Kyprios Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Ze względu że nie ma takiego tematu w tym dziale, oraz męczę się z tym problemem od miesiąca, zakładam nowy. A teraz do rzeczy, zaczęło się od samej wycieraczki, która przestała pewnego dnia działać, spryskiwacz przez kilkanaście dni działał po czym przestał. Pierwsze co sprawdziłem to bezpiecznik, następnie silniczek wraz z modułem, sam silniczek jest sprawny('sprawdzony na krótko). Kolejnym etapem było sprawdzenie kabli na łączeniu klapy, które lubią się przecierać, niestety tam także nie znalazłem usterki. Sprawdziłem multimetrem napięcie na kostce, są tam trzy przewody brązowy, niebieski oraz biało-czerwony. Napięcie jest tylko na biało-czerwony. Czy nie powinno być także na brązowym który podobno steruję spryskiwaczem? Zastanawiam się na samą manetką? Nie jest to także zatarty mechanizm w szybie Skończyły mi się pomysły, może ktoś ma większą wiedzę na ten temat ode mnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zacznijmy od samego mechanizmu - szyba do góry i sprawdź czy ramię wycieraczki w ogóle da się ruszyć (może zatarte na osi - u mnie tak było) po podniesieniu szyby rozpinasz mechanizm ramienia od napędu i powinno się ramię ruszać. U mnie jak zablokowało się ramię, spryskiwacz też nie działał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyprios Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 W tablicy mrygają ledy obydwa:) Wycieraczka nie jest zatarta(sprawdzone). Czy można sprawdzić w jakiś sposób manetke? Nie wymieniając jej? Wysyłane za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Skoro wycieraczka nie jest zatarta to sprawdź kable łączące klapę z karoserią, często ze starości pękają, także w sedanach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyprios Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Nie chaiłem być niegrzeczny i zwracać uwagę, że zostało to opisane w pierwszym poscie:) Bardzo ciekawy przypadek opisałeś. Ale jeśli chodzi o E39, to moduł jest przy silniczku wycieraczki w klapie. Podmieniłem moduł wraz z silniczkiem i niestety dalej nic. Więc wykluczam moduł. Wychodzi na to że coś jest nie tak z manetką lub samymi kablami od manetki, możliwe ze nie podaje sygnału.Dziś postaram się to sprawdzić multimetrem. Nurtuje mnie jeszcze kable prądowe, czy na pewno tylko na czerwonym powinno być napięcie? Czy ma ktoś może schemat elektryczny? Bo nie moge znaleźć w necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyprios Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Odłożyłem temat wycieraczki ze względu na pilniejsze sprawy, ale w końcu udało się ją naprawić, okazało się iż płytka sterująca przy syilniczku była wszystkiemu winna, a spaliła się z powodu zacierającej się wycieraczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 25 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 no to git że udało Ci się rozwiązać i jeszcze + za to że opublikowałeś co - przyda się innym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Errtu Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 siema dorzuce cos od siebie .. u mnie mechanizm dzialal .. a wycieraczka nie dzialala po podniesieniu szyby .. trzeba wcisnac tzn zamnnac na niby klape i mozna przetestowac czy dziala czy nie .. wymienilem silnik wycieraczki z dobrego na dobry .. okazalo sie ze to co kreci wycieraczka tulejka wraz z trzpieniem byla dosc zatarta .. powstala rdza na skutek skorodowania poprzez nieszczelna uszczelke od gory wycieraczki .. tzn jak mi sie dobrze pamieta od gory po zdjeciu przelacznika od otwierania jest sruba .. nastepnie piuro wycieraczki i nastepnie zimiering uszczelka ( u mnie przepuszczala wode ) za tulejka nastepna uszczelka i ten lapak do prowadzenia wycieraczki ja wyczyscilem trzpien papierem sciernym dalem smar grafitowy i wymienilem uszczelke i mozna powiedziec dziala jak nowa pozdrawiam mam nadzieje ze komus moglem pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.