Tequila Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Witajcie, przestał mi się włączać wentylator od klimy, podobno jest to częsta przypadłość w E39. Czy ktoś z was miał już ten problem? Macie jakieś pomysły co się mogło stać ? Jak sprawdzić czy wentylator w ogóle działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 - niski pozmiom czynnika - czujnik temp. cieczy chłodzącej - wentylator wyzionął ducha w e34, sprawdziłem czujnik zwierając piny/dziury we wtyczce do czujnika, wentylatora się załączał wiec wentylator był ok, zmieniłem czujnik nadal lipa, napełniłem klime i wszystko wróciło do normy pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tequila Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Klimka na 100% sprawna i na 100% ilość czynnika jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Mi parę tygodni temu padł, zatarł sie od syfu, lisci itp. Przy lewej "nerce" masz wtyczke, sprąwdź miernikiem czy jest napięcie, jak jest to went. padł. Nie włączaj klimy dopóki go nie wymienisz, bo nie zbija ciśnienia w układzie klimatyzacji i może rozszczelnić układ a nawet rozsadzić zaworki w sprężarce. Ja robiłem wentylator w "Auto-Hel" na ul Oposkiej przy wjęździe do Wrocka od strony Radwanic, za wentylator plus robote zapłaciłem 380 zl i do tego gwaracja. Żeby wyminieć wentylator trzeba zdjąc zderzak i reflektory. Wentylator mieli na miejscu. Goście są kumaci. Ja osobiście jetem zadowolony. Tu masz tel 071 311 74 05, 604 44 55 35. bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tequila Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Kiedy powinno być napięcie na kostce? Cały czas czy tylko przy włączonej klimie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Klima musi byc właczona, włacz klime, otwórz wszystkie drzwi zeby klima zaciągneła wilgotnego powietrza z otoczenia i tak do 15 min po właczeniu napięcie powinno sie pojawić. Napięcie jest tylko w momencie zalączania sie wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Napięcie jest tylko w momencie zalączania sie wentylatora. czyli zalezy od temperatury ciczy chlodzacej.. wrzuc zdjecie kostki (jak znajdziesz czujnik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek75 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 A czy w e36 też ta kostka jest przy lewej nerce??? [ Dodano: 21 Sierpień 09, 17:30 ] A gdzie jest ten czujnik temperatury cieczy chłodzącej????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 2 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Odświeżę trochę temat, bo ktoś może będzie chciał o tym poczytać-bo ja na pewno . Mianowicie też mam problem z wentylatorem klimatyzacji - wredny przestał się kręcić! Z tego co mi wiadomo to w E39 we wtyku są dwa przewody plusowe i jeden impulsowy (3 piny), taką wersję usłyszałem. Też mi powiedziano, że z zewnątrz nie da się go sprawdzić podpinając akumulator na krótko, bo to nic nie da. Jeżeli ktoś zna sposób na reanimację tegoż urządzenia, to miło byłoby jakby swoją wiedzą się podzielił uklon_bmw jeżeli nic nie da się z tym zrobić, to po prostu wymienię na działający i będę czekał aż kolejny padnie :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 2 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 No ale co zrobisz jak pewnie silniczek sie zatarł albo spalił, kup nowy to i bedziesz mail spokoj - jedyne wyjście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 2 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 nie koniecznie musi to byc zatarty wiatrak: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=7822&highlight=rezystory+wentylatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 2 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Podskoczę jeszcze chyba do fachowca od silników elektrycznych i elektryki samochodowej - mam niedaleko takiego, zobaczymy jaką on diagnozę postawi. Słyszałem, że zajmował się już ponoć takimi rzeczami. Oczywista, że o efekcie powiadomię populację na forum :-) Druga sprawa, że jeśli kupię drugi to też nie wiadomo co w nim będzie kulało, jak facet będzie chciał się podjąć i zrobi to zawsze daje gwarancję, a ma dobrą renomę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 9 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 No i tak jak myślałem - trafiałem na samych wymieniaczy części! Takim znawcą tematu to ja też jestem... Skończyło się na tym, że w Nowej Soli za 450 peelenów zakupiłem nowy wentylator Siemens. Na próbę podłączyłem i po 2 sek się rozkręcił i pracował tak jak trzeba. Wielka radość moja była! Wyszedłem z założenia, że jeśli mam już zapłacić za jakąś używkę 3-4 stówki to lepiej jednak zainwestować w nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tequila Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Czy możesz podać namiary na sklep, w którym kupiłeś wentylator ? Ja do tej pory nie wymieniłem swojego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 11 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Tysiąc procent padł wentylator ten za grillem, kup nowy i zamontuj, tez tak miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tequila Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 A co twoja wypowiedź wnosi do mojego pytania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 15 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Czy możesz podać namiary na sklep, w którym kupiłeś wentylator ? Ja do tej pory nie wymieniłem swojego Sorki, nie miałem kiedy nawet załączyć kompa, więc chociaż późno to podaję Ci namiary: Nowa Sól, ul. Zielonogórska 49 bodajże. Po prawej stronie wjeżdżając od Zielonej Góry. Na allegro - BMW MAREK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tequila Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 A może masz jakiś telefon do człowieka? Jestem z Wrocławia i nie chce mi się jechać w ciemno do Nowej Soli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 9 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 PHU "Jankowiak" Zielonogórska 49, 67-100 Nowa Sól tel. 880727533 e-mail: autoteile1@onet.pl sklep czynny od PN do PT, w godzinach 8.00-18.00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ-730 Opublikowano 10 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 Z tego co ja przerabiałem to podklejały się magnesy w wentylatorze. Trzeba to było po podklejać i grało. Tylko to było w E34 http://www.bmwauto.pl/phpBB2/viewtopic.php?p=37723&sid=f4109289beefb37f64368a6b006703ea Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oggy Opublikowano 11 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Drugą z możliwości poza "padł wiatrak" jest, że padł sam rezystor (jednak mało prawdopodobne - wtedy czynnik z klimy albo poszedłby za jednym strzałem, albo uciekałby powoli) - współodpowiada on za włączanie wiatraka razem z czujnikiem ciśnienia gazu (tak się on bodaj nazywa) - ten w samym prawym narożniku auta. Rezystorek widać jak spojrzysz przez nerkę od strony kierowcy. W przypadku kiedy nie działa impuls na wiatrak nie jest podawany - i w efekcie wentylator się nie włącza. Używany rezystor jest dość drogi - przynajmniej 150 zł. Widziałem już sprawny wynalazek polskiej produkcji, który dało się zamontować przez nerkę, bodaj za 79 na alledrogo + gwarancja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghostmaster Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Odświeżę trochę temat, bo ktoś może będzie chciał o tym poczytać-bo ja na pewno . Mianowicie też mam problem z wentylatorem klimatyzacji - wredny przestał się kręcić! Z tego co mi wiadomo to w E39 we wtyku są dwa przewody plusowe i jeden impulsowy (3 piny), taką wersję usłyszałem. Też mi powiedziano, że z zewnątrz nie da się go sprawdzić podpinając akumulator na krótko, bo to nic nie da. Jeżeli ktoś zna sposób na reanimację tegoż urządzenia, to miło byłoby jakby swoją wiedzą się podzielił uklon_bmw jeżeli nic nie da się z tym zrobić, to po prostu wymienię na działający i będę czekał aż kolejny padnie :roll: Drodzy koledzy. Jestem nowym użytkownikiem tej strony, wiele razy wasze opinie pomogły w rozwiązaniu kilku spraw dlatego też również chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami odnośnie niedziałającego wentylatowra klimatyzacji w bmw e39. Ostatnio miałem taki sam problem. W serwisie bmw orzekli, że padł mi wentylator i koszt nowego to 1300zł doliczając koszta demontażu zderzaka, świateł,, belki - 160zł. Zdecydowałem, że sam sobie to rozbiorę i zobaczę co jest powodem niedziałającego wentylatora. Po demontażu (około 40 min) rozebrałem silnik wentylatora i wszystko stało się jasne. 2 magnesy odklejone gdzie jeden z nich pekł na pół. Oporniki spalone. zadzwoniłem do firmy, która trudni się naprawą takich rzeczy - koszt 250- 300zł na yżuwanych częściach + 100 zł zakup dwóch rezystorów. tak więc suma około 400zł i nadal nie ma pewności ile pochodzi naprawiony wentylator. Dlatego też zdecydowałem się na zakup zamiennika z gwarancją (koszt 499zł) na szczęście po cenie hurtowej dzieki znajomemu. montaż (około 40 min). Co to wtyczek o których wspomniał kolega. Są dwa rodzaje 3-pinowe (jeden rezystor) oraz 4 pinowe (podwójny rezystor). Problem leży w tym, że jesli zatrze się silnik to na bank padają rezystory. jesli macie jakieś pytania chętnie odpowiem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghostmaster Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Drodzy koledzy. Jestem nowym użytkownikiem tej strony, wiele razy wasze opinie pomogły w rozwiązaniu kilku spraw dlatego też również chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami odnośnie niedziałającego wentylatowra klimatyzacji w bmw e39. Ostatnio miałem taki sam problem. W serwisie bmw orzekli, że padł mi wentylator i koszt nowego to 1300zł doliczając koszta demontażu zderzaka, świateł,, belki - 160zł. Zdecydowałem, że sam sobie to rozbiorę i zobaczę co jest powodem niedziałającego wentylatora. Po demontażu (około 40 min) rozebrałem silnik wentylatora i wszystko stało się jasne. 2 magnesy odklejone gdzie jeden z nich pekł na pół. Oporniki spalone. zadzwoniłem do firmy, która trudni się naprawą takich rzeczy - koszt 250- 300zł na yżuwanych częściach + 100 zł zakup dwóch rezystorów. tak więc suma około 400zł i nadal nie ma pewności ile pochodzi naprawiony wentylator. Dlatego też zdecydowałem się na zakup zamiennika z gwarancją (koszt 499zł) na szczęście po cenie hurtowej dzieki znajomemu. montaż (około 40 min). Co to wtyczek o których wspomniał kolega. Są dwa rodzaje 3-pinowe (jeden rezystor) oraz 4 pinowe (podwójny rezystor). Problem leży w tym, że jesli zatrze się silnik to na bank padają rezystory. jesli macie jakieś pytania chętnie odpowiem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghostmaster Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 (edytowane) autko `96 a temperatura wychodząca z nawiewu 11,7 Stopnia Pozdrawiam Jak coś więcej szczegółów mogę podać na maila- jesli są pytania jacamarczak@interia.pl Edytowane 27 Kwietnia 2011 przez ghostmaster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Mnie bez znajomości nowy wentylator Siemens kosztował mniej, wystarczy trochę poszukać ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.