Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam sound maniaków ;)

Problem jest następujący, otóż po próbie podłączenia wzmacniacza pod głośniki na zgaszonym silniku jest ok, po odpaleniu silnika jest wzrastający pisk wraz z obrotami silnika(muzyka gra) ale ten pisk!!! ?

czy w alternatorze brakuje czegoś przeciwzakłóceniowego diody czy coś w tym stylu?

dodam, że bez wzmacniacza też słychać ten pisk ale nie "wzmocniony" tak cicho w tle

jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy każdy alternator ma kondensator przeciwzakłóceniowy, ale wiem że niektóre mają, może u Ciebie umarł? Szczotki w alternatorze iskrzą podczas pracy i powodują piski, trzaski jak zwał tak zwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat miał tak samo wstawił sobie kondensator przed wzmacniaczem i teraz jest ok

1322925284eccbc87e4b5ce2fe28308fd9f2a7baf3.jpg

nie lepiej od razu podłaczyć sprzęcicho bezposrednio do akumulatora ???? kondensator też jest jakimś rozwiązaniem ale chyba do tego zeby nie było za duzego obciążenia dla alternatora -efekt przygasających świateł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wzmaka podłączyłem pod aku, mam go w bagażniku.

no alternator rozbierałem przed swapem bo łożyska huczały, ale nic nie uszkodziłem...

kondensator też myślałem żeby dać ale to chciałem zrobić później jak ogarnę te piski,

na cd są na radiu też raczej są(nie pamiętam bo nie słucham) :D

szukam źródła tego zjawiska więc nie wiem czy nie zacząć od demontażu altka i sprawdzenia, najlepiej podmianki regulatora napięcia...

nie chcę oddawać tego do jakiegoś fachmana bo wiem ile to kosztuje. ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdź jeszcze czy masz dobrą masę
hehe kolega ma na pewno dobrą masę przy 190cm wzrostu waży 100kg.

Teraz na serio. Masa i zasilanie tutaj stawiałbym na drugim miejscu. Zrobiłbym mały test: weź jakiś miernik napięcia stałego i jedną końcówkę przyłóż do obudowy radia a drugą do obudowy wzmacniacza. Oczywiście na odpalonym silniku. Jeśli jest jakaś różnica napięć to połącz przewodem obudowy i zobacz wtedy czy problem istnieje nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe kolega ma na pewno dobrą masę przy 190cm wzrostu waży 100kg.

Teraz na serio. Masa i zasilanie tutaj stawiałbym na drugim miejscu. Zrobiłbym mały test: weź jakiś miernik napięcia stałego i jedną końcówkę przyłóż do obudowy radia a drugą do obudowy wzmacniacza. Oczywiście na odpalonym silniku. Jeśli jest jakaś różnica napięć to połącz przewodem obudowy i zobacz wtedy czy problem istnieje nadal.

spoko spróbuję coś z tym pokombinować, chodzi Ci o to żebym najpierw zmierzył napięcie na radiu a potem na wzmaku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi Ci o to żebym najpierw zmierzył napięcie na radiu a potem na wzmaku?
Nie, nie o to mi chodzi. Weź miernik, ustaw na mierzenie VDC czyli pomiar napięcia stałego. Teraz jeden z grotów miernika musi dotykać radia a drugi wzmacniacza. Pewnie przewody będą za krótkie ale można je przedłużyć jakimś innym przewodem. Jeśli pomiędzy tymi dwoma urządzeniami wyjdzie różnica napięć to mamy tutaj różnicę potencjałów co oznacza że jest problem z instalacją. Można wtedy zewrzeć jednym przewodem obudowy i powinno to załatwić problem. Oczywiście na początek sprawdź ten kondensator o którym pisał Patryk, bo to jest najbardziej prawdopodobne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobny problem - wraz z naciskaniem gazu pojawiał się świst z głośników i brzmiało jakbym miał turbo ;) Okazało się, że winne było kiepskiej jakości radio, które miało przebicie najprawdopodobniej z alternatora. Rzuciłem je za psami, bo i tak szwankowało i kupiłem nowego Pioneera.

Nie wiem co masz u siebie, ale jeżeli jest to jakiś no-name to pewnie w nim tkwi problem. Najlepiej pożyczyć od kogoś dobre radio, podłączyć u siebie i sprawdzić czy dalej problem występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem kilka aut i w każdym bawiłem sie audio. Jeżeli miałem podobne problemy z nieproszonym dźwiękiem takim jaki opisujesz to zawsze musiałem przeszukiwać kable i dobrze wszystko zmasować. Problem właśnie był taki, że albo masowy sie odpinał, w ogóle go nie było, lub był podłączony nie tam gdzie trzeba. Ja zaczałbym od tego. Najtańszym kosztem, a to moze byc przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że sporo rad już się nazbierało,

radio kenwood,

pytałem w pracy elektryka i mówił, że mogę podpiąć taki filtr przeciwzakłóceniowy-koszt nie wielki bo około 10pln i sprawdzić. z kablami to i tak chyba muszę zrobić porządek bo radio tak wystaje po za deskę i mnie to wkurza, posprawdzam masy i inne, zamówię filtr i zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

faktem jest ze te filtry sa do niczego u mnie jest ten sam problem wiec podlaczylem na jakis czas glosniki bezposrednio pod radio (pioneer deh 6000 usb) ale mam strzaly w skrzynie basowa jbl nawet jak zalacze zapalniczke albo podczas regulowania fotela elektrycznego ale bardziej boli mnie fakt iz gdy jak podkrecam glosnosc ku gorze to wylacza sie sam dzwiek raczej przycina ma takie zaciecia i nie bardzo moge po bassowac bo nie idzie sluchac:/ moze ktos mial podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasilanie do pieca raczej nie wpływa w moim przypadku na to bo aku jest w bagażniku a sygnalowe ida przez tunel, ale nigdy sie nie spotkalem z czyms takim, owszem na wyłączonym motorze to normalne bo aku nie wydala ale zeby takie cyrki sie dzialy podczas jazdy... musze jeszcz raz dokładnie po przegladać instalacje moze tam gdzies jest pies pogrzebany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...