NetSerwer Opublikowano 24 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Od wczoraj jestem posiadaczem genialnego E39 Touring z 1997 roku. Wybaczcie zatem, jeśli moje pytania są sztampowe, a odpowiedzi na nie oczywiste. Generalnie jest OK poza małymi ALE: 1. ABS ciągle się załącza, nawet przy drobnym hamowaniu na suchej nawierzchni (słychać charakterystyczne zyng-zyng-zyng i czuć to na pedale hamulca). W warsztacie powiedzieli, że powodem jest fakt założenia na koła (17") opon o innym rozmiarze z tyłu i z przodu i system odczytuje inne prędkości na tych kołach. Prawda to :shock:??? 2. Cały czas świeci się kontrolka hamulca. Czy ma to związek z powyższym? A może to wina bardzo słabo łapiącego ręcznego? Wspomóżcie nowego, dumnego właściciela samochodu marzeń... :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 24 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 jak dokładnie wygląda ta kontrolka ? może masz mało płynu hamulcowego w zbiorniczku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 24 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 jak dokładnie wygląda ta kontrolka ? może masz mało płynu hamulcowego w zbiorniczku A no tak wygląda: Faktycznie, nie pomyślałem o płynie... UPS! Sprawdzę jak dotrę do domu. hamulec.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 24 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Sprawdz plyn, ale stawiałbym na pompe abs a potem na czujnik abs w ktoryms kole, najprawdopodobniej przy tych objawach koło przednie. Podlacz pod kompa wykasuj bledy i zobacz co zostalo. Informuj nas o problemie nawet gdy go rozwiazesz.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapa Opublikowano 24 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 to może i ja się podłącze do tematu nieraz (bardzo rzadko) zapalają mi się dwie kontrolki wspomniana wyżej ABS i kontrola trakcji. Kontrolki te palą się razem i następuje to po odpaleniu autka (przeważnie jak postoi z dwa dni), pojadę chwilę zatrzymam samochód odpalam na nowo i już się nie palą. Ogólnie nie zapalają się często (samochód mam prawie rok) a taka akcja była z 3 - 4 razy. I teraz czym to może być podyktowane: czujniki, poziom płynu .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 24 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Sprawdz poziom płynu i uzupelnij takim samym kolorem nie innym. Nastepnie pod kompa i czytaj błędy a potem wykasuj i znow odczytaj co zostało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapa Opublikowano 24 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 sorki zapomniałem napisać płynu jest OK, po podłączeniu pod kompa nic nie pokazuje może to "tylko" jakieś zwarcie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 24 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 moze byc cos na kablach, jak wyskloczy blad to wtedy podepnij do kompa i go pokaze na pewno! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 24 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 No właśnie: "Podłącz pod kompa". To nasuwa moje kolejne pytanie: co można, a co nie na komputerze? Czy pozwala on np. na wyłączenie wskazań tak, że niby z samochodem jest wszystko OK, ale faktycznie część systemów nie działa??? Czy znacie może kogoś zaufanego, kto w Warszawie mógłby wykonać dla mnie taką diagnostykę? Właśnie czytam instrukcję od mojego nowego potwora i widzę, że może pokazać nawet moje samopoczucie. Ale czy wszystko działa prawidłowo??? Ktoś z Was może mi podpowiedzieć, jaki jest orientacyjny koszt diagnostyki komputerowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 25 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Podjedziesz do kazdego lepszego warsztatu i od 50zl - 100zl podlaczenie i diagnoza co nie tak, podjedz jak auto bedzie na desce pokazywac te bledy i nie wyłączaj auta Podłączą i wydrukują co boli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 28 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Wczoraj Manfred pojechał do zaprzyjaźnionego specjalisty na tydzień "spa" ;-) Zobaczymy co wyjdzie (i za ile...). Mogę podać dodatkowe objawy związane z ABS: - mój fachowiec potwierdził, że cały czas działający ABS (niezależnie od prędkości, nawierzchni, intensywności hamowanie...) może być spowodowany różną wielkością opon w samochodzie. Polecił też zmianę na felg z 17" na 16", jako lepiej sterowne (mniej samochód pływa na nierównej nawierzchni) i mniej katujące zawieszenie. - po bardziej intensywnym hamowaniu do kontrolki "z wykrzyknikiem" dołączyła kontrolka ABS i ASR, które ponoć mogą mieć związek z tym co wyżej, ale i tak będą sprawdzone osobno Teraz tylko 20 litrów płynów, jakieś klocki, tarcze, czujniki, drążki, łączniki, filtry, silniczki (boczna szyba mi chyba spadła z prowadnic, a w drugich drzwiach w ogóle nie działa podnoszenie...), kable, smary + robocizna i ... Będę jadł trawę w przyszłym miesiącu :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 28 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Małe update do diody "wykrzyknika". Z tego co wyczytałem na innych forach może to być spowodowane: - brakiem płynu hamulcowego; - uszkodzonym (urwanym) czujnikiem zużycia hamulca lub... - ... lub samym zużyciem klocków / tarcz :roll: Dam znać co było u mnie przyczyną... pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 1 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Kilka wstępnych informacji od mojego zaprzyjaźnionego mechanika: - pierwszy zauważony problem to najprawdopodobniej termostat (samochód się nie grzeje, lepiej w tę stronę...) - jak jechał samochodem do siebie bał się, że samochód za bardzo pływał po trasie i nie do końca ma pewność, czy to 18" felgi z niskoprofilowymi oponami... - ABS i ASR - podejrzewa czujnik lub jakiś cymbergaj w ABS'sie... W sobotę ma go przebadać i dać wyrok... Dobrze będzie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalijac Opublikowano 5 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Witam, kontrolki abs to aba ,kontrolka płynu ham. to kontrolka płynu, esc to kontrolka esc i nic innego, kontrolka abs się zapala, gdyż masz brudne styki ,pod błotnikami (plastikowymi) z tyłu są wtyczki (łączniki) czujników-ściągnij je ,oczyść, i kotakt spray- to pomoże. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 7 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 To na pewno też sprawdzę, ale w tym przypadku obawiam się, że sprawa nie jest związana jedynie z samą "lampeczką"... Ale dzięki za rade :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GoLaBeK Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Mi też świecił sie (( ! )) i okazało sie ze niemiałem podpietych czujników od klocków hamulcowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 12 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Mi też świecił sie (( ! )) i okazało sie ze niemiałem podpietych czujników od klocków hamulcowych. A to ten sam, co od ABS, czy są oddzielne do ABS i oddzielne do kontroli zużycia - jak przypuszczam - klocków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GoLaBeK Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 To są osobne czujniki i z tego co pamietam to są takie tylko 2 w samochodzie jeden z przodu podpiety do klocka hamulcowego drugi w tylnim kole tez podpiety do klocka hamulcowego (koputer tego niepokazywał ) Umnie podpieli te czujniki skasowli błąd i jest juz wszystko OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.