Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Problem z ogrzewaniem


tomasso12

Rekomendowane odpowiedzi

Kleyone,

tylko po mieście to w sumie muszę troche czasu polatać by czuć różnicę.... najlepiej w drodze gdzieś na minimum 20 km. Ale i tak mi coś nie pasi, bo jak mam ustawione na 20 st to i tak grzeje bardzo mocno... a ja przecież ustawiam 20 st a nie 32.... nie kumam tego klimatronika. Powinno być tak, że jak ustawię zadaną temp. to powinien powietrzem o takiej temp. grzać a nie większym.... chyba że ustawiam "auto" wtedy wali gorącym z wszystkich nawiewów, aby jak najszybciej nagrzać kabinę, czy się mylę??? To mnie poprawcie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a własnie, co do rozbierania panelu, to widziałem w temacie rady żeby dobierać się do niego jakimiś cienkimi narzędziami od boku. Jest dużo łatwiejszy sposob na to bez ryzyka obcierania czegokolwiek.

Odkrecasz cupholder>wyciągasz panel z przyciskami od pdc dsc itp i spokojnie łapiąc od dołu wyciąga się panel klimatronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślnie

a własnie, co do rozbierania panelu, to widziałem w temacie rady żeby dobierać się do niego jakimiś cienkimi narzędziami od boku. Jest dużo łatwiejszy sposob na to bez ryzyka obcierania czegokolwiek.

Odkrecasz cupholder>wyciągasz panel z przyciskami od pdc dsc itp i spokojnie łapiąc od dołu wyciąga się panel klimatronika.

Tak jak piszesz, jest filmik na youtube....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontaż panelu w e39 trwa dosłownie chwilę. Ja jestem świeżo po jego demontażu i czyszczeniu. Było w nim tyle kurzu i piasku co nie miara. Jutro za dnia będę testował, czy czyszczenie przyniosło jakieś korzyści. Dla zainteresowanych krótki filmik z demontażu-zapożyczony z neta-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasso chyba w każym panelu klimatronica w Bmw jest tyle syfu.Ja bawiłem się w czyszczenie dokładnie wyczyściłem wentylatorek,kratki itp.

Jeszcze jak ktoś psika plakiem po panelu to dopiero tam syf musi być happy_bmw czujnik takie okragłe na nóżkach za kratką to spirytusem na wacik można przejechać.Testujcie i dajcie znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wrócę do tematu. Dziwne zachowanie ogrzewania, bynajmniej u mnie - nadmienię, iż czyszczenie nieco pomogło, ale nie rozwiązało problemu wynika niestety z uszkodzenia panelu klimatronika. Miałem okazję na chwilę założyć inny sprawny z kolegi auta z tym samym numerem, gdzie ogrzewanie cyka i problem ustał. Założyłem swój sary i niestety bajka się skończyła. Zastanawiam się nad naprawą swojego, bo kupno używki może mieć różne skutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduły ABS na przykład są o wiele bardziej skomplikowane i mocniej zminiaturyzowane a jednak dają się reanimować (oczywiście nie w każdym przypadku). Rozbierałem już kiedyś moduł klimy z E39 (robiłem przekładkę samej obudowy i klawiszy) i nie taki diabeł straszny. Nie mam schematu ideowego od tych modułów ale WARTO :!: chociaż przeczyścić, przedmuchać, obejrzeć całość pod lupą - może znajdzie się np. jakiś "zimny lut" i akurat ruszy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że jak ktoś zajmuje się taką drobną elektroniką-płytkami to sprawdzi i ew.wymieni to co mogło się spalić,zawsze mógł się gdzieś pojawić tylko "zimny lut" i można przelutować.Jak by ktoś ogarnął to daj znać będzie na przyszłość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odgrzewam kotleta.

Wczoraj w moim e39 520i przestała działać dmuchawa. 

Ale od początku, jakiś tydzień temu auto nie odpaliło, padł aku.

Naładowałem go i był spokój kilka dni, w czwartek znowu padł. W sobotę jeździłem trochę autem i nagle z nawiewu zaczęło lecieć zimne powietrze, nie pomagało zwiększanie temp. na panelu ani siły nawiewu. 

Po kilku minutach zabawy guzikami w panelu i zgaszeniu oraz ponownym uruchomieniu silnika wszystko wróciło do normy (zaczęło grzać ).

Ale po godzinie postoju, znowu zaczęło świrować i znowu po zabawie guzikami zaczęło działać. 

W niedzielę objaw braku ogrzewania się powtórzył, więc znowu zacząłem zwiększać temp. I siłę nawiewu i nagle dmuchawa przestała działać tzn. na panelu wszystkie klawisze działają, ale nic nie wieje. 

Czy winę ponosi słynny jeż?

Przez niego mógł padać aku. (radio mam zwykłe na kasetę, to nie czytnik navi ). 

Czy może panel klimatyzacji do wymiany? 

Co myślicie? Ma ktoś chwilę, żeby podmienić ewentualnie panel, czy od razu wymieniać w ciemno Jeża? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...