Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dziś na przeglądzie i diagnosta stwierdził, że moje amory z przodu mają około 45% a tylne około 25%. W związku z tym pytanie co najlepiej wrzucic. Co możecie polecic? Zawieszenie mtechnic plus koła 19" (koła jak twierdzi diagnosta mogą wpływac na niskie wskazania sprawności amorów ale zakładam, że trzeba je po prostu wymienic).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi wskazaniami procentowymi to temat rzeka .... generalnie przy jakichkolwiek zmianach kół , zawieszenia a nawet opon te wyniki zmieniają się jak w kalejdoskopie więc jeśli fura trzyma Ci się przyzwoicie asfaltu to odpuść sobie wymienianie amorków , bo na nowych może się okazać że wyjdzie tyle samo co w tej chwili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jakoś normalnie mi się jeździ, nawet podczas szaleństw na Rakietowej nie zauważyłem jakiejś tragedii...chociaż na trawę dwa razy mnie wyrzuciło ;) Nie wiem jak to zweryfikowac czy faktycznie są do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak amory mają dosyć, to w zakrętach przy większej prędkości auto "wypada" z tego zakrętu. Ewentualnie jakaś wyboista droga, ale asfalt i jak mocno buja to wymiana, a jak szybko wraca do pionu to jest oki.

Ewentualnie jak Bastars pisze sprawdzić na innych kołach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wracam do tematu. Wczoraj byłem z Państwem Energicznymi na sesji foto w Namysłowie i na dziurach, podczas wyprzedzania, mocnego przyśpieszania przy dwóch osobach z tyłu (dwie panie po 50 kg, plus Junior 11 kg) plus dwa dziadkowozy z przodu - co jakiś czas opony trą o nadkola. Czyli jednak skłaniam się ku temu, że amory zmarły. Gdybyście mieli wybierac z tych propozycji co byłoby najlepszą opcją? A może coś jeszcze innego jesteście w stanie doradzic?

http://allegro.pl/zawieszenie-sportowe-weitec-40-30-bmw-e46-i1769451032.html

http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-bmw-e46-lowtec-hilo-nowe-i1742326457.html

http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-supersport-bmw-e46-nowe-i1756219046.html

http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-street-d2-racing-bmw-e46-m3-i1777495009.html

W sumie nie ma dla mnie znaczenia czy to będzie sportowy zawias czy gwint. Temat zawieszeń średnio jarzę dlatego liczę na pomoc bardziej doświadczonych forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał Weitec'a jeździłem na takim komplecie w E30 i za***iście się to trzyma drogi ..... z gwintami to czasem loteria , bajer fajny ale bądźmy szczerzy zawsze w którymś położeniu będzie lepiej pracował a w innych gorzej i jak wysokość będzie nam odpowiadała to najczęściej tłumienie i sztywność będzie nie ciekawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do gwintu to tłumienie czy tam w ogóle wystepuje cos takiego :) hehe

a w dodatku na polskich drogach to nieciekawie jezdziłem miesiac golfem 4 na gwincie KW po polkowicach i okolicach drogi mamy jedne z lepszych w regionie i tak była tragedia chociaz niktorzy lubia ale gwint do jazdy samochodem codziennie chyba bym się nie zdecydował

rowniez polecam zestaw Weiteca naprawdę robią dobrze i jest komfortowy

Pogadaj z Santino z bmw-sport on przerabiał bodajże ten zestaw bo mi go polecał ale do Xa robią albo sprężyny albo gwint :(

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

tez bralbym weitec'a bo naczytalem sie duzo pozytywnych opini na ich temat ale ja jednak zdecydowalbym sie na gwint, po zabawie z amorami i springami u mnie doszedlem do wniosku takiego jak mi ludzie pisali wczesniej - jak masz gwint to mozesz sobie wyregulowac tak jak bedziesz mial ochote, nie musisz kupowac kolejnych sprezyn jak chce miec nizej, poza tym moze sie okazac ze np. jak zmieniesz ze springow -40 na -60 to juz jest za nisko i takie tam niepotrzebne kombinacje. nie sluchalem sie a teraz zaluje wiec kupuj gwint. jak mi przyjdzie cos teraz wymieniac to na pewno na gwint.

tak w ogole to wszystkie te firmy porzadny zawias robia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Tak wracając do tematu. Podjechałem dziś na stację sprawdzic profilaktycznie amory i zawiechę. Koła zimowe 17", profil 45.

Przód : 56% i 53%

Tył : 45% i 44%

Jak widac z pierwszego postu większe koła, niski profil i amory nagle się psują ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wracając do tematu. Podjechałem dziś na stację sprawdzic profilaktycznie amory i zawiechę. Koła zimowe 17", profil 45.

Przód : 56% i 53%

Tył : 45% i 44%

Jak widac z pierwszego postu większe koła, niski profil i amory nagle się psują

niekoniecznie....... opona robi swoje np zmierz sobie na run flacie to będziesz miał 0%!!!!!!!! a na normalnej oponie przypuśćmy że ok 45% więc opona robi dużo.........:drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie....... opona robi swoje np zmierz sobie na run flacie to będziesz miał 0%!!!!!!!! a na normalnej oponie przypuśćmy że ok 45% więc opona robi dużo.........:drunk:

Do tego dochodzi jeszcze coś takiego jak prawa fizyki. Przykładowo, resorowanie koła jest policzone dla odpowiedniego przedziału masy felgi i środka ciężkości.

Czysto teoretycznie (!) jeżeli wsadzisz sobie 20" felgę zamiast 18" zmieniasz tzw masę nieresorowaną koła, co zmienia charakterystykę zawieszenia. Wiem, wiem wygląda za***iście i o to chodzi, ale zawieszenie dostanie po d...e. Środek ciężkości, związany jest bezpośrednio z ET felgi a ta wartość z wysunięciem (lub wsunięciem) koła względem piasty. Nie wspominając o tym że kąt styku opony z podłożem się zmienia, to dodatkowo zmienia się środek ciężkości w zawieszeniu. Wszystko to wpływa negatywnie na coś nad czym tęgie głowy inżynierów BMW pracowały przez długie lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

podepnę się tutaj bo nie znalazłem podobnego tematu a ten w sumie może podpasować:

auto e46 po lificei Touring 320d

mam pytanie które gumy najbardziej odpowiadają za komfort tylnego zawieszenie, u mnie coś w prawym tylnym klekocze jakby plastik tak jak by coś w bagażniku było nie tak ale wywaliłem wszystko z bagaznika, wyjąłem rolete i nadal to słychać, ponadto na dziurze albo poprzecznej nierówności czuć jak by tylne auto lekko uciekało po przejechaniu przez tą nierównośc.

na poprzecznych garbach typu tory, załamanie asfaltu tez dość mocno dobija taki głuchy stuk... pierwsze co biorę pod uwagę to amory ale chciałem zapytać które elementy tylnego zawieszenie mają największy wpływ na komfort, ulegają degradacji i nalezy wymieniać systematycznie:

zrobiłem sobie wykaz i prosiłbym o informacje kto co wymianiał u siebie:

Chodzi tylko o zawieszenie z tyłu

Belka tylna:

- Tłumik drgań 33107513902

- Poduszka przednia lewa 33316770783

- Poduszka przednia prawa 33316770784

- poduszka gumowa tylna 3331677070781

- poduszka gumowa przednia 33176760337

- poduszka gumowa tylna 33176751808

Stabilizator:

- Stabilizator poduszka: 33551138104

- Łącznik stabilizatora: 33551094619

Wahacz:

- Łożysko gumowe wahacza górnego 33321092247

- Łożysko gumowe wahacza dolnego 33326770824

- Łożysko gumowe wahacza wzdłużnego 33326771828

- Łożysko gumowe wahacza wzdłużnego 33326770786

Które wahacze wymienia się jako całe i jaki element wahacza świadczyć będzie o jego zużyciu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...