mmaarrcciinn

Jaki olej do 530d xd?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Panowie kupiłem e60 3.0d xdrive od znajomej ktora jeździła nią pół roku. Oleju nie bierze itp ale przydało by mi się oliwę zmienić bo ona nie pamięta kiedy poprzedni właściciel zmieniał i na jaki......... Jeździł nią 5 lat. I nie wiem co mu wrzucić. Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki to już sobie wybierz ;motul, liqui Molly, valvoline, millers, to z tych lepszych, lub mobil castrol, widziałem też ostatnio Petronas, ponoć dobry. 

Auto ma dpf czy nie, jak nie to nie kupuj z żadnego z klasą C3

Edytowane przez BASTARS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o gęstość/lepkość, to lejesz, to co producent zaleca. 
Co do firmy, to lejesz olej oryginalny (jest bardzo dużo podróbek w niskiej cenie) a firma: ranking zaufania z 2019 roku:

  1. Valvoline 78,0%
  2. Motul 77,9%
  3. Liqui Moly 76,6%
  4. Petronas 74,1% 
  5. Total 73,3% 
  6. Mobil 71,4% 
  7. Castrol 68,7% 

 

Jak bardzo te dane są pomocne? Nie wiem. Ja teraz mam zalany Valvoline, bo akurat taki zamawia Dyziu. Nie polecę ani nie odradzam, bo przy wymianie oleju co 10k, to w teorii pewnie i na oleju do frytek nic by się wielkiego nie działo.

 

PMO ostatnio reklamował Kikster,  przez co na wykopie była dosyć spora pogadanka - pewnie do znalezienia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz do 3.0d w E39 bez DPF zalałem Millers Trident 5w40 przeszedłem właśnie z Valvo na Millersa jakoś


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skontaktowałem się listownie z byłym sprzedawcą i łał 

Castrola5w30. Chciałbym mu dać coś lepszego, może motul lub Valvoline tylko widziałem mają wszystkie tą klasę C3 a kolega BASTARS pisał żeby nie lać tego jeśli dpf'a nie ma a moje auto nie ma go. Więc co mam zrobić???????

Edytowane przez mmaarrcciinn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepkości zmieniać nie chce bo śmiga ok i nie bierze nic. Więc zalać z klasą C1, C4 czy olać to i dać c3?.

Edytowane przez mmaarrcciinn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oleje C3 low saps sa szczegolnie przyjazne filtrom Dpf, skoro go nie masz to po co go stosować. Poza tym przdluzysz zywotnosc silnika a dlaczego? Oleje tzw. nskopopiolowe nie zawieraja fosforu,wiec szybciej zuzywaja sie walki rozrzadu oraz gladzie cylndryczne:-) Tylko co to ekolgow obchodzi,czy producentów aut? Byle by do konca gwarancji.

Kup normalny full syntetyk bez C3 o takich parametrach jak chcesz czyli 5W30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michu z m4k garage dał fajny #protip.

Mało kto wie, że w Polsce dopuszczalne nazywanie jest olejow syntetycznyzowanych które syntetycznymi nie są. Zawierają one 3 grupe tzw. HC (hydrocrackowaną) i jest to mówiąc w największym uproszczeniu syntetyzowana baza mineralna. Parametry podobne, ale jednak nie to co syntetyk. Cena niższa, plakietka full synthetic i można nabijać Polaczków w butelkę.

W DE te oleje nazywają się syntetyzowanymi np motul xcess i nie mają prawa mieć na etykiecie napisu 'full synthetic'. A syntetyczne mogą być tylko te, które w 100% mają tylko IV i V grupę olejową. Kolejno PAO i estry.

Wracając do Micha to polecił by sprawdzić czy olej X u nas sprzedawany jako syntetyczny również jest full synthetic na niemieckich ogłoszeniach/sklepach/portalach, czy tylko jedynie syntetyzowany, a następnie wystrzegać się tych, na których próbują nas wałować.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalałem motula 5w30 xclean C2/C3. Tak w ogóle to gdzie by nie zapytać wszyscy mają tylko C3 każdy olej............ Ale ok dziś zmieniony i na 10tys km spokój 👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z motula wychodzę :)

Trochę poczytałem specyfikacji ja i tak wymieniam z powodu wieku olej a nie przebiegu. Poszedłem w Ravenola. Dobra cena pojemność taka xD można kupić 9L 4+5L w dobrej cenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wiem czy nie lepiej jak bym zalał go 5w40 lub coś więcej? A nie tym 5w30? Muszę pomyśleć przy następnej wymianie 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoc można 5w40 ważne żeby miał normy pod dany silnik. Zresztą w aplikacjach dobierz olej czasem pokazuje 5w40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.