Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

- niski pozmiom czynnika

- czujnik temp. cieczy chłodzącej

- wentylator wyzionął ducha

w e34, sprawdziłem czujnik zwierając piny/dziury we wtyczce do czujnika, wentylatora się załączał wiec wentylator był ok, zmieniłem czujnik nadal lipa, napełniłem klime i wszystko wróciło do normy

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi parę tygodni temu padł, zatarł sie od syfu, lisci itp. Przy lewej "nerce" masz wtyczke, sprąwdź miernikiem czy jest napięcie, jak jest to went. padł. Nie włączaj klimy dopóki go nie wymienisz, bo nie zbija ciśnienia w układzie klimatyzacji i może rozszczelnić układ a nawet rozsadzić zaworki w sprężarce. Ja robiłem wentylator w "Auto-Hel" na ul Oposkiej przy wjęździe do Wrocka od strony Radwanic, za wentylator plus robote zapłaciłem 380 zl i do tego gwaracja. Żeby wyminieć wentylator trzeba zdjąc zderzak i reflektory. Wentylator mieli na miejscu. Goście są kumaci. Ja osobiście jetem zadowolony.

Tu masz tel 071 311 74 05, 604 44 55 35.

bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima musi byc właczona, włacz klime, otwórz wszystkie drzwi zeby klima zaciągneła wilgotnego powietrza z otoczenia i tak do 15 min po właczeniu napięcie powinno sie pojawić. Napięcie jest tylko w momencie zalączania sie wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odświeżę trochę temat, bo ktoś może będzie chciał o tym poczytać-bo ja na pewno :) . Mianowicie też mam problem z wentylatorem klimatyzacji - wredny przestał się kręcić! Z tego co mi wiadomo to w E39 we wtyku są dwa przewody plusowe i jeden impulsowy (3 piny), taką wersję usłyszałem. Też mi powiedziano, że z zewnątrz nie da się go sprawdzić podpinając akumulator na krótko, bo to nic nie da. Jeżeli ktoś zna sposób na reanimację tegoż urządzenia, to miło byłoby jakby swoją wiedzą się podzielił uklon_bmw jeżeli nic nie da się z tym zrobić, to po prostu wymienię na działający i będę czekał aż kolejny padnie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podskoczę jeszcze chyba do fachowca od silników elektrycznych i elektryki samochodowej - mam niedaleko takiego, zobaczymy jaką on diagnozę postawi. Słyszałem, że zajmował się już ponoć takimi rzeczami. Oczywista, że o efekcie powiadomię populację na forum :-) Druga sprawa, że jeśli kupię drugi to też nie wiadomo co w nim będzie kulało, jak facet będzie chciał się podjąć i zrobi to zawsze daje gwarancję, a ma dobrą renomę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak jak myślałem - trafiałem na samych wymieniaczy części! Takim znawcą tematu to ja też jestem... Skończyło się na tym, że w Nowej Soli za 450 peelenów zakupiłem nowy wentylator Siemens. Na próbę podłączyłem i po 2 sek się rozkręcił i pracował tak jak trzeba. Wielka radość moja była! Wyszedłem z założenia, że jeśli mam już zapłacić za jakąś używkę 3-4 stówki to lepiej jednak zainwestować w nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz podać namiary na sklep, w którym kupiłeś wentylator ? Ja do tej pory nie wymieniłem swojego :(

Sorki, nie miałem kiedy nawet załączyć kompa, więc chociaż późno to podaję Ci namiary: Nowa Sól, ul. Zielonogórska 49 bodajże. Po prawej stronie wjeżdżając od Zielonej Góry. Na allegro - BMW MAREK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Drugą z możliwości poza "padł wiatrak" jest, że padł sam rezystor (jednak mało prawdopodobne - wtedy czynnik z klimy albo poszedłby za jednym strzałem, albo uciekałby powoli) - współodpowiada on za włączanie wiatraka razem z czujnikiem ciśnienia gazu (tak się on bodaj nazywa) - ten w samym prawym narożniku auta. Rezystorek widać jak spojrzysz przez nerkę od strony kierowcy. W przypadku kiedy nie działa impuls na wiatrak nie jest podawany - i w efekcie wentylator się nie włącza. Używany rezystor jest dość drogi - przynajmniej 150 zł. Widziałem już sprawny wynalazek polskiej produkcji, który dało się zamontować przez nerkę, bodaj za 79 na alledrogo + gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Odświeżę trochę temat, bo ktoś może będzie chciał o tym poczytać-bo ja na pewno :) . Mianowicie też mam problem z wentylatorem klimatyzacji - wredny przestał się kręcić! Z tego co mi wiadomo to w E39 we wtyku są dwa przewody plusowe i jeden impulsowy (3 piny), taką wersję usłyszałem. Też mi powiedziano, że z zewnątrz nie da się go sprawdzić podpinając akumulator na krótko, bo to nic nie da. Jeżeli ktoś zna sposób na reanimację tegoż urządzenia, to miło byłoby jakby swoją wiedzą się podzielił uklon_bmw jeżeli nic nie da się z tym zrobić, to po prostu wymienię na działający i będę czekał aż kolejny padnie :roll:

Drodzy koledzy. Jestem nowym użytkownikiem tej strony, wiele razy wasze opinie pomogły w rozwiązaniu kilku spraw dlatego też również chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami odnośnie niedziałającego wentylatowra klimatyzacji w bmw e39. Ostatnio miałem taki sam problem. W serwisie bmw orzekli, że padł mi wentylator i koszt nowego to 1300zł doliczając koszta demontażu zderzaka, świateł,, belki - 160zł. Zdecydowałem, że sam sobie to rozbiorę i zobaczę co jest powodem niedziałającego wentylatora. Po demontażu (około 40 min) rozebrałem silnik wentylatora i wszystko stało się jasne. 2 magnesy odklejone gdzie jeden z nich pekł na pół. Oporniki spalone. zadzwoniłem do firmy, która trudni się naprawą takich rzeczy - koszt 250- 300zł na yżuwanych częściach + 100 zł zakup dwóch rezystorów. tak więc suma około 400zł i nadal nie ma pewności ile pochodzi naprawiony wentylator. Dlatego też zdecydowałem się na zakup zamiennika z gwarancją (koszt 499zł) na szczęście po cenie hurtowej dzieki znajomemu. montaż (około 40 min).

Co to wtyczek o których wspomniał kolega. Są dwa rodzaje 3-pinowe (jeden rezystor) oraz 4 pinowe (podwójny rezystor). Problem leży w tym, że jesli zatrze się silnik to na bank padają rezystory. jesli macie jakieś pytania chętnie odpowiem pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy. Jestem nowym użytkownikiem tej strony, wiele razy wasze opinie pomogły w rozwiązaniu kilku spraw dlatego też również chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami odnośnie niedziałającego wentylatowra klimatyzacji w bmw e39. Ostatnio miałem taki sam problem. W serwisie bmw orzekli, że padł mi wentylator i koszt nowego to 1300zł doliczając koszta demontażu zderzaka, świateł,, belki - 160zł. Zdecydowałem, że sam sobie to rozbiorę i zobaczę co jest powodem niedziałającego wentylatora. Po demontażu (około 40 min) rozebrałem silnik wentylatora i wszystko stało się jasne. 2 magnesy odklejone gdzie jeden z nich pekł na pół. Oporniki spalone. zadzwoniłem do firmy, która trudni się naprawą takich rzeczy - koszt 250- 300zł na yżuwanych częściach + 100 zł zakup dwóch rezystorów. tak więc suma około 400zł i nadal nie ma pewności ile pochodzi naprawiony wentylator. Dlatego też zdecydowałem się na zakup zamiennika z gwarancją (koszt 499zł) na szczęście po cenie hurtowej dzieki znajomemu. montaż (około 40 min).

Co to wtyczek o których wspomniał kolega. Są dwa rodzaje 3-pinowe (jeden rezystor) oraz 4 pinowe (podwójny rezystor). Problem leży w tym, że jesli zatrze się silnik to na bank padają rezystory. jesli macie jakieś pytania chętnie odpowiem pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...