Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

wycieraczki działają tylko na 3 biegu, nie ma 1, 2 ani krótkiego działania, spryskiwacz działa,

czasami jednak zdarza się że wszystko działa :/

ma ktoś jakiś pomysł??

który moduł pod kanapą jest od wycieraczek i który przekaźnik ??

PS pod kanapą są dwa moduły, wyczytałem że jest komfortu oraz wycieraczek osobno a na innym forum że wycieraczki i central są w module komfortu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie bedzie kwestia manetki ? Dziki chyba przerabiał podobny temat jakis czas temu :)

manetkę raczej odrzucam, wyrobienie zapsuło by chyba na zawsze, czasem jak działają dobrze to w połowie szyby potrafią się zatrzymać, np. daje w dół , idzie do końca szyby i wracając zatrzymuje się w połowie,

dlatego myślę że to kwestia elektryki/elektroniki a nie mechaniki

dokładnie sprawdź bezpieczniki pod kanapą (wyjmij obejżyj), wyjmij przekaźniki wsadź spowrotem,

przerobiłem, sprawdziłem bezpieczniki, wyjąłem przekaźniki, zamieniłem miejscami..... i nic, dalej to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam pod kanapą masz dwa moduły.

General module i relay module.

Nie wiem który nazywa się modułem komfortu

Wymieniają się "informacjami" między sobą także awaria może dotyczyć ich obu.

Do jednego modułu są przypisane 3 kostki i każda odpowiada za inny układ(szyby/centralny/wycieraczki i ew szyber)

Może ten moduł jest niedokładnie wpięty?

Po jego wypięciu wtyczki powinny być dobrze obsadzone na dnie tej skrzynki(może jedna z wtyczek podczas wciskania modułu wypada z tej skrzynki i nie ma pełnego styku)

Relay modul(zespół przekaźnikow) to możesz ściągnąć jego obudowę i obejrzeć jak wyglądają styki w środku.

Zobacz również czy dobrze wpięta jest kostka manetki(nad pedałem sprzęgła po zdjęciu osłony z lewej strony kolumny kierowniczej)

Otwory odwadniające podszybie masz drożne?Silnik mechanizmu wycieraczek(wtyczka)leży w wodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to zobaczyć :/ ??

Podnieś maskę i zobacz czy pod plastkikami(kratkami) podszybia stoi woda.

Dokładniej to można zdjąć wycieraczkę i jedną część tej plastikowej kratki podszybia wtedy będzie lepszy widok.

(Leżą tam wiązki/kostki m.in silnika wycieraczek)

Styki w kostce mógł zaatakować "rudy" to i możliwe ,że i sam silnik też koroduje.

Gdybyś potrzebował schematy elektryczne układu wycieraczek to daj cynk(powklejam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez kiedys wycieraczki ocipialy ale to dlatego ze jak wysiadlem z auta to przez pomylke zostawilem na 1wszym "biegu" po polowie dni napadalo duzo takiego ciezkiego sniegu wsiadam zapalam wycieraczki od razu sie wlaczyly i jed po ciezarem sniegu zatrzymalo. wysiadlem od razu odgarnalem snieg ale przez cala droge do domu pozniej nie chcialy sie wlaczc albo zatrzymywaly sie w polowie albo na 1wszym biegu chodzily jak na 3cim ogolnie zwariowaly no ale sie same naprawily.

@Dziki- widze ze masz ladna piateczke. masz tu gdzies wiecej fotek?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawiłem :mrgreen::mrgreen::mrgreen: mam nadzieję że na dłużej,

moja E34 to wersja lajt :lol: więc mam pod kanapą dwa moduły, mały (zielona wtyczka) i duży (czarna i biała),

trzeba je wyjąć i zdjąć z nich obudowy, ja po dokładnym oglądnięciu przelutowałem wszystkie podejrzane-zimne luty (z racji że jestem elektronikiem to wiem jakie to są),

jeśli ktoś nie wie jakie to są, radzę przelutować wszystkie grube druty lutowane do płytki, czyli:

- wszystkie nogi przekaźników

- wszystkie diody (coś jak rezystor ale większe trochę i czarne)

- inne luty gdzie jest mało spoiwa - rezystory

radzę nie ruszać ukł. scalonych, co prawda są wiekowe i ciężko je uszkodzić ale lepiej dmuchać na zimne,

ponieważ płytki pokryte są lakierem (w celu zabezpieczenia przed utlenianiem) to dosyć ciężko się je lutuje, radzę używać dużo kalafonii, ale nie cyny i za długo nie grzać żeby nie uszkodzić ścieżek,

na 99% przyczyną nie działania 1,2 i krótkiego biegu był zimny lut na płytkach

podobnie miałem z niedziałającym prawym reflektorem świateł mijania, przelutowanie wszystkich przekaźników w module pod maską (duży czarny obok skrzynki bezpieczników) i reflektor działa :)

PS elektronikę z ukł. scalonymi powinno się lutować lutownicą kolbową a nie pistoletową, pistoletowa ma napięcie na grocie a kolbowa nie

a propos wycieraczek, u mnie lubi się odkręcać nakrętka 13, trzymająca ramię wycieraczek, nakrętka samokątrująca załatwia problem :)

Edytowane przez Piotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...