Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


530d nie pali 1 cylinder


dj_drops

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

long story short:

Zaczęło się od cieknącej pompy, z racji tego że nastał nowy rok chciałem zrobić buni prezent i zregenerować pompę, a przy okazji (z racji że była niedawno kupiona) zafundować jej zestaw pozakupowy, czyli sumarycznie:

- regeneracja pompy

- wymiana pasków + rolki + napinacz

- wymiana oleju + filtr + odma

- wymiana wężyków podciśnieniowych

- wymiana filtru paliwa

i coś tam jeszcze z pierdół by się znalazło.

A teraz do rzeczy (cały opis znam z opowiadań mechanika):

Po poskładaniu wszystkiego odpaliła od strzała i wszystko ładnie działało (że tak powiem rozpływali się nad tym jak ładnie chodzi). Postawili ją przed warsztatem żeby sobie pochodziła (odpowietrzanie po wymianie płynu chłodzącego) i tak po ok 2h coś ***... strzeliło - odgłos jakby strzelił wąż od turbo i zaczęła nierówno chodzić. Wstępna diagnoza - nie pali pierwszy cylinder. Po pracy wpadłem na chwilę zobaczyć na własne oczy jak to wygląda no i faktycznie miota silnikiem jak szatan. Mechanik stwierdził że najprawdopodobniej poleciał wtryskiwacz (jak w końcu dostał normalne ciśnienie z pompy, a ciekła już naprawdę mocno). Podpiąłem INPE (niestety z nerwów zapomniałem zrobić screen'y) i żadnych błędów nie było, a zerkając na korekty wtrysków na pierwszym cylindrze była praktycznie stała +7 a na pozostałych od 0 do -6. Teraz nie chodzi mi o obarczanie winą mechanika, tylko o znalezienie jakiegoś punktu zaczepienia czy to podejrzenie jest słuszne lub czy mogą być jakieś inne powody (zanim utopię kasę w sprawdzanie zbędnych rzeczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski można sprawdzić robiąc test przelewowy. To że jest duża korekcja może dlatego że coś się stało z kompresją na tym cylindrze i w ten sposób ecu chce nadrobić bo myśli ze za mała dawka. Jak faktycznie będzie różnica w teście przelewowym to czeka Cię wyrywanie wtryskow i na testy ciśnieniowe gdzieś gdzie regenerują wtryski. Jak to nie wtryski to sprawdzenie kompresji na cylindrach i ewentualne namierzanie gdzie ucieka. Miałem podobne objawy w 2,5d. Kulał na jeden cylinder. Zregenerowalem wtryski, bo taki był pierwszy cel i się okazało że to jednak zawór od strony wydechowego się nie domykal. Niestety niedługo po tym samochód miał stluczke i zabrała go ubezpieczalnia wiec nie wiem co się dokładnie stało

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update:

Wtrysk wrócił z serwisu Boscha i był/jest sprawny :(

Żebym miał gdzie i czym to bym sprawdził kompresje - a auto stoi w warsztacie

Bardziej mnie ciekawi, co mogło strzelić że było to normalnie słyszalne

Edytowane przez dj_drops
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...