Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

podczas jazdy czasami czuć szarpanie tak jak by puściło się zaszybko sprzęgło i miał zgasnąć lub coś złapało i zaraz puściło to się dzieje niezależnie od biegu na kturym jadę z czym to może się wiązać ktoś mi powiedział że to wina czujnika połorzenia wału lub przez wysprzęglik pomocy bo jestem od dziecka zakochany w e30 polowałem na 318 is ale trafiłem na 316 i za 1500 zł z dobrą blacharką i śilnikiem z przebiegiem 220 000 km rocznik 88 ale do 2006 jeździła stara niemka a puźniej kupił ją taki kolo ale on nie przekraczał nią 100 a ja jestem 3 właścicielem do 2009 był serwisowany w bmw i to mnie skusiło teraz staram się ją wychuchać narazie wymieniłem wałek rozrządu na wyczynowy z dźwigienkami i popychaczami wiskozę i wentylator nawiewu, muszę jeszcze wymienić tarcze i klocki przednie i zastanawiam się czy nie kupić piast na tarcze z tyłu bo mam bębny i fotele z przodu są powycierane proszę o jakieś dobre rady jak wmiare niedrogo doprowadzić ją do ideału z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73

na początek,zanim zacznie się szukać głębiej,proponuje posprawdzać doloty,gumy,mała nieszczelność może powodować takie objawy,oczywiście to nie musi być to,ale najlepiej zacząć od najprostrzych rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w M40 podobne objawy.

Oczywiście wymieniłem wszystkie gumy od dolotu, świece, kable WN, kopułkę, cewkę i filtr paliwa ale nic to nie dało. Jedynie nieco poprawiało zachowanie się auta ale objawy pozostawały.

Na koniec okazało się ze powoli zacierała się pompa paliwa aż padła ostatecznie. Po wymianie pompy auto śmigało bez żadnych problemów i nigdy więcej nie doświadczyłem takiego przerywania.

Oczywiście to była moja przygoda ale sam widzisz ile elementów wymieniłem próbując rozwikłać zagadkę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie jest coś podobnego podczas jazdy na benzynie, szczególnie po uruchomieniu zimnego silnika. Jak nabieram prędkości to pojawia się uczucie jakby ktoś lub coś złapało za tylny hak holowniczy. Po prostu słabnie i znowu przyśpiesza można by powiedzieć niejednostajnie ;) Po rozgrzaniu jest trochę lepiej. Pompa paliwa trochę szumi a nawet bardzo bo słychać ją na zewnątrz :/ Z rozruchem w mrozy nie ma najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheheh uwielbiam takie teksty: "kupiona za 1500 stan rewelacyjny" "jeździł doktor/prawnik/ksiądz/itd" "jeżdzony w niedziele i do kościoła" "nie katowany jeźdzony tylko do 100km/h". Serwisowany do 2009 -tak już to widze.

Chcesz doprowadzać do ideału? To ideał czy niedrogo-bo jedno i drugie nie występują nigdy razem. 220k Km to bajka moim zdaniem. Zauważyłem że do 90 roku tapicerki foteli dużo lepiej znosiy uzytkowanie niż te nowsze. Samochód niemalże ćwierć wieku a tu 220K km, niecałe 10tysięcy rocznie i tyle autostrad :4:

Masz gaz, nie masz? Może sonda a może zajechany rozrząd. Wyczynowy z wyczynowymi dzwigenkami ? A na czym polega wyczynowośc tego wałka i tych dzwigienek? Piszesz że powymieniałeś górę a pytasz jak tanio obskoczyć resztę? Koszty dłubanego wałka to coś koło tysiąca złotych- dłubanie w M40 to jak cerowanie dziurawej prezerwatywy przy świetle księżyca.

Sprawdz czy olej masz tak na poczatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheheh uwielbiam takie teksty: "kupiona za 1500 stan rewelacyjny" "jeździł doktor/prawnik/ksiądz/itd" "jeżdzony w niedziele i do kościoła" "nie katowany jeźdzony tylko do 100km/h". Serwisowany do 2009 -tak już to widze.

Jest u mnie koleś który kupił "nową" e30 1.6 m40 bez gazociągu z 90 roku za 1900 zł dwa lata temu. Gdyby nie było odprysków lakieru naokoło znaczka BMW to bym powiedział, że samochód właśnie zszedł z taśmy. Kierowałem to i również bajka była. Z nosem przy karoserii obszedłem wzdłuż i wszerz i pod autem i nad autem i wszędzie zero parch. Przebieg miała około 170 tys. i brak klekotania. Tapicerka i cała reszta w ogóle nieruszona, ori radio i obszycia BMW na zagłówkach plus ori chlapacze BMW. Kolor błękitny metalik powalał z nóg. Czemu dał tylko 1900 zł? Nie wiem ten koleś tak ma,że kupuje 20sto letnie sprzęty za małe pieniądze , aktualnie posiada Merca 124 coupe 2.3 również we wzorowym stanie i kupiony za śmieszne pieniądze cholera wie gdzie.Widziałem u niego golfa II w automacie ze wspomaganiem stan jak reszta jego aut. E30 jeździ już kto inny i woła 4500 zł, a ten handlarz sprzedał za 3600 zł. Cena nadal interesująca jak na taki stan chodź wersja drewniak: wspoma plus centralny i nic więcej.

Wujek ogólnie to co napisałeś to 100% prawdy jednak czasem zdarza się mały procencik samochodów takich jak opisałem czyli: stan bdb za prawie friko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 220 tys. to święty czas na uszczelniacze i prowadnice zaworowe w m40! DIEGO u mnie coś takiego się działo jak 2 "wytryski" ciekły żarła wtedy jak głupia lepiej przyspieszała na gazie:). 2 razy w tygodniu podłaczałem pod carsofta i nic, aż kiedyś od niechcenia wziąłem od kumpla wytryski z citroena zx z wtyskiem boscha motronic dme1.3 czyli to samo co w m40, w wolna sobotę założyłem i proszę- równiutko na zimno na ciepło podczas przyspieszania, bez strzałów wydech przy hamowaniu silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DIEGO u mnie coś takiego się działo jak 2 "wytryski" ciekły żarła wtedy jak głupia lepiej przyspieszała na gazie

Właśnie teraz tak u mnie jest ;) Też podejrzewałem wtryski już od dawna ponieważ moja długo nie jeździła na benzynie i stąd pewnie te potknięcia podczas próby przyśpieszania. Dzięki za utwierdzenie w tej teorii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece zmieniam dosyć często więc to odpada. Po rozgrzaniu silnik chodzi trochę lepiej, ale zastanawiam się nad kupnem miernika do mierzenia ciśnienia w układzie paliwowym. Pompa mi szumi jak cholera a nie dawno( wrzesień) ją wymieniłem na ori używke. Bak też zmieniłem bo gnój straszny był , wszystko było całkiem dobrze, ale pompa zaczęła szumieć nie wiem od czego. Po wymianie wszystkiego układ paliwowy nie pracował w 100 % jak powinien, zawsze były jakieś lekkie szarpania, ale silnik zawsze zapala w mrozy(od momentu przywrócenia zasilania na benzynie) jak należy bez kręcenia itp.

A wracając do miernika ciśnienia warto się w takie coś zaopatrzyć , są po 150 zł na alledrogo. Pompa szumi, ale jeszcze bym jej nie dyskwalifikował i wolę sprawdzić ciśnienie. A może regulator dogorywa?

A teraz pytanie typu czy możliwe jest aby pompa się zacierała powiedzmy przez to, że siedzi ona za "głęboko" w baku? U mnie jest taka sytuacja, że właściwie opiera się ona o dno baku i myślę , że ma lekkie problemy z pobieraniem paliwa. Skróciłem wężyk, który jest między pompą a koszykiem żeby była trochę wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha, a właśnie miałem zakładać temat o kupnie wtrysków. Jak będziesz miał daj znać na PW. Przydało by się żeby były jakieś wiesz konkretne i sprawdzone. Najlepiej cała listwa razem z regulatorem , a jeśli cena atrakcyjna to razem z połówką kolektora ;]

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm też mam problem z buczeniem pompy. Fabryczna chodziła bezszelestnie i sobie umarła, kupiłem 4-ro barowy zamiennik i zaczęło się buczenie i też myślałem że to wina tego że króciec ssący jest przyciśnięty do dna baku więc go trochę zeszlifowałem jakieś 5mm i dalej buczała. Po pewnym czasie wpadł mi w ręce 4-barowy bosch używany już pasował jak ulał ale dalej buczy. Zastanawiam się czy element zaznaczony na foto nie pełni roli jakiegoś tłumika?? Regulator ciśnienia łatwo sprawdzić, wystarczy wyjąć przewód podciśnieniowy i possać:D jak przepuszcza - kaput jak trzyma jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednej z moich pomp miałem coś takiego -"tłumik" ;] Ale teraz mam zwykły wężyk zamiast tego:lol:

Regulator ciśnienia łatwo sprawdzić, wystarczy wyjąć przewód podciśnieniowy i possać jak przepuszcza - kaput jak trzyma jest ok

Sorki o jakim wężyku podciśnieniowym mowa? Jeszcze innym objawem walniętego regulatora jest chyba trudność w uruchomieniu zimnego silnika a u mnie pali na dotyk można by powiedzieć.

Cały czas mnie zastanawia co może tak szybko wykańczać pompypytanie_bmw Może w listwie wtryskowej coś się poszamało i jest jakaś niedrożność? Filtr paliwa zmieniłem co prawda po około 3 tys. od wymiany pompy zamiast zrobić to od razu, ale czy to by mogło wykończyć pompę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk idzie od regulatora ciśnienia na końcu listwy wtryskowej do kolektora ssącego w króciec w zespole przepustnicy (mówimy o m40?), i jak było z tym "tłumikiem" też buczała?? A o świece to chodziło mi bardziej czy któreś są mokre i pachną benzyną:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...