Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Od wczoraj jestem posiadaczem genialnego E39 Touring z 1997 roku. Wybaczcie zatem, jeśli moje pytania są sztampowe, a odpowiedzi na nie oczywiste. Generalnie jest OK poza małymi ALE:

1. ABS ciągle się załącza, nawet przy drobnym hamowaniu na suchej nawierzchni (słychać charakterystyczne zyng-zyng-zyng i czuć to na pedale hamulca). W warsztacie powiedzieli, że powodem jest fakt założenia na koła (17") opon o innym rozmiarze z tyłu i z przodu i system odczytuje inne prędkości na tych kołach. Prawda to :shock:???

2. Cały czas świeci się kontrolka hamulca. Czy ma to związek z powyższym? A może to wina bardzo słabo łapiącego ręcznego?

Wspomóżcie nowego, dumnego właściciela samochodu marzeń... :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może i ja się podłącze do tematu nieraz (bardzo rzadko) zapalają mi się dwie kontrolki wspomniana wyżej ABS i kontrola trakcji. Kontrolki te palą się razem i następuje to po odpaleniu autka (przeważnie jak postoi z dwa dni), pojadę chwilę zatrzymam samochód odpalam na nowo i już się nie palą. Ogólnie nie zapalają się często (samochód mam prawie rok) a taka akcja była z 3 - 4 razy. I teraz czym to może być podyktowane: czujniki, poziom płynu ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie: "Podłącz pod kompa". To nasuwa moje kolejne pytanie: co można, a co nie na komputerze? Czy pozwala on np. na wyłączenie wskazań tak, że niby z samochodem jest wszystko OK, ale faktycznie część systemów nie działa??? Czy znacie może kogoś zaufanego, kto w Warszawie mógłby wykonać dla mnie taką diagnostykę?

Właśnie czytam instrukcję od mojego nowego potwora i widzę, że może pokazać nawet moje samopoczucie. Ale czy wszystko działa prawidłowo???

Ktoś z Was może mi podpowiedzieć, jaki jest orientacyjny koszt diagnostyki komputerowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj Manfred pojechał do zaprzyjaźnionego specjalisty na tydzień "spa" ;-)

Zobaczymy co wyjdzie (i za ile...).

Mogę podać dodatkowe objawy związane z ABS:

- mój fachowiec potwierdził, że cały czas działający ABS (niezależnie od prędkości, nawierzchni, intensywności hamowanie...) może być spowodowany różną wielkością opon w samochodzie. Polecił też zmianę na felg z 17" na 16", jako lepiej sterowne (mniej samochód pływa na nierównej nawierzchni) i mniej katujące zawieszenie.

- po bardziej intensywnym hamowaniu do kontrolki "z wykrzyknikiem" dołączyła kontrolka ABS i ASR, które ponoć mogą mieć związek z tym co wyżej, ale i tak będą sprawdzone osobno

Teraz tylko 20 litrów płynów, jakieś klocki, tarcze, czujniki, drążki, łączniki, filtry, silniczki (boczna szyba mi chyba spadła z prowadnic, a w drugich drzwiach w ogóle nie działa podnoszenie...), kable, smary + robocizna i ... Będę jadł trawę w przyszłym miesiącu :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe update do diody "wykrzyknika". Z tego co wyczytałem na innych forach może to być spowodowane:

- brakiem płynu hamulcowego;

- uszkodzonym (urwanym) czujnikiem zużycia hamulca lub...

- ... lub samym zużyciem klocków / tarcz :roll:

Dam znać co było u mnie przyczyną... pytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka wstępnych informacji od mojego zaprzyjaźnionego mechanika:

- pierwszy zauważony problem to najprawdopodobniej termostat (samochód się nie grzeje, lepiej w tę stronę...)

- jak jechał samochodem do siebie bał się, że samochód za bardzo pływał po trasie i nie do końca ma pewność, czy to 18" felgi z niskoprofilowymi oponami...

- ABS i ASR - podejrzewa czujnik lub jakiś cymbergaj w ABS'sie...

W sobotę ma go przebadać i dać wyrok...

Dobrze będzie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kontrolki abs to aba ,kontrolka płynu ham. to kontrolka płynu, esc to kontrolka esc i nic innego, kontrolka abs się zapala, gdyż masz brudne styki ,pod błotnikami (plastikowymi) z tyłu są wtyczki (łączniki) czujników-ściągnij je ,oczyść, i kotakt spray- to pomoże. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też świecił sie (( ! )) i okazało sie ze niemiałem podpietych czujników od klocków hamulcowych.

A to ten sam, co od ABS, czy są oddzielne do ABS i oddzielne do kontroli zużycia - jak przypuszczam - klocków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są osobne czujniki i z tego co pamietam to są takie tylko 2 w samochodzie jeden z przodu podpiety do klocka hamulcowego drugi w tylnim kole tez podpiety do klocka hamulcowego (koputer tego niepokazywał ) Umnie podpieli te czujniki skasowli błąd i jest juz wszystko OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...