Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem po wymianie termostatu EGR ( przepuszczal calkowicie powietrze jak go odkrecilem i dmuchnalem) jednak nie zauwazylem roznicy aby auto szybciej sie nagrzewalo . slyszalem ze trzeba jeszcze odpowietrzyc ale co caly uklad czy tylko ten termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem tylko agr i wlasnie nie wiem czy glowny mam dobry . nie bardzo wiem jak to sprawdzic najlepiej bez sciagania go . ale co najlepsze to po wymianie tego egr gdzies ucieka mi plyn bo cala oslona pod silnikem jest mokra od plynu ( sprawdzalem wszystkie weze i wydaja sie byc ok wiec nie wiem co jest teraz grane no i oczywiscie dzieje sie tak po wymianie tego termostatu wczesniej na starym ktory przepuszczal na zimnym tego nie bylo ) . i jak najlepiej odpowietrzyc caly uklad?

Edytowane przez danieltca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzanie ukladu chlodzenia 320D - M47

przez maroek » 19 Maj 2007 16:01

Poniewaz pojawily sie ostatnio zapytania jak zalac i odpowietrzyc uklad chlodzenia w 320D (M47) wiec ponizej umiescilem dosc szczegolowy opis 'know-how'. Bardziej wnikliwych odsylam do TIS'a tam jest to opisane po niemiecku lub angielsku no i sa obrazki dzieki ktorym mozna latwiej namiezyc wszystkie odpowietrzniki. A wiec:

1. Sprawdzic czy korki spustowe w chodnicy i bloku silnika sa zakrecone - jeśli plyn był spuszczany.

2. Zdemontowac gorna oslone silnika (ta z otworami na wlew oleju silnika i wspomagania).

3. Odkrecic odpowietrznik przy korku wlewowym plynu chlodniczego - nad zbiornikiem wyrownawczym.

4. Odkrecic odpowietrznik chlodnicy recyrkulacji spalin – po zdjeciu oslony silnika będzie on widoczny po lewej (patrzac od przodu) tuz przy pompie prozniowej.

5. Odkrecic odpowietrznik chlodnicy oleju, po prawej stronie obok zaworu EGR.

6. Odkrecic odpowietrznik przy Webasto (jeśli samochod jest w nie wyposazony) – po lewej stronie przy scianie grodziowej.

7. Odkrecic odpowietrznik na przewodzie do nagrzewnicy – po prawej stronie, blisko miarki poziomu oleju.

8. Powoli wlewac plyn.

9. Obserwowac odpowietrznik chlodnicy oleju (5) gdy plyn zacznie się przez niego wylewac – zakrecic i kontynuowac powolne wlewanie.

10. Obserwowac odpowietrznik przy korku wlewowym (3) gdy plyn zacznie się przez niego wylewac – zakrecic.

11. Dolac na maksa plyn w zbiorniku wyrownawczym.

12. Zakrecic pozostale odpowietrznki: chlodnicy recyrkulacji spalin (4), Webasto (6) i na przewodzie do nagrzewnicy (7).

13. Uruchomic silnik (obroty biegu jalowego) i ustawic ogrzewanie na max.

14. Jeżeli poziom plynu spadl do dolac az gorna czesc plywaka bedzie rowno z brzegiem wlewu - polozenie plywaka dla silnika zimnego.

15. Zakrecic korek wlewowy.

16. Wymusic obieg plynu poprzez dwukrotne wcisniecie gazu (okolo 2000 obr/min).

17. Zgasic silnik i ustawic temperature na min.

18. Poczekac okolo 3 minuty az dodatkowa pompa przy Webasto przestanie dzialac (jesli samochod jest wyposazony w dogrzewacz/ogrzewacz postojowy).

19. Uruchomic silnik jeszcze raz (bez ogrzewania, ustawione na min. temperature)

20. Ostroznie otworzyc korek wlewowy i dolac plynu az gorna czesc plywaka bedzie rowno z brzegiem wlewu.

szerokiej drogi

zaczerpniete z BMW-klub.pl

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekowac . przyda sie . choc jest to dla wersji z webasto a ja wklejam dla wersji bez webasto ( rozni sie w sumie tylko koncowka ): ( zaczerpniete od uzytkownika Tudm z bmw-klub.pl)

1) Odkręcamy odpowietrzniki na: dolocie do chłodnicy „E”, termostacie EGR „D”, dolocie i powrocie ogrzewania „B i C” i dogrzewaczu elektrycznym „A” (tylko silnik M47).

2) Dolewać wolno płynu.

3) Zamknąć odpowietrzniki na: powrocie ogrzewania( C) gdy plyn zacznie się przez niego wylewac – zakrecic i kontynuowac powolne wlewanie., a nastepnie dolocie do chłodnicy( E) gdy plyn zacznie się przez niego wylewac – zakrecic.

4) Wypełnić płynem zbiornik wyrównawczy do maksimum.

5) Zamknąć pozostałe odpowietrzniki (A,B,D)pozostawić otwarty zbiornik wyrównawczy.

6) Uruchomić silnik nie zwiększać obrotów, ustawić temperaturę na max a wentylator na min. jeśli obniży się stan dolać płynu, az gorna czesc plywaka bedzie rowno z brzegiem wlewu - polozenie plywaka dla silnika zimnego.

7) Zamknąć zbiornik wyrównawczy i kilkukrotnie zwiększyć obroty do ok. 2500.

8 ) Nie wyłączając silnika odkręcić korek zbiornika i dolać płynu do maksymalnego zimnego poziomu.

9) Pozostawić włączony silnik na ok. 5minut (do momentu aż strumień powrotny w zbiorniku wyrównawczym będzie wolny od pęcherzy powietrza).

10) W razie potrzeby dolać płynu do maks. zimnego poziomu, zamknąć korek i gotowe.

ukl.JPG

ukl.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...