CrisELdi Opublikowano 11 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Witam Kontrolka Płynu chłodzącego pokazuje się i znika czasem z podjazdem pod górkę czasem nawet na prostej drodze i znika . Sprawdziłem stan płynu na zimnym silniku i jest max ale nadal pojawia się kontrolka. Myślę że układ jest nie odwietrzony poprawnie bo miał wymaniany termostat a dokładnie uszczelka pod nim gdzie ciekł płyn chłodzący. I od tego czasu tak jest już! Proszę o wskazówki. Pozdrawiam! A tu może komuś sie przyda [ Dodano: 11 Lipiec 09, 22:27 ] Trochę pocztałem i jak widze to muszę odpowietrzyć układ (chłopaki radzą aby podnieść przuk na lewarku) [...] ''Wg podręcznika: Ustawić ogrzewanie na max a poziom dmuchawy na pierwszy stopień, odkręcić korek wlewu cieczy chłodzącej i śrubę odpowietrzającą. Uruchomić silnik. Dolewać płynu dopóki spod śruby odpowietrzającej nie zacznie lecieć strumień cieczy chłodzącej pozbawiony pęcherzyków powietrza. Następnie dokręcamy śrubę i uzupełniamy zbiornik wyrównawczy po brzegi" I brak objawów przecieku na głowicy ‘masełko’ para z rury itp… [ Dodano: 12 Lipiec 09, 16:37 ] Może sam sobie pomogę... Rozwiązanie problemu już mam znalazłem wyciek z w okolicy śruby odpowietrzającej a dokładnie uszczelki w rurce na foto widać (zaznaczyłem 'W') A co za uwarzyłem to chodnica w dolnej części jest ugięta w pół kole jakby dno chłodnicy zostało rozciągnięte w duł w centralnym miejscu ? mechanik mówił ze może ktoś uderzył w coś?Ale nic mi nie wiadomo o takim czymś! Chyba że poprzedni właściciel cos nakombinował? Plastik który chroni chłodnice od dołu nie dopina się przez ten ‘wzórek’ ale działa wszystko? (‘U’) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrisELdi Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 WitamKontrolka Płynu chłodzącego pokazuje się i znika czasem z podjazdem pod górkę czasem nawet na prostej drodze i znika . Sprawdziłem stan płynu na zimnym silniku i jest max ale nadal pojawia się kontrolka. Myślę że układ jest nie odwietrzony poprawnie bo miał wymaniany termostat a dokładnie uszczelka pod nim gdzie ciekł płyn chłodzący. I od tego czasu tak jest już! Proszę o wskazówki. Pozdrawiam! A tu może komuś sie przyda [ Dodano: 11 Lipiec 09, 22:27 ] Trochę pocztałem i jak widze to muszę odpowietrzyć układ (chłopaki radzą aby podnieść przuk na lewarku) [...] ''Wg podręcznika: Ustawić ogrzewanie na max a poziom dmuchawy na pierwszy stopień, odkręcić korek wlewu cieczy chłodzącej i śrubę odpowietrzającą. Uruchomić silnik. Dolewać płynu dopóki spod śruby odpowietrzającej nie zacznie lecieć strumień cieczy chłodzącej pozbawiony pęcherzyków powietrza. Następnie dokręcamy śrubę i uzupełniamy zbiornik wyrównawczy po brzegi" I brak objawów przecieku na głowicy ‘masełko’ para z rury itp… [ Dodano: 12 Lipiec 09, 16:37 ] Może sam sobie pomogę... Rozwiązanie problemu już mam znalazłem wyciek z w okolicy śruby odpowietrzającej a dokładnie uszczelki w rurce na foto widać (zaznaczyłem 'W') A co za uwarzyłem to chodnica w dolnej części jest ugięta w pół kole jakby dno chłodnicy zostało rozciągnięte w duł w centralnym miejscu ? mechanik mówił ze może ktoś uderzył w coś?Ale nic mi nie wiadomo o takim czymś! Chyba że poprzedni właściciel cos nakombinował? Plastik który chroni chłodnice od dołu nie dopina się przez ten ‘wzórek’ ale działa wszystko? (‘U’) Po wymianie zbiornika przewodu ... po dwóch tygodniach padła chłodnica dziura na samym dole ... pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 15 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 jak chesz miec pewność czy uklad jest dobrze odpowietrzony to sprawdź: 1. Czyleci gorące powietrze ze wszystkich kratek 2. czy na rogrzanym i włączonym silniku po odkręceniu korka od chłodnicy płyn nie idzie do góry (nie wybija) 3. czy możesz delikatnie ściśnąć kciukiem i małym palcem gorącego węza.(czy wąż sie podda) Jesli któryś z tych warunów nie jest spełnieny oznacza, że gdzieś siedzi bąbel powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 16 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 A co za uwarzyłem to chodnica w dolnej części jest ugięta w pół kole jakby dno chłodnicy zostało rozciągnięte w duł w centralnym miejscu ? Mam to samo, rok temu wymieniałem chłodnicę na nówke sztukę i tak poprzednia jak i obecna ma ten sam problem. Nie wiem od czego to się stało... A samochód smiga jak ta lala więc nie zastanawiam się nad tym za mocno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrisELdi Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Kontynuując temat wycieku znowu to samo wyciek kontrolna ... mając trochę więcej czasu wiec postanowiłem zakończyć temat wycieków ale to nie jest tak proste - Po wymianie i nie trafionej przyczynie wycieków przez mechanika [Przewód górny zbiornik] okazało się ze to była chłodnica po kałuży pewnego poranku pod samochodem - Teraz tracę około 0,5litra płyną na 300mil i co widzę na froncie znowu pod termostatem wycieka na tyle korpusy silnia pod wlotem powietrza, podobne kolano bardzo mocno wycieka strasznie ciasne miejsce do wymiany kolana [35zł] I chyba to by zakończyło historie wycieków? Zobaczymy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrisELdi Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 (edytowane) "No" wysilałem się aby to wymienić ...ale nie było tak źle bo usunąłem centralny wlot powietrza od klimy nad silnikiem - wszystko od prawej strony dało się zrobić i zobaczyć "dziada" nie ma na tyle miejsca aby co kol wiek zobaczyć ale lusterko rozwiązało problem ...bez włażenia pod spód samochodu Sam króciec jak widać rozsypał się nawet nie było co zbierać z gumowego o-ringa oraz samej plastikowej końcówki jak widać na foto ... ale padł także dolotowej rurze o-ring porostu się rozsypał nie mem go na foto ale jest to rura "push fit" z zawleczką rozmiar chyba 32mm która nachodzi na wymieniony króciec ... nie kupowałem rury po prostu zamontowałem nowy o-ring i git! Kolejny wyciek był pod termostatem [Drugi raz] ale po rozłożeniu oczyszczeniu okazało się że korpus silnika pod uszczelką ma dziwne wżery nie równe krawędzie i uszczelka oryginalne na pewno tego nie uszczelni użyłem silikonu temo plastycznego do 400*C i to powinno załatwić wyciek ... Zobaczymy jak długo! Edytowane 28 Sierpnia 2011 przez CrisELdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.