Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam problem polega na tym ze na zimny silniku faluja obroty , gdy sie nagrzeje juz raczej to nie wystepuje. Co to moze byc ?

Chora jest E46 330 ci (M54 B30) na zegarach pali sie zolta konrtolka "check engine" komputer jeszcze nie byl podpinany wiec nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek.

PS watek byl poruszany dla 320d dlatego zakladam nowy poniewaz tu mamy benzyne oraz problem sie nie poglebia by wystepowal tez na cieplym silniku.

Pozdrawiam

Edytowane przez Martin71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Przedewszystkim fajnie by było gdybyś się przywitał ze wszystkimi w odpowiednim dziale. No ale ja nie jestem tu od poczania co do kultury osobistej więc poprzednie zdanie się nie liczy.

To że świeci check engine to oznaczać może 1000 spraw. Najprościej było by wpiąć się do kompa. Jeśli jesteś z Wrocławia to odezwij się na pw mam kompa to się sprawdzi co i jak.

p.s. silnik który posiadasz ma oznaczenie M54B30!!! nie myl tego proszę bo to jak obelga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się skoncentrował na okablowaniu świec zapłonowych ...
Pierwsze słyszę żeby w tym silniku były kable do świec... Nie wiesz co piszesz.

Po drugie koledzy mają rację, może być problem z Vanosem lub rzeczywiście czujnik położenia wałka rozrządu jest "trachnięty". Bardzo łatwo to sprawdzić, wystarczy 20min i już wszystko będzie wiadomo. Poza tym może ale nie musi... przepływka? raczej wątpie, ale jest to możliwe więc skoro przepływka to mogą też być sondy lambda... U mnie jest podobna sytuacja i naprawa Vanosa nic nie zmieniła. Fakt poprawiła się praca silnika do włączenia vanosa (swobodniej przyspiesza) ale jak wahania były tak są. Przy czym u mnie zdaża się to tylko i wyłącznie na wolnych obrotach. Oczywiście występuje to bardzo rzadko i nie wpływa na komfort nie mniej jednak jest. Teraz czekam na trochę wolnego czasu zajmę się silnikiem krokowym. Wtedy zobaczymy co będzie dalej...

Czy ten element występuje w tym silniku http://www.ecstuning.com/BMW-E46-330...3.0L/ES248500/

Oczywiście, jest to elektrozawór podciśnienia. Jeden z nich na 100% występuje przy przepustnicy (tzw. DISA).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...