mmaarrcciinn

Duży problem... Dławienie, odcinanie paliwa? Zasilania?

Rekomendowane odpowiedzi

image.png.36478950aca245ffa1c52a9c68316a99.png

 

 

image.png.63a6d5237a9623281206b067cc6431a0.png

 

 

ELM pod BT pod telefon - 18 zł, aplikacja na telefon Torque pro - 14 zl , tym kasowalem błąd który wystapił. 

Edytowane przez Ans

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak że miałem błąd wykasowalem go w listopadzie i auto w grudniu dalej mialo muła czasami bądź gasło ale bez błędu zeby potem wywalic znow w styczniu. Tylko ze ja podpinam raz w tygodniu elma, podczas jazdy nawet zeby sprawdzic czy wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale czy po skasowaniu będzie poprawa. W czwartek się podepne pod coś. Odpiąłem Aku na noc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie miałeś błędu to na przyszłość jak wypinasz coś, to najpierw odepnij aku, wepnij rzecz z powrotem i podepnij aku, nic Ci wtedy nie wyskoczy 

Edytowane przez BASTARS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masakra, dziś ma takiego muła że się jeździć nie chce.... Naciskam gaz, z jedynki w miarę jak strzała ale później w górę jakby go coś trzymało i puszczało w miarę puszczania gazu. Ma ktoś jakiś pomysł?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym właśnie że ma dziwnego muła, raz jedzie lepiej raz gorzej ale ogromnie rzadko tak jak należy. Jak chce szybko odejść 1 2 3 itp to ma mułka ale jeśli zrobię to wolniej to zbierze się lepiej. Tak jakby gdy odpuszczam gaz to on lepiej idzie.... Tak jakby coś było przypchane czy coś..... Zapłon na razie nie wypada ani nic tak jak wcześniej opisałem. Ten muł najgorszy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś będzie wiedział co to za błąd pod tym numerem się kryje? Bo miałem go w pamięci auta

20190318_090630.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P3242
KONTROLA EMISJI POWIETRZA I POMIARU PALIWA 

Coś takiego znalazłem. Co to? Wie ktoś coś? Bo dalej szukam przyczyny muła. Dziś jeździł w większości trochę energiczniej ale na wieczór znów dziwny muł. I ten muł nie jest równomierny, tak dziwnie się zachowuje....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze to znalazłem przetłumaczone:

 

P3242 Kod błędu silnika
Sprawdź rozwiązanie dla kodu P3242 OBD:
Kod silnika P3242 wydaje się być rodzajem problemu z układem napędowym, staramy się pokazywać jeden po drugim znaczenie i rozwiązanie.
Krótkie wyjaśnienie kodu P3242 i definicja P3242 to strona dolna.


 
P3242 Znaczenie:
P Kod Powertrain
Problem związany jest z silnikami, przekładniami i systemami emisji.
3 SAE - Generic
2 Niskie napięcie obwodu czujnika BBV
4 Niskie napięcie obwodu czujnika BBV
2 Transmisja
SAE - kody ogólne, które mają „0” jako drugą cyfrę wskazującą, że są wspólne dla wszystkich marek i modeli pojazdów. Są to kody, które są wymagane do podstawowej diagnostyki błędów emisji.


 
Jak naprawić P3242?
Układ silnika, w połączeniu z modułem sterującym silnika (ECM) / modułem sterowania układem napędowym (PCM), aktywuje zawór elektromagnetyczny kodu P3242, aby kontrolować ciśnienie oleju w mechanizmie silnika, który jest zainstalowany w układzie zaworowym, aby przełączać rozrząd zaworów między niskim i Wysoka.Jeśli zawór elektromagnetyczny silnika ma otwarty lub krótki obwód…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raport historii usterek generowany przez Torque dla Androida=================================================

VIN samochodu:
Producent:
ID kalibracji pojazdu:

Dziennik aktualnych usterek
------------------
P0102: Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input
P0113: Intake Air Temperature Circuit High Input
P3242: Nieznany kod - Dodatkowe informacje dostępne w Necie

Dziennik usterek prawdopodobnych
------------------
Brak niepotwierdzonych usterek w ECU

Dziennik historii usterek
------------------
ECU informuje, że żadne wcześniejsze kody usterek nie są dostępne
Inne znalezione kody usterek
(być może niepotwierdzone, bieżące lub specyficzne dla producenta)
----------------------------------------------------
Nie ma innych zapamiętanych błędów w ECU


koniec raportu.
 

 

Nie mogłem tego skasować, wyskakiwało ponownie.... Przeplywke wypinalem więc może dlatego ale ten P0113 od wysokiej temperatury wlotowego powietrza to gdzie jest??? Pokazywało mi 70 stopni na wlocie!!! Trochę dużo. Moi ten P3242 wyskakuje ponownie już drugi raz, to jest coś co wyżej wstawiłem. Czy może być to elektrozawór vanosa?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem coś takiego:

P3242 - Map Cooling Thermostat Control Circuit High Input

Moim zdaniem termostat do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy temperatura zasysanego powietrza powinna być normalna jak np na zewnątrz czy większa? Dziś po odpaleniu, na zewnątrz 11 stopni a on pokazywał na wlocie temperaturę 20. I jak po jeździe zatrzymam się i postoje to mam od 26 do 31 coś takiego....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kontynuuje dalej.... Kupiłem elektrozawór vanosa, używkę ale podobno sprawny. Wymieniłem i przed odpaleniem sprawdziłem błąd. Zapalił się nie jak wcześniej na czerwono tylko na żółto, skasowałem i go nie było. Zrobiłem jazdę próbną, mułek jest i gdy się połączyłem z autem to błąd p3242 znów jest i to znów na czerwono. Już nie wiem co mam zrobić......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, mmaarrcciinn napisał:

gdy się połączyłem z autem to błąd p3242 znów jest i to znów na czerwono

Pewnie dlatego, ze błąd jest od termostatu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może, tak jak internet trochę mówi o tym ale skąd ten mułek dalej..... I czemu na chwilę błąd zniknął. Jeszcze jedno, czy jakoś sprawdzę elektrozawór "na luzie"? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie niższa temperatura cieszy była i dlatego lub uszkodzony i wariuje.

Co do elektrozaworu to chyba tłoczysko w nim powinno się wysuwać powoli, grawitacyjnie jak skierujesz je w dół, nie powinno latać luzem - z tego co pamiętam. Tutaj na szybko w google wpisałem ale nie czytałem dużo, zostawiam lekturę tobie: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=154658

 

Co do muła, auto masz w gazie?

 

Kolejna sprawa, jak wygląda praca sond podczas postoju i podczas dodawania gazu na luzie? Idą jednocześnie czy mają spore opóźnienie? Filmik z ich prac umieść w temacie. U mnie w M52 jedna sonda była niesprawna przez co palił 19l/10km i przyspieszał słabo.

 

Druga sprawa masz oryginalny filtr powietrza czy jakiś nasączany olejem? Może przepływomierz jest brudny? Czasami wystarczy kupić preparat do czyszczenia przepływomierzy. Zazwyczaj jak jest martwa to sypie błędami i czyszczenia rzadko coś pomaga.

 

Trzecia sprawa, oglądnij dise, może klapki się rozsypały i blokują przepływ powietrza.

 

Czwarta sprawa, sprawdzałeś pompe paliwa jak radził chacko_e30?

 

Piąta sprawa mało prawdopodobna zatkane katalizatory.

 

Szósta sprawa może przytkany filtr paliwa i trzeba zmienić go na nowy?

 

Siódma sprawa jak wyglądają świece i kiedy były zmieniane?

 

Ósma sprawa jak wyglądają cewki i ich okablowanie?

 

Ciężko cokolwiek pomóc na odległość, ale w mniej więcej tej kolejności zaczął bym wszystko sprawdzać skoro czujniki już wymieniłeś.

Edytowane przez Pawel4freak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto gazu nie ma. Ten tłoczek przy nowo zakupionym elektrozaworze schodził w dół jak przechyliłem powoli, w starym nie bardzo...

- Co do sond to nie pamiętam, jutro lub później sprawdzę jak pokazuje.

- Przepływomierz czyściutki i suchy zawsze był i jest

- Filtr oryginalny suchy czysty

- Disa sprawdzona, uszczelki są i klapka działa

- Co do pompki to co sprawdzę? Czy syf pod spodem?

- Katy nie wiem, no ale w benzynie zapchane by były?

- Filtr paliwa nie zaglądałem

- Świece wszystkie zmienione około 6tys km temu. 

Został mi czujnik położenia wału bo go nie ruszalem, ale podobno jak by pad lub padał to bym nie odpalił??? Ten muł jest dziwny bo nie jest stały i jednostajny. Na 1 i 2 biegu nie raz idzie jak potrzeba a daje 3 i po chwili coś go trzymać zaczyna od 1,5tys obrotów. Nie raz ma okropnego muła, a czasami mniejszego. Czuć tak jakby coś było przytkane.....

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czujnika wału nie mam drugiego..... Nowy widziałem vdo Siemensa za 250pln. Gdybym wiedział że pomoże to bym kupił bez żadnego rozmyślania, a tak to kolejna skucha.... A może to ten filtr paliwa, następne 250 ???? najgorsze jest to że tu wokół mnie nie ma nikogo kto by siedział w BMW twardo. Tylko takie cykacze że a może zostaw zajrzę ale nie mam czasu a może to a może tamto.... 2tyg Ci samochód by trzymał. Nie ma konkretnego gościa.... Ogarnę te parametry pracy jego i wrzucę tu film

Edytowane przez mmaarrcciinn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam w tel jakiś car scanner i zrobiłem zrzut ekranu z pracy auta na postoju z włączonym silnikiem i w dwóch miejscach mam puste% nie ważne czy dodam gazu czy nie. Na korekcie jest puste

Screenshot_20190327-222027.jpg

Edytowane przez mmaarrcciinn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziś wymieniłem termostat. Nawet szybko mi się z nim zeszło i to bez zdejmowania wiatraka i osłon. Nic nie remontowałem, wszędzie ręką weszła i ładnie wyszedł... Ze starego wyjąłem te wejście na wtyczkę od tej niby grzałki i w środku było to wszystko pourywane łącznie z tym że był też tam jakiś urwany kabelek więc ktoś tu mógł być wcześniej. Po wymianie sprawdziłem błędy był ten zapisany, skasowałem i gitara nic nie ma już. Nalałem płynu i Postal chwilę na odpalonym, temperatura 89, 90 i bardzo ciepłe powietrze więc się chyba odpowietrzył. Nie jechałem jeszcze po tym. A więc błąd P3242 był od termostatu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.