Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

Wymiana oleju skrzyni biegów X308 ZF 5HP24 ( zrób to sam)

INSTRUKCJA:

1. Wypoziomować pojazd na podstawkach i zaciągnąć hamulec ręczny.

2. Podłączyć tester do odczytu temperatury oleju skrzyni biegów i prędkości obrotowej silnika.

3. Przy wyłączonym silniku zalać skrzynię olejem. Używać tylko odpowiedniego typu oleju. Nalewać przez korek kontroli poziomu oleju do pełna. Zakręcić korek wlewu.

4. Włączyć silnik ( instalacje obciążające silnik np. A/C powinny być włączone)

5. Przełączyć skrzynie przez wszystkie biegi przy jałowych obrotach silnika

6. Wybierz R następnie D wykorzystaj redukcję biegów (manualny zimowy program) aby przejść do 3 biegu.

7. Przytrzymaj skrzynię przez 3 sek. na każdym biegu poczym włącz bieg P.

8. Prędkość biegu jałowego powinna wynosić pomiędzy 650 a 950 obr./min w zależności od typu pojazdu.

9. Temperatura oleju skrzyni zawiera się pomiędzy 30 a 35 oC .

TAK => przejdź do pkt:12 NIE=> czytaj dalej

10. Pilnując odczytów temperatury pozwolić olejowi ostygnąć lub dogrzać się ( włączony silnik !)

11. W razie konieczności powtórzyć czynności 5 do 7.

12. Wykręcić korek kontroli poziomu oleju.

13. Olej wycieka przy temperaturze poniżej 35oC.

TAK=> przejdź do pkt:16 NIE=> czytaj dalej

14. Poziom oleju skrzyni jest poniżej minimum.

15. Dolać oleju do poziomu przelania przez korek. W razie konieczności powtórzyć czynności 5 do 7.

16. Zaczekać aż temperatura oleju wzrośnie do 40oC +/- 10oC.

17. Temperatura oleju nie może przekroczyć 50oC.

18. Pozwolić aby nadmiar oleju wyciekł ze skrzyni następnie dokręcić korek kontroli poziomu oleju momentem 35Nm.

Zaczerpniete niby z instrukcji. Sam bede sprawdzac, wiem, ze temat stary, ale na przyszlosc sie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wjeżdżasz autem na kanał lub podnośnik i zostawiasz je odpalone na P, lub N. Wchodzisz pod autko i po prawej stronie, przy końcu skrzyni jest korek wlewowy na klucz imbusowy. Odkręcasz wolno korek bo może się polać nieco oleju. Jeżeli się poleje to jest ok, jeżeli nie to włóż palec do otworu (bez głupich skojarzeń smile.gif ) i sprawdzasz stan oleju. Jak jest tuż pod dziurką to może być, jak jest sporo pod dziurką to wymaga dolewki, jak go w ogóle nie wyczujesz to wymaga natychmiastowej dolewki! A i pamiętaj żeby nie gasić silnika przed zakręceniem korka! Bo poleci Ci gorący olej. Jeśli jest go mało, warto go spóścić do reszty i zalać nowym, nie zapominając o nowym filtrze. Jeśli chodzi o olej sprawdź na realoem jaki jest. Ewentualnie zobacz, czy zachowała się naklejka na skrzyni:bmwsexemofg3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem na dole, ze temat stary, ale przyda sie na przyszlosc. Tomasso wszystko ok, tylko jak widzisz ponoc sprawdza sie na zimnym oleju. Dosyc istotna sprawa, bo olej po nagrzaniu rozpreza sie i bedzie pokazywalo go wiecej. Przynajmniej tak pisza na innych forach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...