Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

tak więc sprawdziłem dziś wtyki miernikiem. o dziwo aby wskazywało na tylnych nie trzeba mieć włączonego zapłonu - wyniki to 1016 i 1006 Ohma. w przednich wyszło..no właśnie prawy jest raczej padnięty a lewy wskazywał w granicach 1000 - 1600 Ohmów. i tutaj trzeba było mieć włączony zapłon. tak więc chyba tu leży przyczyna braku ABSu.

pozostaje jakoś wyciągnąć czujniki i je wymienić. tylko jak próbowałem ostatnio to wyjść nie chciał :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje że nie dobrą stronę mierzyłeś.

Do pomiaru rezystancji nie powinno włączać się napięcia w instalacji.

Mój kolega przez pomyłkę sprawdzał w aktywnym gniazdku 220V zamiast napięcie to rezystancję elektrowni a jeszcze się to nie udało chyba nikomu:)

Żeby skutecznie sprawdzić czujniki rezystancyjnie to trzeba wypiąć wtyczkę i mierzyć na pinach w stronę czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą ja bym sobie na Twoim miejscu zbudował 4szt takich oporników.Każdy potraktował termokurczką ,wypiął wszystkie czujniki ABS i zapiął na raz we wszystkie wtyczki w kierunku instalacji te oporniki.

Kontrolka zgaśnie.

Troche biegania będzie ale po kolei zacząłbym podpinać po jednym czujniku do instalacji.

Jeśli kontrolka się zapali to już wiesz który jest kopnięty czujnik jako pierwszy.

Rozpinasz go znów zastępując opornikiem i szukasz kolejnych.

Takie oporniki to śmieszny koszt a jak się ma 4szt to robota łatwo idzie.

Ja robie sobie czujnik temperatury zewnętrznej do e34 z termistorka i opornika za 10zł a nie za 100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziki w linku,który był wkejony na poprzedniej stronie koleś pisał żeby po wetknięciu opornika włączyć zapłon i wtedy ewentualnie powinna zgasnąć kontrolka jeżeli dany czujnik jest uszkodzony. sprawdzając miernikiem o dziwo by pokazało wynik na tylnych wtyczkach zapłon był wyłączony. na przednich nie pokazało nic dopóki nie włączyłem zapłonu. ale chyba dla pewności to faktycznie kupię jeszcze 3 komplety i będę sprawdzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo tak to jest.

Pisałem o włączonym zapłonie a miałem na myśli uruchomienie silnika-mój błąd

Włączasz zapłon,kontrolka ABS się zapala,uruchamiasz silnik,kontrolka gaśnie-OK

Włączasz zapłon,kontrolka ABS się zapala,uruchamiasz silnik,kontrolka ABS świeci dalej-NOK-Twój przypadek

Nie wiem co miał na myśli ten z linku pisząc"włączyć zapłon"

Jeśli chcesz sprawdzić czujnik miernikiem pod względem rezystancji to nie włączaj zapłonu ale wetknij probniki w piny w rozpiętej kostce w kierunku czujnika a nie jak pisał Dirty "tak samo tak opornik"bo wtedy mierzysz oporność instalacji a nie czujnika.

Włączanie zasilania teoretycznie fałszuje wskazanie i może się skopać miernik.

Sprawdzając tak jak pisałem miernikiem czujniki wogole nie trzeba włączać zapłonu.Miernik pokazuje oporność czujnika

Natomiast jeśli chcesz wtykać same oporniki no to trzeba włączać zasilanie żeby układ ABS sterownik zweryfikował ich sprawność i zareagował kontrolką.

Na zapłonie kontrolka się zapali,a po uruchomieniu silnika zgaśnie.Jeśli nie zgaśnie przy założonych opornikach na uruchomionym silniku to czujniki są niewinne.

Kontrolka ABS po uruchomieniu silnika jest tym czym jest wskazanie na mierniku.

Wskazanie 0 lub bliskie 0 przy pomiarze oporności(bez zasilania) to znak pełnego przejścia.Czyli jeśli czujnik pokazuje 0 Ohm a ma mieć 1,1kOhma to jak dla mnie jest zepsuty.Jeśli kabel jest naderwany,przerwany to miernik pokaże bardzo dużą oporność lub 1.

Warunek jest jeden:

Miernik wpięty w kostkę czujnika a nie w kostkę instalacji.

Opornik natomiast wpięty w kostkę instalacji i uruchamianie silnika

4 oporniki to dobry sposób by przy wykorzystaniu zasilania sterownik miał zasymulowane prawidłowe parametry wszystkich czujników ABS.

Choć nie mam takowych akcji z ABSem to pykne sobie takie 4 oporniki i schowam w razie czego-przydatna rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważna uwaga z mojej strony.

Przy poprawnie działającym układzie ABS W E34 po włączeniu samego zapłonu kontrolka ABS ma się świecić.

Gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika.

Wedle tego faktu opis podany w linku nie jest odpowiedni dla serii 5 e34.

Gaśnięcie kontrolki z wykorzystaniem oporników można sprawdzić tylko po uruchomieniu silnika.

Z racji że powstała pewna niespójność to należało by w sklepie zmierzyć oporność nowego czujnika ABS dla e34 i wtedy dobrać opornik bo być może różnią się opornością więc wartość 1,1kOhm może nie być właściwa.

Skusiłbym się jednak na test opornikiem 1.1kOhm ale kontrolka ABS ma zgasnąć dopiero po uruchomieniu silnika.

Badanie na samym zapłonie nie ma sensu w e34

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli muszę przebadać raz jeszcze odpalając silnik i wkładając opornik. to będzie chyba najwłaściwszy test. Dziki czy opornik wpinać w kostkę tą pod maską i tylną kanapą czy jest tak jak w E36, że znajdę je w nadkolach ?? bo tam nic nie zauważyłem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno rozpinałem kostki czujników ABS przy okazji wymiany amorów i przednie znajdziesz w okolicach nadkoli ale wewnątrz komory silnika.Takie przyżółcone rurkowate kostki.Ciężko do nich dotrzeć więc ja wyjmowałem zaślepkę od strony koła i wysuwałem kabel razem z wtyczką do nadkola żeby mieć dobry dostęp.Tylne są pod tylną kanapą,pod siedziskiem.

Najpierw rozłącz wtyczki,potem wetknij rezystorki odrazu na 4 czujniki a potem zapłon(kontrolka świeci) i uruchom silnik (kontrolka gaśnie)

Jeśli świeci dalej to czujniki są OK.

Jeśli gaśnie to po kolei po jednym podpinasz czujniki ABS do instalacji.

Zabawę z wpinaniem/wypinaniem rezystorów i czujników rób na wyłączonym zapłonie.

Pamiętaj że opornik wpinasz w kostkę od której przewód wędruje do szeroko pojętej instalacji ABS auta. A czujnik wtedy wisi z odpiętą kostką.

Jak namierzysz wadliwe czujniki to dobrze jest zdjąć zacisk hamulcowy-robi się dużo miejsca i można czujnik łatwo wyciągać(zwłaszcza tylne).

Nowy ew.używany zmierz miernikiem przed montażem żebys lipy na patatajnie nie zamieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...