Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Obecnie poruszam się Vectrą B 2.0DTi, wcześniej było e36 325, e32 735i oraz e36 316i...

Pora na powrót do marki :)

Do wydania mam ok 15 000zł

<bmw_2>

Interesuje mnie e38 (beznzyna + LPG) i... tu zaczynają się schody, bo nie znam tego modelu :/

Chciałem dowiedzieć się na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Z serią 7, miałem już do czynienia, w postaci pięknej e32 735i, autko cudowne, jednak podczas szybkiej jazdy zaciął się termostat, auto się lekko przegrzało, a ja dla poprawienia sytuacja zalałem je zimną wodą :shock:

Mimo wszystko chciałbym wrócić do serii 7 .. w gazie ;)

Interesuje mnie jakie silniki znoszą taki układ zasilania najlepiej ?

Zastanawiałem się nad 3.0, 3.5 lub 4.0 V8.

2.8 moim zdaniem ma zbyt dużo roboty z taką kastą, a V12... Burżuazja ;)

Jeździłem parę razy automatem, ale nigdy nie miałem takiego na własność... jak sprawują się skrzynie AT w tych modelach ?

Jakie są najczęściej spotykane usterki silnika/skrzyni/elektryki oraz zawieszenia?

Swego czasu remontowałem w e32 przednie zawieszenie.. pamiętam,że więcej kosztowały elementy do e36 :?

Jak jest w przypadku e38 ?

Proszę o konstruktywną pomoc :)

Edytowane przez Pecet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 15 tysiaków to raczej znajdziesz cos z początku produkcji albo w wersjach silnikowych 4.0 / 4.4

Bez rezerwy jakichś 5tyś nie porywałbym się na Twoim miejscu na E38.

Części do E38 to mniej więcej E32 + 50%-100% , niestety jest droższa w utrzymaniu.

Co do silnika to mimo wszystko (wiem że nie V8 ) ale polecałbym 728i / iA -200KM do normalnej jazdy wystarcza w tej budzie , nie ma rewelacji jeśli chodzi o start ze świateł ale przynajmniej promocyjnie wyjdziesz na spalaniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym proponował kupno auta bez gazu i zagazowanie... zawsze mniejsze ryzyko, że trafi się jakiś parch z tanią, poskładaną u Janka w garażu instalacją, która sporo już narobiła w silniku

ja bym celował w coś z zagranicy, ewentualnie przewertowałbym fora BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m52b28 :)

no to właśnie o ten mi chodziło...

to troszkę zmienia postać rzeczy ;D

W pierwszej kolejności będę się rozglądał za 728i ;)

A może ktoś podpowie jak wygląda wyposażenie e38 ?

Nie chodzi mi tam o jakieś DVD czy nawigacje...

Ale takie rzeczy jak OBC, grzane i elektryczne fotele, 4 ele-szyby ?

czy to jest standard czy zbyt dużo wymagam ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fanem prędkości, a czy to 2.8 to jest TO 2.8 z e39 i nowszych e36 ?

Dokładnie to ten sam silnik :)

To w tym układzie szukaj 728i , może byc bez gazu i samemu zagazować ale jak na pokładzie będzie jakaś firmowa na stagu to czemu nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak polecalbym V8. Ja tez nie zapierdzielam moja od swiatel do swiatel. V8 nie sluzy do katowania, tylko zauwazcie, ze takimi zazwyczaj czlowiek sie "buja" :) Takie 4.4 byly lepiej dopracowane niz starsze m60. Z isnatlka gazowa to tego spalania nie odczujesz, wiec na twoim miejscu jednak na V-ke bym sie decydowal. WIem ze teraz pisze troche malo obiektywnie, ale naprawde, jazda V8 to naprawde mila sprawa.

Apropos tego co Tazunio napisal. Jestem innego zdania. Zdecydowanie szukalbym juz z zamontowana instalacja gazowa. Nie kazdy samochod z LPG ma instalke montowana u Pana Jana w stodole, wystarczy poszperac i nie jedna sztuka sie znajdzie z sekwencja, a kupowanie fury z mysla o dobrej np BRC to dodatkowe 5 tysiecy z hakiem, ktore mozna byloby uniknac gdyby sie znalazlo juz z instalacja.

Wiem ze jestes z poza Wrocka, ale jesli bedziesz kiedys w okolicy i chcialbys zobaczyc jak V8 chodzi na gazie to zapraszam. Moze pomoze ci w podjeciu jakiejs decyzji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego woz,

Na razie się rozglądam i zbieram kasę, ale jeśli już sprecyzuje swoje plany co do zakupu e38 z pewnością wybiorę się do wrocka tylko po to,żeby zobaczyć jakim wozidłem jest Twoje e34 w ViEjt ;D

Fakt, jeśli będę szukał auta z gazem to koniecznie instalacja firmowa, potwierdzona dokumentacją, obdzwoniłem gazowników z okolicy, swoją drogą, godni polecenia:

Luna Gaz w Pleszewie, chłopaki wiedzą co robią, ale za dobrą kasę, bo do 730i (218KM) zawołali 4,8k :|

Woz, ile Pali i jak często coś trzeba dłubać przy instalacji u w Twoim e34 ?

Edytowane przez Pecet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pecet, na razie nic nie grzebalem przy instalce. 4800 za sekwencje do V8 to wcale nie tak zle. Ja za swoja dalem 5200, ale jest to BRC, wszystkie papiery, gwarancja na 2 lub 2,5 roku (juz nie pamietam). Koles mowi ze przez 200 000km nic nie powinno sie dziac. Dziala bez zarzutow, nie czuc kiedy zmienia z benzyny na gaz, nic nie smierdzi itd. Lepiej dac troche wiecej, ale miec pewnosc ze wszystko dzialac bedzie jak nalezy. Przy benzynie spalanie bylo w okolicach 19-20 litrow, przy gazie okolo 22 litry na setke. Za 8000km instalka mi sie zwroci, koszta jazdy okolo dwukrotnie mniejsze.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyślałem sprawę i szukam 728i.

Zastanawiam się czy nie byłoby sensownie kupić bez gazu i zamontować instalację po zakupie, będę wiedział co mam...

Chciałem zapytać znawców tematu, czy silnik M50TUB28 szedł przez cały okres produkcji e38, czy też zastąpili go M52?

Czym różnią się te jednostki ?

Lepiej M50 czy M52?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy pisza - nie bylo m50b28. M50 zatrzymla sie na 2,5 litra, 2.8 to juz m52.

"

A 2.8 L (2793 cc) version also debuted in 1994. It has square 84 mm bore and stroke and produces 193 hp (142 kW).

Applications:

"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli silnik m52 2.8 szedł przez cały czas produkcji e38 w jednej niezmienionej konstrukcji ?

Faktycznie części do poliftingowej są droższe od tej przed liftem ?

Słyszałem,że zmieniono nieco zawieszenie... prawda ?

Edytowane przez Pecet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decydujac sie na E38 za okolo 15 tys musisz sie liczyc z tym ze to nie bedzie ideal gdyz to troszke za malo nawet na te z pierwszych lat produkcji czyli 94. Dzisiaj ogladalem E38 4,4 benzin o to link http://www.rentcar.autotrader.pl/pp4/details,24477,115092803.asp cena powiedzialbym okazyjna jak na ten rocznik i to co mowil gosciu w komisie ale auto wymaga dopieszczenia i to nie tylko z zewnatrz ale rowniez w srodku pozatym skrzynia lekko szarpala przy zmianie biegow. Lepiej dozbieraj troche kasy jak chcesz E38 lub wroc do E32 za te pieniadze juz kupisz konkretna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...