Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pojawił się u mnie ostatnio problem i zapaliły się kontrolki ABS i ESP co skutkowało tym że ani ABS ani ESP nie działa. Podpiąłem się pod inpe i wywaliło mi 3 błędy:

36 Drehzahlfuehler vorne rechts Anfahrerkennung

20 Drehzahlfuehler vorne links Anfahrerkennung

113 Pumpenmotor, Ventilblock, Kabelbaum

Usunięcie błędów powoduje, że kontrolki gasną a ABS i ESP działa do pierwszego razu. Po ponownym uruchomieniu silnika kontrolki się zapalają i znowu to samo.

Z tego co już doszedłem do wymiany są dwa przednie czujniki ABS. Ale czy tylko i czy na pewno?

Nie wiem co oznacza błąd nr 113? Czy jest on związany z ABSem?

Byłbym wdzięczny za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Znalazłem Twój temat więc nie bedę tworzył nowego,mam podobne objawy do Twoich

113 pump unit, valves, wiring harness

20 wheel speed sensor front left start up detection

33 wheel speed sensor front right trigger signal

Czy ogarnąłeś temat błędu 113?Co do dwóch ostatnich błędów 20 i 33 to przednie czujniki do wymiany.

Będę wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpiszcie w googla BMW EVAP

EDIT: nie wiem czemu mam w rozpisce błąd 113 właśnie taki,być może jakiś błąd u mnie,ale tu znalazłem taki temat,obczajcie sobie

BMW Forum :: BMW Sport :: Zobacz temat - [E46] ABS ASC, błąd 113 Pump Unit, Valves, Wiring harness

Edytowane przez dirty.73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki dirty.73 po symulacji ABS pedał hamulca schodzi w dół i pompa odbija(pedał hamulca skacze tak jak powinien)więc zostało wymienić przednie czujniki i wtedy się zobaczy bo ponoć to też może byc przyczyną pokazywania się tego błędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wysypał się sterownik ABSu. Bo po skasowaniu błędów czujniki już nie szalały. Sprawdziłem livedata i nie przekłamywały prędkości. Także najpewniej tak jak opisane pod linkiem jakiś zimny lut jest. Tylko pytanie dla tych co się orientują czy jest możliwość wymontowania samego sterownika beż demontażu pompy? Bo po tym trzeba odpowietrzać układ hamulcowy a nie mam sprzętu do tego.

@cobra40 z tymi czujnikami to najpierw je po prostu sprawdź. Skasuj błędy i zobacz czy się znowu pojawią od czujników czy tylko 113 od pompy ABSów. W INPIe sprawdz livedata i zobacz czy przednie pokazują tak samo jak tylne. Dodatkowo możesz ohmomierzem je sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykasowałem błedy i sprawdziłem livedata Inpą i oto rezultat

[ATTACH=CONFIG]23710[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]23711[/ATTACH]

z samego początku niedomaga lewy przedni czujnik a później jest ok,ale nie ma błedu czujnika tylko zostaje ten błąd 113.

Co do samego sterownika to się da go zdemontować bez demontażu pompy przykręcony jest on na cztery śrubki kluczyk nasadowy 4 tylko tam jest bardzo ciasno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz to samo co u mnie problem jest z samym sterownikiem. Ja u siebie sam bym sobie go naprawił ale z tego co wyczytałem nie zawsze to skutkuje zniknięciem problemu i druciarstwa nie chce robić. Także najlepiej wymienić zestaw sterownik plus pompka i powinno śmigać. Sterownik i pompka muszą mieć identyczny numer jaki masz u siebie inaczej się same nie zaadaptują. Z innym numerem się nie zaadaptują trzeba to na nich wymusić a to już bardzo problematyczne.

Edytowane przez Livin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to i sterownik tylko dlaczego z samego początku jazdy lewy przedni czujnik nie pokazuje żadnej wartości tylko po przekroczeniu pewnej prędkości,podobnie jest z kontrolkami,odpalam samochód świeci się abs i asc i po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h gasną i jak przyspiesze to znowu się zapalają,kiedyś wymieniałem pompe plus sterownik ale wtedy to kontrolki sie świeciły cały czas i nie było można usunąć błędu choćby na chwilę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź oporności na przednich czujnikach we wtyczce do sterownika ABSu. Oporności powinny być zbliżone jak lewy będzie miał bardzo inną to już wiesz że jest uwalony. Możesz jeszcze sprawdzić napięcie jakie podawane jest na czujnik przy zapiętej kostce i załączonym zapłonie. Brak napięcia na czujniku znaczy że na 100% padł sterownik. Warto sprawdzić te rzeczy bo wymiana czujnika ABSu nie jest prosta.

Co do kolorów czujników szare są przedliftowe i nie pokazują oporności jak są sprawne niebieskie są poliftowe z elektroniką w środku i takie pokażą. Do tego co już wiem to żaden zamiennik nie będzie działał prawidłowo czujnik musisz kupić oryginalny żeby problem zniknął.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie trochę posprawdzałem miernikiem i napięcie jest na czujniku 2,3V a jeśli się nie mylę to prawidłowe jest ok.9,5V,w takim układzie sterownik powinien być sprawny,wymienie czujnik i się okaże czy bedzie ok.W końcu dowiedziałem sie jaka jest różnica miedzy szarym a niebieskim czujnikiem i należy sie Tobie browar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szary czujnik jest na cewce niebieski ma układ scalony. Ale pamiętaj żeby wymieniać na oryginalne najlepiej ATE. Ponoć na tych tanich zamiennikach po 50zł podziała chwile i sterownik znowu będzie błąd wywalał. Jeśli sam będziesz go wymieniał to możesz zaryzykować na tym tanim jeśli dajesz do warsztatu to lepiej jednorazowo dać te dwie stówki i mieć spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wyszło że masz problem z czujnikiem czemu więc wymieniłeś sterownik? Z tego co się orientuje najlepiej wymieniać kompletem sterownik plus pompka wtedy nie ma problemów. Dodatkowo numer sterownika musi się zgadać z tym Twoim jeśli wszystko było by ok to sam się adaptuje i kontrolki gasną. Ale u Ciebie chyba problem z czujnikiem cały czas jest. Co livedata pokazuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeleciałem NCSem ale niestety nie pomogło,no i chyba ja też jeszcze wymienię pompe no i trzeba będzie dać zarobić mechanikom bo raczej z wymianą to nie poradzę

kilka dni temu walczyłem z czym takim samym po wymianie sterownika, pomogła dopiero inpa, nie pamiętam jaka to była funkcja ale w INPIE 5 tego nie było, trzabyło zainstalować inpe 3 i tak zrobić jakąś aktywacje-synchronizacje czy jakoś tak i dopiero wtedy kontrolki zgasły i system zaczął działać!

a najlepiej to chyba DISem zrobić adaptacje sterownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...