Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

opisze objawy a jak ktos z was wie blagam niech cos doradzi bo jestem u kresu wytrzymalosci

wiec tak:

1. auto po odpaleniu rano kopci na czarno (mega chmura, jak pożar)

2. zdarza sie ze nie da sie wjechac na kraweznik niewysoki (pedal gazu w ziemi auto tylko stoi i dymi na czarno z rur), zeby bylo smiesznie to pare dni temu nie moglem ruszyc z tico na holu

3. dymi na biało i dziwnie śmierdzi nie wiem czy to olej pali czy co. ogolnie az wstyd jezdzic bo mega dymie non stop.

4. jest oslabiony nie to samo auto jak chodzi o zwinnosc co niedawno. czasem jak nim szybko chce przysppieszyc to zamula po czym cos go "puszcza" przyspieszy nagle i za mna czarno.

5 i najgorsze ze pali tyle co tir chyba. ostatnio jedyna kontrolka jaka widze to ta od rezerwy.

teraz tak: u mechanika mojego na kompie brak usterek wyszlo. miesiac temu robiona turbina i odma bo mi stara wybuchla. mam uzywke po regeneracji a dzis w ASO wyszlo ze albo cos z turbina albo odma nie tak. a i jeszcze ze przeplywka walnieta.

wiec tak to wyglada. ja sadze ze to jednak cos z turbina. mechanik moj twierdzi ze nie ale chce mi wyciac kata bo mowi ze to jego wina. nie jestem przekonany co do tego.

doradzcie mi cos SILNIK 2.5TDS

Edytowane przez Marcus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

untitled.jpg

untitled.jpg



oto zdjecie mojej turbiny. prszyslal mi je gosciu u ktorego ja kupilem (regenerowana jest) twierdzi ze mi kasy nie odda i jej nie wymieni na gwarancji bo uszkodzenie jest z mojej winy twierdzi ze "cos" rozlecialo sie w silniku i polecialo i uderzylo w lopatke.
dwoch mechanikow juz mi mowi ze to malo mozliwe jest. powiedzcie co myslicie. czy mozliwe ze cos w nia walnelo i uwalilo kawalek lopatki?? jutro jade z ta fotka do aso dla potwierdzenia

untitled.jpg

untitled.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łopatka turbiny obraca się z prędkością kilka TYSIĘCY obrotów na SEKUNDĘ...Jeśli cokolwiek dostanie się do niej podczas pracy to oczywiście uszkodzi wirnik. Sprawdź wszystkie przewody doprowadzające powietrze do kolektora dolotowego czy nie mają jakichś nieszczelności, łącznie z tymi od Intercoolera (jeśli posiadasz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz klapki :)

Wydaje mi się, że w TDS'ie nie było klapek kolektora dolotowego. Marcus jaki masz silnik (oznaczenie)? Poza tym gdyby klapka dostała się do cylindra to cała głowica i tłoki były by do roboty a wirnik turbo wyszedł by przez rurę wydechową ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tam nie znam, ale przy takich obrotach "obcy element" musiałby chyba wlecieć z prędkością dźwięku, żeby trafić w jedną tylko łopatkę. Oglądając fotki od Foresta tylko się w tym przekonaniu upewniłem. Poza tym czy za uszczelnienie wszystkiego przy turbo nie odpowiada warsztat robiący regenerację???

Ściema panie jak dla mnie, ale ja się tam nie znam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem już kilka sprężarek w życiu i nie ma opcji ze takie uszkodzenie powstało by z powodu ciała obcego na TYLKO jednej łopatce!! Jak już to wszystkie łopatki by poszły!!

Kiedyś widziałem turbinę z lokomotywy - średnica 40 cm!!!!!!! Wpadła podkładka metalowa do dolotu podczas remontu i połamało WSZYSTKIE łopatki.

Takie uszkodzenie może jedynie spowodować malutki kawałek plastiku i to też była by śliska sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...