Kasior Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Witam. Mam taki problem od dłuższego czasu czułem jak śmierdzi w czasię jazdy gdy włączyłem nawiew na ciepłe powietrze, po jakimś czasie zorientowałem się że śmierdzi głownie z nawiewu podszybia reszta jest w miare okej. Kupiłem preparaty wpuściłem w nawiewy na początku zapach jakiś tam był jak wywietrzało to znów śmierdzi z podszybia tyle że zmieszane z tym preparatem, pojechałem do auto serwisu za 100zł na 3 sposoby niby porządne odgrzybianie zrobił trochę lepiej ale nadal czuć i ciągle to podszybie, klime nabiłem ozonowanie też było. Wiem że mogę mieć grzyba na nagrzewnicy ale jeżeli ona by tak śmierdziała to chyba z wszytskich nawiewów powinno śmierdzieć?? Doradźcie mi co mogę zrobić? czy jakiś dobry preparat żeby wpuścić w podszybie co usunie zapach wymrozi wygryzie? Jutro jeszcze raz kazał mi facet przyjechać na poprawkę i pojadę może coś zdziała ale wątpię. Pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Trudno powiedzieć, jaki preparat teraz ci polecić skoro odgrzybiałeś w servisie klimy i nadal masz dolegliwość. Dwa lata temu używałem takiego i pomogło. [ATTACH=CONFIG]19498[/ATTACH] Ale widzę[ATTACH=CONFIG]19499[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]19500[/ATTACH] że są tu jeszcze inne ale na ich temat nie mogę nic osobiście powiedzieć. Prawidłowa procedura odgrzybiania jest następująca: 1. Ustawić klimatyzację na możliwie najniższą temperaturę pracy i niewielkie obroty nawiewu (w klimie automatycznej MkIII jest to odpowiednio dla temperatury opcja LOW oraz 3 kreski nawiewu). 2. Poczekać co najmniej 5 minut, żeby układ się schłodził. 3. Tuż przed wyłączeniem silnika na krótko (10 sekund) ustawić maksymalny nawiew i skierować cały strumień na przednia szybę (w klimie automatycznej MkIII jest to opcja "MAX na szybę"). Robi się to po to, aby wylot nawiewu na szybę maksymalnie otworzył się umożliwiając bezpośredni dostęp do parownika od góry. 3. Wyłączyć silnik i nawiew - nie aplikować spray'u podczas pracującego nawiewu! 4. Zaaplikować spray PRZEDE WSZYSTKIM przez wylot nawiewu na szybę bezpośrednio na parownik - w tym celu należy przez jeden z otworów wylotu nawiewu (najlepiej na środku) wsunąć wężyk "ile się da" w dół. 5. Zaaplikować spray do kanału wlotu powietrza za filtrem przeciwpyłkowym. 6. Zaaplikować spray przez wszystkie kratki nawiewów, także przez wyloty na boczne przednie szyby. 7. Jeśli jest wymieniany filtr przeciwpyłkowy - pokryć wewnętrzną powierzchnię filtra (tą od strony kabiny) cieniutką warstwą spray'u. Nie robić tego, jeśli filtr nie jest wymieniany (jest brudny)! 8. Po zakończeniu "spray'owania" odczekać 10 minut. 9. Włączyć silnik, WYŁĄCZYĆ klimatyzację, ustawić nawiew na minimum (w klimie automatycznej ustawić 1 kreskę nawiewu). 10. Przy tak ustawionym nawiewie poczekać 10 minut. 11. Dopiero teraz włączyć klimatyzację na możliwie najniższą temperaturę pracy, pozostawić ustawione minimum nawiewu . 12. Przy tak ustawionym nawiewie poczekać 10 minut. 13. Po zakończeniu ww. czynności można już normalnie korzystać z klimatyzacji. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasior Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 SoulRea robiłem podobnie ale bez włączenia klimy przed rozpoczęciem operacji a żeby dostać się do parownika przez wlot podszybia najlepiej pewnie zdjąć górny kokpit i jak wyłącze silnik i nawiew to klapki od otwieranai wylotu na szybę się nie zamkną?? chyba trzeba by było otworzyć klapki i nawiew na podszybie o odpiąć klemę od akumulatora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Raczej się pozamykają ale można środek wprowadzić gumowym przewodem tylko nie twardym raczej elastycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Panowie, Parownik jest jeden na cały okład, i jak wali głównie z podszybia to pomyślałbym raczej że jest jakaś nieszczelność w tamtych kanałach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Kasior polecam kabinowe wymienić a po wyciągnięciu starych ładnie wymyć ściereczką i ewentualnie przedmuchać powietrzem z kompresora śmieci czy liście jak tam będą jakieś ja sobie to porządnie odkurzyłem wytarłem potem przedmuchałem i nic mi nie śmierdzi ale jeszcze pojadę na ozonowanie koszt 30-50zł a zabija wszystkie grzyby,bakterie i pleśnie.Jak to nie pomoże to szukałbym gdzieś nieszczelności... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Wymień filtry pyłkowe, dobrze byłoby też zrobić ozonowanie układu, wskazane w autach z klimą. Pomaga. Preparaty jak najbardziej są wskazane jak nie masz mocno zagrzybionego układu. Jeśli wcześniej tego nie robiłeś preparaty na niewiele i nie na długo mogą się zdać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Jak mówił Grześ. Ppyłki, czyszczenie dolotu przed parownikiem. Ja walę jeszcze pianę odgrzybiającą i mam gdzieś serwisy. Co 2 lata na wymianę czynnika. I ważne włączanie zimą co jakiś czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 pojechałem do auto serwisu za 100zł na 3 sposoby niby porządne odgrzybianie zrobił trochę lepiej ale nadal czuć i ciągle to podszybie, klime nabiłem ozonowanie też było kolega pisał to wszystko w pierwszym poście. Czytacie tylko tytuł tematu i odpowiadacie? Czy chodzi o nabicie postów? Nie ma żadnych nagród za największą ilość postów. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasior Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Ozonowanie zrobiłem zaraz po nabiciu klimatyzacji jak wsiadłem do auta to zero zapachu, jak wyjechałem do domu włączyłem ciepły nadmuch a tu znów czuć, filtry pyłkowe wymienione na nowe, deskę rozbierałem wcześniej i czyściłem doloty wodą z octem potem wpuściłem preparat i w serwisie mi powiedział że błąd bo preparat się wpuszcza od strony silnika zdejmuje się doloty gdzie zaciąga powietrze i tam się psika. I jeszcze jedno mam wrażenie że jak włączę obieg zamknięty to mniej cuchnie. Kurde piszę ile wejdzie co mi sie przypomni może mi pomożecie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Może Ci coś zdechło pod maską , ostatnio gdzieś czytałem że koleś jakiegoś szczura znalazł od strony komory silnika a zaczął poszukiwania bo coś zaczęło nieźle śmierdolić w aucie w czasie jazdy i przy włączonych nawiewach lolol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasior Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Hmmm ale to raczej z wszystkich nawiewów by waliło... ja nawet wymieniłem doloty środkowe nawiewu bo są wymienne ale te z podszybie są przyklejone do deski... Ale zerknę jutro może coś się tam zapodziało strasznie dziwna sprawa jedna nagrzewnica i czuć brzydki zapach tylko z podszybia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Kasior wymacaj głęboko podłogę tapicerkę może gdzieś masz mokro... A wydaje się tylko,że z podszybia śmierdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasior Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Tapicerka sucha, zdemontowałem dzisiaj jeszcze raz deskę, pojechałem ponownie do gościa co mi odgrzybiał, powtórzył operację psikając do nawiewu gdzie zaciąga powietrze od strony silnika poprzez zdemontowanie dojścia od filtra pyłkowego, potem za panelem klimatronika i radio w tej wielkiej obudowie znajduje się nagrzewnica i w tej obudowie są 2 czujniki temperatury dwóch komór wyciągneliśmy je i w widać przez te dziurki było nagrzewnicę i tam wpuścił preparat z pianą aż do pełna i załączył nadmuch i przez wyloty (zdjęta górna tapicerka) leciała piana wpuszczona w nagrzewnicę nawet bąbelki były potem przy zdemontowanej desce do tunelu od podszybia i było czuć brzydki zapach facet kazał abym spsikał tunel preparatem do czyszczenia silników i wymył wężem, w domu zrobiłem to i dodatkowo gorąca woda szczotka do czyszczenia butelek potem woda gorąca z octem i na koniec płukanie i przedmuchanie sprężarką. Wszytsko złożyłem i zaobaczę za pare dni czy będzie efekt... Wrzuce parę zdjęć z demontarzu ale nie porobiłem wszystkiego po kolei jeśli ktoś potrzebuje mam e39 kokpit w częściach to mogę zrobić więcej zdjęć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Kasior respekt za chęci aby to rozbierać napisz jaki efekt happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek239 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Czy ten zapach to zapach starego mopa???:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Właśnie czym Ci tam śmierdzi? Może to gaz się ulatnia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasior Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 (edytowane) Panowie tak jak Kwiatek napisał stary mop zmieszany z zapaszkami środków odgrzybiających właśnie jeździłęm trochę i efekt jest bardzo duży rozmawiałem ze znajomym co się zajmuje praniem aut i powiedział że ciepły nawiew musi zniwelować do końca zapach jakie jeszcze zostały może potrwać to kilka dni ale jest efekt wcześniej wystarczyło włączyć na podszybie a tu fujj... a teraz prawie nic nie czuć jedynie lekko ten zapach chemi także myśle że wszytsko jest na dobrej drodze, oczywiście dam znać za pare dni. Ps. Georgii nie jest źle z rozbieranie ok 20minut na spokojnie i deska zdjęta, same śrubki i jedynie zdjęcie linki odpowiadającej za ciepły i zimny nawiew i potem gorsze założenie ale nie ma dużo nerw Edytowane 16 Kwietnia 2012 przez Kasior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 a szyby nie parują??? nieraz tak jest że z nawiewu wali jak od capa!!! hehe jak nagrzewnica jest gdzieś nieszczelna, i płyn troszke paruje i śmierdzi!!! możesz nie zauważyć ubytków bo to może być jedna kropla na jakiś czas ale nieprzyjemny zapach może lecieć!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasior Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Dyziu nie zauważyłem aby szyby parowały, zwrócę na to uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Wujek samo Zło_ Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Kasior a ja bym na Twoim miejscu zapalił garść kadzidełek zapachowych koniecznie z opium, ubrał się w wór pokutny posypał głowę popiołem i wyma****ąc białą chusteczką do nosa zanosząc pieśni wprost pod niebiosa kajał się i prosił o zniknięcie tego smrodu... Pierwsza moja legalna praca w tym kraju była pracą w chłodnictwie i klimatyzacjach...I klim samochodowych tez się trochę przerobiło w tym życiu Jak w jakimś zakładzie odgrzybiają odświeżają Wam klimy przez nawiewy to wypada spie...lać czym prędzej bo sumaryczny rachunek za takie zabawy może być bardzo wysoki. Następnie... Ozonowanie i inne cuda na patyku- są fajne szczególnie że ozon to trójwartościowy tlen (O3) który jest gazem...obojętnym. Efekt mniej więcej taki jak dolewać wodę do kwasku cytrynowego. Będzie mniej kwaśne ale... Dlaczego nie przez nawiewy? To tak jakby w z kibelka niemytego przez trzy lata unosił się szczypiący w oczy odór, a my chcąc go zlikwidować umyjemy drzwi wejściowe do toalety, a na klamce powiesimy choineczkę zapachową o zapachu (ob)leśnym. Poza tym może się zdarzyć, że wszystkie kanały będą prowadzić wprost do dmuchawy a zalanie piankami czy innym płynnym syfem silnika elektrycznego należy do operacji nie sprzyjających jego pracy. Baaaaa żeby nie było zbyt smutno... to większość tych "fffspaniałyhhhh" preparatóff doustnych zawiera izopropylen/izobutan które są dosyć łatwopalne... Iskrzenie silnika na szczotach plus coś łatwopalnego? Tak widziałem spalonego do połowy PUGa po odgrzybianiu instalacji przez nawiewy. Spalone dmuchawy też są nierzadkim widokiem po takich zabiegach. Najlepszy środek z jakim miałem kiedykolwiek styczność do tego typu prac jest firmy Wurth. Po prostu Wurth i koniec. Koszt coś koło 50-70zł. włazi się pod samochód, lokalizuje się odprowadzenie wody z parownika klimy, aplikuje się w rureckie, rureckie z "wirtha" i ogień. Wtryskujemy środek przez pół minuty. Później wali amoniakiem przez pół dnia w samochodzie- wietrzymy. I cieszymy się brakiem smrodu z klimy. Naprawdę jedyny i skuteczny środek. Jedno opakowanie starczy nam na 2-3 odgrzybienia, można krócej wtryskiwać. Uważać na oczy. Kasior jak śmierdzi Ci "siuśkami" lub taką starą szmatą na 98% usyfiony masz parownik klimy, a teraz to jest właśnie sezon na smrodki z klimy. Robi się cieplej jest wilgotno a "zarazy" (takie większe od zarazka) hasają se w najlepsze po tej zimowej pożywce na parowniku. A jak się najadają to wiadomo bąka też sobie puszczą... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasior Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Wujek gościu mi wpuszczał preparat jak napisałem przez otwory na nagrzewnicę i przez ok 30minut waliło dosłownie jak napisałeś amoniakiem nie mam pojęcia jakim on robił to preparatem bo nawet nie spojrzałem, jeżeli to nie poskutkuje to zrobię jak mówisz na pewno skoro tak uważasz za najlepsze. Tylko że tutaj największy problem miałem z nawiewem na podszybie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Wujek samo Zło_ Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Robisz to tak: odpalasz auto w ciepły dzień klima na max stawiasz samochód na ładnym równym podłożu i patrzysz skąd kapie woda jak już wiesz skąd wsadzasz tam rurke od spreja i jedziesz z koksem nie widziałem przypadku żeby nie pomogło parownik klimy to nie to samo co nagrzewnica; jedyne dojście do parownika klimy jest od spodu (no chyba że już rozebrałeś pół auta) prze odwodnienie Wymień filtr pyłkowy/kabinowy czy jak tam kto se go nazwie. Skoro masz klyme masz go na 110%- prawdopodobnie dojście od strony schowka lub podstopnicy pasażera Wali z podszybia bo to nawiew o największej powierzchni. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasior Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Myślałem że parownik i nagrzewnica to to samo teraz rozumiem. Filtry pyłkowe wymieniłem znajdują się od strony silnika pod maską przy szybie to o nie chodzi? czy jest jeszcze jakiś gdzieś w okolicy tunelu w środku umieszczony?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasior Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Znalazłem na innym forum poprzez google takie coś tutaj pokazuje chłopak gdzie są odpływy i także dojście do nagrzewnicy przez dziurki od czujników wewnątrz BMW-klub.pl • Zobacz temat - [E39] odgrzybianie klimy/parownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.