Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Moja E36 1,8 M40 stała nieruszana ponad 6 miesięcy. Od niedawna znowu ją jeżdżę ale niestety co chwila pojawia się nowy problem. Teraz silni nie pracuje na wszystkie gary.Odpalam ,ruszam i jadę . Wszystko ok. Ale gdy po pewnym czasie dojeżdżam do skrzyżowania i staję na czerwonym zaczyna się problem. Przy ruszaniu silnik szarpie i nie chodzi na wszystkie gary. Ale gdy powoli się rozpędzam i wzrastają obroty wszystko się normuje. Ale niestety jest tak za każdym razem jak tylko przystanę albo spadną obroty. Świece , kable , kopułka , palec wszystko to już wymieniłem już na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

gdy tak się będzie działo to zdejmuj fajki ze świec żeby było wiadomo który to cylinder, takie objawy mogą wskazywać nie tylko na to że któryś cylinder nie chodzi, ale też na to że wszystkie pracują i kuleją z jakiejś przyczyny (układ zapłonowy, układ mieszanki paliwa) bezpośrednią przyczyną może być jakiś czujnik (czujnik obrotów, przepływka, lambda... nieszczelność w dolocie, niskie ciśnienie na listwie wtryskowej i wiele innych) masz możliwość podjechać do kogoś na kompa?

bez konkretnych informacji ciężko postawić diagnoze. jaki jest Twój stopień wtajemniczenia w mechanike? ;)

piszesz że dolot jest ok, a powiedz czy odkręciłeś kolektor, sprawdziłeś każdy centymetr rury dolotowej, skręcając go ponownie uszczelniłeś wszystko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kompem to jest problem w mojej okolicy.Chyba że ktoś zna kogoś dobrego w okolicy Kłodzka.

Przepływka i dolot były sprawdzane i na pewno wszystko jest dobrze.

Zawsze jak opisze jakiś problem na forum to radzą żeby sprawdzić przepływkę i dolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wogule to wcześniej opisywałem podobny problem tylko że silnik pracował dobrze na benzynie a nie chciał na gazie. Na wysokich obrotach było ok a jak tylko zeszłem na niskie to przerywał ale tylko podczas jazdy bo jak stałem i przełączyłem na gaz to wolne obroty były i silnik chodził dobrze tak jak i po zatrzymaniu auta. Przerywał tylko podczas jazdy. Teraz wcale nie jeżdżę na gazie. Ale niestety podobne objawy zaczęły się pokazywać teraz na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz13 moje auto na postoju pracuje normalnie, dopiero podczas jazdy wszystko się zaczyna.

Dzisiaj został ponownie sprawdzony przepływomierz , dolot i wymieniłem czujnik temperatury. Czujnika wałka u mnie nie ma jest za to czujnik impulsów na kablach. Też został sprawdzony . I nic to nie dało a silnik jakby z dnia na dzień przerywał coraz więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystkie krzywki wytarte są jednakowo to raczej nie. Zdemontuj wtryski razem z listwa i sprawdź czy wszystkie chodzą. Ja nie miałem problemu bo dostałem komplet wtrysków za free więc nic mi nie zależało, wcześniej też próbowałem preparatów do czyszczenia wtrysków butowałem butowałem i też nic nie dało, także proponuję je sprawdzić po wyjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem e36 z tym silnikiem została sprowadzona z niemiec podobno stała u pewnej kobiety około 6 lat nie ruszana. Z tym silnikiem działy się takie cuda jak u ciebie raz chodziła ok innym razem 5tyś obrotów się nie dało przekroczyć bo silnik sie dławił i prawie z ramy wylatywał. Miałem tego dość i wymieniłem go na M43 na łańcuszku rozrządu i od tej pory miałem święty spokuj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podłączyłem auto pod kompa. Błędów żadnych nie pokazało. tylko niektóre parametry pracy silnika nie mieszczą się w normach. Niektóre rozszyfrowałem a niektóre nie . Może ktoś wie o co tu chodzi:

1. Ignition angle

2.Total air consumption HLM

3.Neded air idle speed controver

4.Adaptionvalve TEV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73

1. Ignition angle-kąt zapłonu

2.Total air consumption HLM-całkowity pobór powietrza,HML,przepływka

3.Neded air idle speed controver-krokowiec

sprawdziłeś dokładnie dolot?żadnych dziur,lewego powietrza? czujnik położenia wału i wałka podmień,sprawdź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...