Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kontrolka Płynu chłodzącego pokazuje się i znika czasem z podjazdem pod górkę czasem nawet na prostej drodze i znika .

Sprawdziłem stan płynu na zimnym silniku i jest max ale nadal pojawia się kontrolka.

Myślę że układ jest nie odwietrzony poprawnie bo miał wymaniany termostat a dokładnie uszczelka pod nim gdzie ciekł płyn chłodzący. I od tego czasu tak jest już!

Proszę o wskazówki.

Pozdrawiam!

A tu może komuś sie przyda

439341_2009-07-11_202116.jpg 439342_2009-07-11_202051.jpg 439343_2009-07-11_202134.jpg 439344_2009-07-11_202153.jpg 439345_2009-07-11_202209.jpg 439346_2009-07-11_202223.jpg

[ Dodano: 11 Lipiec 09, 22:27 ]

Trochę pocztałem i jak widze to muszę odpowietrzyć układ (chłopaki radzą aby podnieść przuk na lewarku)

[...] ''Wg podręcznika: Ustawić ogrzewanie na max a poziom dmuchawy na pierwszy stopień, odkręcić korek wlewu cieczy chłodzącej i śrubę odpowietrzającą. Uruchomić silnik. Dolewać płynu dopóki spod śruby odpowietrzającej nie zacznie lecieć strumień cieczy chłodzącej pozbawiony pęcherzyków powietrza. Następnie dokręcamy śrubę i uzupełniamy zbiornik wyrównawczy po brzegi"

I brak objawów przecieku na głowicy ‘masełko’ para z rury itp…

[ Dodano: 12 Lipiec 09, 16:37 ]

Może sam sobie pomogę...

Rozwiązanie problemu już mam znalazłem wyciek z w okolicy śruby odpowietrzającej a dokładnie uszczelki w rurce na foto widać (zaznaczyłem 'W')

A co za uwarzyłem to chodnica w dolnej części jest ugięta w pół kole jakby dno chłodnicy zostało rozciągnięte w duł w centralnym miejscu ? mechanik mówił ze może ktoś uderzył w coś?Ale nic mi nie wiadomo o takim czymś! Chyba że poprzedni właściciel cos nakombinował? Plastik który chroni chłodnice od dołu nie dopina się przez ten ‘wzórek’ ale działa wszystko? (‘U’)

441076_678615187.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam

Kontrolka Płynu chłodzącego pokazuje się i znika czasem z podjazdem pod górkę czasem nawet na prostej drodze i znika .

Sprawdziłem stan płynu na zimnym silniku i jest max ale nadal pojawia się kontrolka.

Myślę że układ jest nie odwietrzony poprawnie bo miał wymaniany termostat a dokładnie uszczelka pod nim gdzie ciekł płyn chłodzący. I od tego czasu tak jest już!

Proszę o wskazówki.

Pozdrawiam!

A tu może komuś sie przyda

439341_2009-07-11_202116.jpg 439342_2009-07-11_202051.jpg 439343_2009-07-11_202134.jpg 439344_2009-07-11_202153.jpg 439345_2009-07-11_202209.jpg 439346_2009-07-11_202223.jpg

[ Dodano: 11 Lipiec 09, 22:27 ]

Trochę pocztałem i jak widze to muszę odpowietrzyć układ (chłopaki radzą aby podnieść przuk na lewarku)

[...] ''Wg podręcznika: Ustawić ogrzewanie na max a poziom dmuchawy na pierwszy stopień, odkręcić korek wlewu cieczy chłodzącej i śrubę odpowietrzającą. Uruchomić silnik. Dolewać płynu dopóki spod śruby odpowietrzającej nie zacznie lecieć strumień cieczy chłodzącej pozbawiony pęcherzyków powietrza. Następnie dokręcamy śrubę i uzupełniamy zbiornik wyrównawczy po brzegi"

I brak objawów przecieku na głowicy ‘masełko’ para z rury itp…

[ Dodano: 12 Lipiec 09, 16:37 ]

Może sam sobie pomogę...

Rozwiązanie problemu już mam znalazłem wyciek z w okolicy śruby odpowietrzającej a dokładnie uszczelki w rurce na foto widać (zaznaczyłem 'W')

A co za uwarzyłem to chodnica w dolnej części jest ugięta w pół kole jakby dno chłodnicy zostało rozciągnięte w duł w centralnym miejscu ? mechanik mówił ze może ktoś uderzył w coś?Ale nic mi nie wiadomo o takim czymś! Chyba że poprzedni właściciel cos nakombinował? Plastik który chroni chłodnice od dołu nie dopina się przez ten ‘wzórek’ ale działa wszystko? (‘U’)

441076_678615187.jpg

Po wymianie zbiornika przewodu ... po dwóch tygodniach padła chłodnica dziura na samym dole ... pytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chesz miec pewność czy uklad jest dobrze odpowietrzony to sprawdź:

1. Czyleci gorące powietrze ze wszystkich kratek

2. czy na rogrzanym i włączonym silniku po odkręceniu korka od chłodnicy płyn nie idzie do góry (nie wybija)

3. czy możesz delikatnie ściśnąć kciukiem i małym palcem gorącego węza.(czy wąż sie podda)

Jesli któryś z tych warunów nie jest spełnieny oznacza, że gdzieś siedzi bąbel powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co za uwarzyłem to chodnica w dolnej części jest ugięta w pół kole jakby dno chłodnicy zostało rozciągnięte w duł w centralnym miejscu ?

Mam to samo, rok temu wymieniałem chłodnicę na nówke sztukę i tak poprzednia jak i obecna ma ten sam problem. Nie wiem od czego to się stało... A samochód smiga jak ta lala więc nie zastanawiam się nad tym za mocno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kontynuując temat wycieku znowu to samo wyciek kontrolna ... mając trochę więcej czasu wiec postanowiłem zakończyć temat wycieków ale to nie jest tak proste

- Po wymianie i nie trafionej przyczynie wycieków przez mechanika [Przewód górny zbiornik] okazało się ze to była chłodnica po kałuży pewnego poranku pod samochodem

- Teraz tracę około 0,5litra płyną na 300mil i co widzę na froncie znowu pod termostatem wycieka na tyle korpusy silnia pod wlotem powietrza, podobne kolano bardzo mocno wycieka strasznie ciasne miejsce do wymiany kolana [35zł]

I chyba to by zakończyło historie wycieków? Zobaczymy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6961066_cimg1503.jpg6961067_cimg1504.jpg6961068_cimg1505.jpg

"No" wysilałem się aby to wymienić ...ale nie było tak źle bo usunąłem centralny wlot powietrza od klimy nad silnikiem - wszystko od prawej strony dało się zrobić i zobaczyć "dziada" nie ma na tyle miejsca aby co kol wiek zobaczyć ale lusterko rozwiązało problem ...bez włażenia pod spód samochodu

Sam króciec jak widać rozsypał się nawet nie było co zbierać z gumowego o-ringa oraz samej plastikowej końcówki jak widać na foto ... ale padł także dolotowej rurze o-ring porostu się rozsypał nie mem go na foto ale jest to rura "push fit" z zawleczką rozmiar chyba 32mm która nachodzi na wymieniony króciec ... nie kupowałem rury po prostu zamontowałem nowy o-ring i git!

Kolejny wyciek był pod termostatem [Drugi raz] ale po rozłożeniu oczyszczeniu okazało się że korpus silnika pod uszczelką ma dziwne wżery nie równe krawędzie i uszczelka oryginalne na pewno tego nie uszczelni użyłem silikonu temo plastycznego do 400*C i to powinno załatwić wyciek ...

Zobaczymy jak długo!

Edytowane przez CrisELdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...