Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[E39 520] Po postoju długo kręci


zborek_kk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jeszcze raz. Jestem świeżo zarejestrowany więc od razu mi wybaczcie że pierwszy post z pytaniami :wink:. Bmw kupiłem dwa miesiące temu nie wiedząc o problemie z odpaleniem. Wymieniłem od razu olej wszystkie filtry oraz świece. Po tygodniu nowy termostat oraz wisko oczywiście behr. Po tygodniu zorientowałem się że nie odpala po postoju dłuższym niż 15 minut. Po całkowitym wystygnięciu oraz zgaszeniu odpala od razu bez problemu. Nie chcąc się doszukiwać wpadły dwa nowe czujniki wału i wałka oczywiście vdo oraz reg.ciśnienia paliwa też nowy. Niestety zero efektów. Dalej podmieniłem pompe paliwa zresztą stara była sprawna . Jeszcze ostatnio wpadł czujnik temperatury . Efektów oczywiście zero a tyle wsadziłem.. czy ktoś może mi coś podpowiedzieć. ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzałem czas wtrysku przy odpalaniu 27ms przy 20stopniach. Potem jak odpali to też na ułamek sekundy jest 27ms ale odpala od razu to w sumie powinno być ok. Kompresja mierzona niedawno rozgrzany silnik wtryski odpięte i wyszło miedzy 13-13.8 więc ok a auto ma autentycznie 236kkm przebiegu. Na pewno spala olej przez uszczelniacze zaworowe ok 0.7l na 100km. Po ściągnięciu kolektora widać jak troszeczkę oleju stoi na każdym zaworze może to jest powodem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no widzisz odma też nowa ori bmw z przewodami. Raczej niemożliwe żeby zarzuciło świece. Mi się wydaje że jej to kwestia iskry bo jak zapali to po śmierdzi chwilę benzyną . Tylko nie wiem jak to sprawdzać niby raz sprawdzałem i była . Może to wina rozrusznika ? Już jest na wykończeniu i co któryś raz przepuszcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, że to jest na 99% rozrusznik ( w dodatku piszesz, że przepuszcza) Jak miałem kiedys Diesla to miałem podobnie do Ciebie z tym, że trzeba było krecic jak ostygła, a jak odpaliłą i sie zagrzała to juz łądnie paliłą. Komp pokazywał bład szybkosci wtrysku pompy. Miałęm ju wysyłac auto do Sobótki, ale kuzyn wział do siebie auto i okazało sie, że rozrusznik. Po regeneracji rozrusznika (130zł czesc+robocizna+kuzyn) wszystko było ok. Dodam, żę rozrusznik nie przerywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzę do wniosku, że to palenie jest spowodowane spływającym olejem na tłoki bo chyba innej opcji nie ma, zawsze po odpaleniu po postoju jak już odpali puszcze dymka śmierdzącego olejem... Co ciekawe rano nie puści nic. Może po prostu do rana spłynie przez pierścienie spowrotem do miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może mi ktoś powiedzieć jaka powinna być wartość położenia wału ? U mnie jest -8degcr . W dwóch innym bmkach było 0.49 i 0.67 a u mnie chodź cały czas -5.88 lub -8. . A jak długo kręci to rpm w programie jest albo 0 albo 23400 po chwili jest 200 i wtedy odpala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...