NetSerwer Opublikowano 19 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Tak sobie od jakiegoś czasu patrzę na spalanie na komputrze... Wyzerowałem, ruszyłem i obserwuję. Jako, że śmigam raczej małe traski i to po Warszawie, to i spalanie stoi mi na poziomie 13,5 litra (wg. komputera). Jadę na benzynie do chwili, kiedy temperatura jest blisko pionu i włączam gaz... I teraz pytania: 1. jak przełączenie benzyna/gaz wpływa na wskazania na komputerze? 2. jak te wskazania mają się do rzeczywistości? 3. jak wskazania spalania na gazie na komputerze w okolicach 13,5 litra mają się do rzeczywistego jego spalania? To mój pierwszy gazik, więc czuję się trochę jak dziecko we mgle... happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 19 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Komputery najczesciej biorą pod uwagę jako główny parametr wskazania przepływomierza i na podstawie tego wyliczają spalanie w przypadku gazu jesli masz sekwencje to do tego co pokazuje dodaj około 1L i bedziesz miał w przybliżeniu realne spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 19 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 (edytowane) a mnie zaciekawiło to: jadę na benzynie do chwili, kiedy temperatura jest blisko pionu i włączam gaz... wątpię abyś miał zwykłą instalkę II gen., a pewnie masz sekwencje więc o przełączanie nie musisz sie martwić, jeżeli masz'włączoną" instalke to odapla tylko na benzynie i przełącza się automatycznie po osiągnięciu jakiejś tam temp. nic nie musisz manualnie robić co do spalania jest tak jak Mordulec pisze, nie jeździsz na samym gazie ale zawsze cześć trasy przejeżdżasz na Pb a kom, średnia liczy cały czas Edytowane 19 Listopada 2010 przez Kosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Mam sekwencję (STAG 200). Przy lewarku zmiany biegów mam taki kwadracik z włącznikiem i skalą ilości gazu w zbiorniku (taaa...). Czy mam mieć ten przycisk cały czas włączony (w tedy zapala się diodka + podświetla skala), a system sam będzie przechodził na gaz, czy włączać przycisk z palucha (w tedy robi taki klik w zbiorniku z gazem) jak samochód się nagrzeje??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 19 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Mój kumpel ma gazownie w takim samym aucie ale rok 99 na tym przycisku masz literkę G prawda? U niego samo się przełącza tak jak chłopaki mówią, a przycisk wciska dopiero gdy mu pipczy że podtlenku gazu jest mało wystarczy że raz wciśniesz i wsio działa samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 OK, znalazłem manual i mam już dane: - dioda nie świeci - BENZYNA - dioda 1/s - czeka na temperaturę - dioda mruga 2/s - czeka na obroty, żeby przejść na gaz - dioda mruga 4/s - błąd sterownika - świeci - GAZ Czyli zostawić cały czas włączone :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 19 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 tak , zostawić włączone, wyłączasz tylko wtedy gdy skończy Ci się LPG, ale po zatankowaniu włączasz ponownie żeby chodziło "automatycznie" pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 20 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Dokładnie jest tak jak napisał Kosa - zostawiasz właczone i nic Cie nie obchodzi. Znajomy ma STAGA 200 i to juz jest w zupełności "bezobslugowa" sekwencja. Na gaz samo Ci sie przełączy jak osiągnie odpowiednią temp. (ok 20-45 st zalezy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 20 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 dodac litr?? a jesli mi pokazuje ... w sumie nie pokazuje bo wskazówka mi sie chowa caly czas pod tarcze czyli ponad 30 ale wiem ze spalanie mam okolo 15-16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 20 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 dodac litr?? a jesli mi pokazuje ... w sumie nie pokazuje bo wskazówka mi sie chowa caly czas pod tarcze czyli ponad 30 ale wiem ze spalanie mam okolo 15-16 Nie mówimy o ekonomizerze , tylko o wskazaniach OBC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 20 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 dodac litr?? a jesli mi pokazuje ... w sumie nie pokazuje bo wskazówka mi sie chowa caly czas pod tarcze czyli ponad 30 ale wiem ze spalanie mam okolo 15-16 ekonomizer pokazuje spalanie "chwilowe" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 22 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Ja myślę, że do wskazań kompa należy dodać ok 1,5L/100km, u mnie tak wychodzi po przeliczeniu przy tankowaniu. Pokazuje spalanie 9,8L, ale z wyliczeń zazwyczaj 11,2 do 11,4L. Ale to tylko wtedy, kiedy moja malutka jeździ ;-) Ja mam buty na grubej zelówce hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 23 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 12l gazu na 100km w mieście czy mieszanym?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Mam 64 litry gazu w baczku i jak na razie za sobą 330 km. Na wskaźniku poziomu gazu nie polegam :-) i czekam, kiedy samochód wyssie wszystko co może. Przy spokojnej jeździe komputer wskazuje mi na razie 14,3 l/100 (krótkie trasy po Warszawie). No, zobaczymy na czym się skończy... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 24 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 U mnie takie zużycie w przewadze poza miastem, jeżdżąc "koło domu" wysysa zapewne więcej niż bym sobie tego życzył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucius Opublikowano 24 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 A ja jestem po pierwszych stu kilometrach na lpg w 540iA , komp pokazał średnie 36,5l a zalałem 25l gazu , benzyna praktycznie nie zeszła na wskaźniku więc nie można tego podciągnąć pod tą różnicę , dodam jeszcze że przed montażem średnie spalanie benzyny pokrywało się z rzeczywistością i wynosiło 20-22l/100km Ktoś ma jakiś pomysł dlaczego taka rozbieżność wskazań OBC z faktycznym spalaniem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 24 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Dziwna sprawa u mnie na sekwencji pokazuje prawidłowo na OBC , Lucius a jaka instalacje założyłes ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 24 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 36,5 (to jest chyba max na OBC) to tyle mi pokazuje jak wyzeruje wskazania i bede jechalz gazem w podlodze az do pdpuszczenia, pozniej wskazania spadaja, dziwne ze na Pb wskazywalo ok a teraz na LPG pokazuje max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucius Opublikowano 24 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Lucius a jaka instalacje założyłes ? Reduktor GENIUS MAX 1500 do 350KM i wtryski najbardziej wydajne KEIHIN oraz komputer BRC 36,5 (to jest chyba max na OBC) Max na OBC to 39,5l przy pokazywaniu średniej a przy pokazywaniu chwilowego potrafi 300l/100km pokazać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 24 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 oczywiscie pisalem o sredniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 25 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Po wyzerowaniu kompa zazwyczaj początkowo będzie pokazywał wysokie zużycie, po przejechaniu większej odległości to się wyrównuje i zbliża do realnego zużycia. Wyjedź gdzieś na trasę, wrzuć piąteczkę i pykaj koło stówki, to zobaczysz jak wygląda zużycie chwilowe i jak się przekłada to na zużycie średnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucius Opublikowano 25 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Wyjedź gdzieś na trasę, wrzuć piąteczkę i pykaj koło stówki, to zobaczysz jak wygląda zużycie chwilowe i jak się przekłada to na zużycie średnie A możesz jakoś to rozwinąć i wyjaśnić dlaczego spalanie w trasie miało by mieć odniesienie do spalania w mieście skoro tylko w nim się poruszam i dlaczego chwilowe miało by się przekładać na średnie bo jakoś nie rozumiem a w obu przypadkach to dwie całkowicie inne sprawy ... Jak chcę sobie włączyć chwilowe spalanie to naciskam "TEST 02" i nie muszę do tego wyjeżdżać na trasę tyle tylko że chwilowe poza miastem mnie nie interesuje, tak samo jak nie interesuje mnie średnie poza miastem , interesuje mnie różnica wskazań średniego na mieście a ilości zalanego paliwa i z czego ta różnica wynika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 26 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Wtedy widać najlepiej jak spada wskazanie średniego zużycia, początkowo wygląda masakrycznie, a po przejechaniu paru kilometrów-jeszcze najlepiej na tempomacie-widać jak średnie zużycie zaczyna przyjmować prawdziwą wartość. Po wyjeżdżeniu zbiornika powinno się okazać jak to wygląda, a najlepiej kasownik komputera zostawić w spokoju, to wskazania będą wtedy miarodajne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 400 na liczniku i zaczyna migać lampeczka, co daje coś ok 16 - 17 litrów gazu + benzyna na rozpałkę... Wynik całkiem niezły biorąc pod uwagę, że robię dziennie ok 20 km po mieście + 2 do 3 wypadów po ok 40 km w miesiącu. Jak by się pokusił o przeliczanie i porównania, to wyszło mi jakieś 9 do 10 litrów benzyny na 100 km po mieście przy aktualnej aurze. Myślę, że to dobry wynik :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaho Opublikowano 27 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Mi smali 15-16l Pb na mieście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.