdy dojeżdżałem do świateł zawsze był to podobny odcinek po przejechaniu około kilometra. Gasło zapalałem i już było wszystko ok, więcej nie gasł. Latem problem zniknął a teraz gdy zrobiło się zimno wrócił z nasiloną mocą, wiec auto już nie tyle gaśnie co nagle traci zupełnie moc zaczyna strasznie szarpać przy dodawaniu gazu, na wolnych obrotach nie szarpie ale jechać jakby się nie da. Ostatnio gdy tak się stało zgasiłem go odpaliłem ale dalej to samo i tak z 3 razy, odpaliłem go na gazie i było ok ale jak przełączyłem na benzynę to muł max 3000 obrotów, tyle, że nie trzepało autem. Jak wsiadłem następnym razem do auta to zrobiło się tak samo już na gazie wiec to chyba nie ma reguły, że dzieje się tak tylko na benzynie albo tylko na gazie. Zwróciłem uwagę, że nie tyle dzieje się tak po przejechaniu kilometra a w momencie w którym wskazówka temperatury silnika jest w okolicy zejścia z niebieskiego pola. Nie wiem czy to tez ma wpływ ale silnik różnie trzyma obroty na wolnych, czasem jest to około 900(prawie dotyka 1000) a czasem z 800(widać wyraźna przerwę). No i zwracam się do was Panowie zanim udam się do wszechwiedzących mechaników którzy wymienia mi pół auta. Co to może być? Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tyle usterek, że klawiatury braknie na wypisywanie.

Podobny objaw daje walnięty czujnik wałka rozrządu, lewe powietrze, krokowiec, ale ja obstawiam instalację LPG, jest rozstrojona, parownik zasyfiały, a przez to jazda na gazie rozstraja komputer benzynowy. Co to za instalacja LPG i kiedy był jakiś serwis?

Poza tym wypadało by się przedstawić w odpowiednim dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by padły wtryski LPG to na benzynie normalnie by jeździło

jak DME ustawi mapy pod zajechane wtryski LPG to na benzynie też nie pojedzie

No i zwracam się do was Panowie

zacznij od diagnostyki komputerowej, podaj jakie wyskakują błędy, to bardzo dużo pomożę, niestety nie jest to era malucha gdzie po objawach można było wszystko powiedzieć, tu już żądzi elektronika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak DME ustawi mapy pod zajechane wtryski LPG to na benzynie też nie pojedzie

Dokładnie, odpięcie klem od aku i kilka kilometrów na Pb i będzie wiadomo.

MImo wszystko, nowy użytkownik nawet nie raczy we własnym poście się wypowiedzieć, taka mała sugestia do administracji, może niech świeżaki zaczynają chociaż od przywitania, a nie od razu z problemami. Nic nie wnoszą w życie Maxbimmera, tylko czekają na gotowe odpowiedzi.

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka mała sugestia do administracji, może niech świeżaki zaczynają chociaż od przywitania, a nie od razu z problemami. Nic nie wnoszą w życie Maxbimmera, tylko czekają na gotowe odpowiedzi.

popieram, dopuki się nie przywita to nie może napisać w żadnym dziale, a konta z jednym postem które nie logowały się np przez 30 dni od rejestracji powinny być kasowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do diagnostyki komputerowej już się umówiłem, więc jak tylko coś będę wiedział dam znać. Co do pierwszego posta stosowałem się do "zasad tworzenia tematów" nie wiedziałem, że jest specjalny dział do przywitania się co chyba nie świadczy o braku kultury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na moje oko winne są temu:

- 1 - brak przywitania

- 2 - prezentacji swego "wózka"

- 3 - odrobiny kultury

może niech świeżaki zaczynają chociaż od przywitania
popieram, dopuki się nie przywita to nie może napisać w żadnym dziale

OMG, co jest z wami? Zejdźcie z człowieka, ja też przywitałem się po miesiącu i nikt mi za to nie dał w ryj... Swoją drogą pidey, jaki brak kultury? Chłopak normalnie założył temat, chciał nawet znaleźć podobny problem żeby nie zaśmiecać forum, grzecznie zapytał, a wy do niego wyskoczyliście jak banda dresów... chill the fuck out! :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. Nev niepotrzebnie się zjeżyłeś, bo kol. Karol39 szybko zrozumiał swój błąd i się poprawił.

Nie zarzuciłem mu braku kultury a Twoje wnioski to sugerują. Kiedyś (może się mylę) były przypięte tematy coś typu "zanim napiszesz swój pierwszy post" ale może mylę fora a może przed zmianami było?:wink:

Ale do rzeczy:

Kol. Nev - wydaje mi się że Twoje problemy leżą w LPG. Dobrze by było po kilku godzinnym postoju auta (jak już całkiem ostygnie - np. rano) odłączyć aku na kilka minut i podłączyć, odpalić na Pb - LPG wyłączyć całkowicie, pozwolić silnikowi się zagrzać na wolnych obrotach i już na zagrzanym przejechać się parę kilometrów spokojnie a na koniec dobrze depnąć (cały czas tylko na Pb - LPG dopiero jak wszystko będzie OK). Jeżeli to nie pomoże to znaczy że nie mapowanie wtrysków tylko może być inna przyczyna dolegliwości lub kilka na raz a wtedy to tylko diagnostyka na kompie. Tak czy inaczej musisz podpiąć swoją bunie pod kompa, bo dalej to wróżenie z fusów, a wiele ciekawych i zaskakujących rzeczy możesz się dowiedzieć z takiej diagnozy. Jeśli nie masz własnego interfejsu, nie znasz się na tym czy też nie chcesz lub nie lubisz - jeżeli lubisz swoją bunię to chociaż raz w roku zrób jej diagnostykę na kompie jak u lekarza :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaka masz temperaturę przelaczenia na LPG, ja miałem podobnie, temp była 30-35 stopni juz nie pamietam, podniosłem do 40 (a właściwie to o 5 stopni) i jak ręka odjął. Różnica w nagrzewania silnika niewielka bo praktycznie dalej sie przełącza w momencie schodzenia z niebieskiego pola ale spokój z jazdy ogromny. Człowiek głupio wierzył ze jak auto szybciej sie przełęczy na LPG to zaoszczędzi "kupę" pieniedzy. :P Dodatkowo polecam sprawdzic świece i fajki.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowy wyczyścisz sam dla swojego spokoju.Odkręcisz puszkę filtra powietrza i gumę za przepływką odpinasz przepływkę wyciągasz i masz pod kolektorem wciśnięty krokowy.Do czyszczenia nada się spray do czyszczenia przepustnic czy gaźników pędzelek i szmatka.Zatykasz palcem z jednej strony z drugiej piskasz do środka spray pendzelkiem śmigasz tę ruchomą część co zamyka dopływ oraz z drugiej strony.Wkładasz też szmatkę kręcisz nią i psikasz znów aż ten płyn wypływać będzie czysty a krokowy przy ruszaniu go w dłoni będzie lekko klekotał.Nie wycierasz tylko wylewasz to co w środku i składasz oto cała filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel ma myjkę ultradźwiękową ... :)

Właśnie taki sprzęt posiadam i każdą rzecz którą trzeba wyczyścić a da się zmieścić do myjki to nią czyszczę. Żadne spraye czy pędzelki nie wyczyszcza tak dobrze ale "jak się nie ma co się lubi, to ..." :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...