Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Co lepsze do jazdy po autostradach 530d vs 530i


maciek19900

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jestem w posiadaniu e39 Touring 530d około 220km po chipie, wersja manual . Autko fajnie jeździ ale często mi brakuje przy 160kmh 6 biegu, rozważam przesiadke na 530i 6 biegową manualną. Miał ktoś porownanie tych dwóch wersji? Bedzie sporo ciszej w benzynce? Czy jednak muszę kupić A8/ S8? Jakoś e38 mi nie pasuje , wolno się zbiera w stosunku do spalania. Chciałbym żeby auto palilo przy 160kmh tak kolo 14l LPG, a chyba 740i spali więcej...bmw_1Także zostaje mi tylko moje 530d albo przesiadka na 530i 6b manual. Jak wasze wrażenia z jazdą autostradową tych aut? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie wbijałbym sie w e39 530i. bedzie dużo ciszej. przesiadłem sie z diesla (co prawda z volvo ale diesla, na e61 co prawda -525i -218KM) i jest cisza, prawie jak w grobie w stosunku do diesla. mam lpg i pali ok 15l w miescie a tylko głównie tu jeżdze. spokojnie w tresie przy 160 pali do 12-13l.

paradoks polega na tym, ze wszystkie raporty spalania z jakimi mialem styczność, jednoznacznie mówią, ze wersja 530i pali nieco mniej niz 525i.

zaznaczam, ze są to odniesienia do e60/e61. prawdopodobnie w e39 bedzie podobnie a wynika to z wiekszego zapasu mocy.

jeżdze 525i bo zwyczajnie 530i trudno trafić, mało kto je sprzedaje, bo udae motory.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 525i zagazowana w trasie typy autostrada z prędkością do 130 km/h zadowoli się konsumpcją w przedziale 10-12l/100km LPG ale już przekraczając 160 km/h apetyt wzrasta do 13-15l/100km; o trybie miejskim wolę nie wspominać.

O gustach nie dyskutuje się, ale jeżeli ja miałbym wybierać rodzaj silnika na trasy to raczej benzyna, a poza tym ma wielkie znaczenie przebieg / wiek silnika - nowe auto na trasy to Diesel ale używka to raczej bena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za odpowiedź, chociaż nie powiem, że licze na więcej odpowiedzi jeszcze. Powiem tak, może mi się moje auto znudziło,może wymagania mi wzrosły. Ciężko powiedzieć. Robię co tydzien takie trasy po 2x500km i powiem szczerze, ze zaczyna mi dokuczać ten .wiatru w kabinie - daje po uszach non stop. (Głównie z przodu auta ). Wychodze po takiej trasie trochę zmęczony. (jade prosto po 9h pracy ) Mam fotele materiałowe zwykłe. Ale najbardziej dokucza mi szum wiatru przy dużych prędkościach. Aż się rozmawiać odechciewa. Moze na tym 5 biegu mam z 3500 obrotów i silnika nie słychać , ale wiatr daje po całym dachu i szybie. (może to wina tego, że ta uszczelka szyby przedniej mi ze starości się pokruszyła i jej prawie nie ma? ale to aż tak by dawało? ) . Dlatego pomyślalem o 530i , 540i 6 biegowej, ale w sumie to wiatr chyba tak samo będzie dokuczał? Może e39 nie spełni moich oczekiwan i potrzebuję e38? :o Szkoda mi tego auta, ale potrzebuje coś szybkiego i komfortu. S8 4.2 za duzo pali o 3l ;/ Więcej niż 15lpg mi szkoda na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemako ...... dolacze sie do wypowiedzi kolegi..... jestem w posiadaniu e39 528 97r rowniez na LPG.. co do spalania na autostradzie bo po takich drogach glownie sie poruszam ( w tym roku zrobilem 39 tys km ) spalanie wychodzi w granicach 10-11L przy predkosciach 140-160 natomiast jak stala trase przejechalem jadac do 120 max zmiescilem sie w 9.5 - 10 L nadmienie ze autko mam w automacie skrzynia ZF i przy predkosci 120 km na obrotomierzu mam rowno 2000 obrotow. Jezeli chodzi o komfort rozmowy to nawet przy 180km to rewelacja.... rozpedzilem ja do 246km i dopiero powyzej 200 zaczyna sie robic dosyc glosno... zaiwestowalem w dobre opony zimowe na 18" i nie rzaluje ani grosza wydanego...

Pozdo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest w 3.0i i 4.4.

530d mam, przyspieszeniena trasie jest ok:) jest ktos z Wrocławia co ma 530i i by porównał ze mną poziom halasu w kabinie ?

Mam 528i jestem z Wrocławia, miałem 530d 525tds 325tds oraz 318tds powiem Ci że wielkiej różnicy w poziomie hałasu nie ma między 530d a 528i - wszystko zależy jaką prędkością jedziesz przyjmuję, że 120km/h więc do tej prędkości poziom hałasu jest porównywalny, oczywiście dźwięk benzyny jest bardziej miękki i przy normalnej rozmowie lub słuchaniu radia szum silnika staje się "niesłyszalny" w sensie, że nie przeszkadza Ci ani opór powietrza ani silnik.

Chcesz mogę Ci pokazać o co chodzi na przykładzie mojego samochodu.

Jeśli chodzi o ekonomię to w trasie spalanie 12,5 w mieście do 15-16 (na niesprawnym czujniku położenia wałka) na kompie średnie z miasta i trasy 12,6 oczywiście LPG więc koszty eksploatacji podobne o ile chcesz LPG, jesli nie chcesz gazu to tutaj przeważać mogą koszty paliwa.

Tak to wygląda na filmie:

http://1drv.ms/1kd2tVE

Edytowane przez grzechue
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...