Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Tylna wycieraczka nie działa, e39 Touring


Kyprios

Rekomendowane odpowiedzi

Ze względu że nie ma takiego tematu w tym dziale, oraz męczę się z tym problemem od miesiąca, zakładam nowy.

A teraz do rzeczy, zaczęło się od samej wycieraczki, która przestała pewnego dnia działać, spryskiwacz przez kilkanaście dni działał po czym przestał. Pierwsze co sprawdziłem to bezpiecznik, następnie silniczek wraz z modułem, sam silniczek jest sprawny('sprawdzony na krótko). Kolejnym etapem było sprawdzenie kabli na łączeniu klapy, które lubią się przecierać, niestety tam także nie znalazłem usterki.

Sprawdziłem multimetrem napięcie na kostce, są tam trzy przewody brązowy, niebieski oraz biało-czerwony.

Napięcie jest tylko na biało-czerwony. Czy nie powinno być także na brązowym który podobno steruję spryskiwaczem?

Zastanawiam się na samą manetką? Nie jest to także zatarty mechanizm w szybie

Skończyły mi się pomysły, może ktoś ma większą wiedzę na ten temat ode mnie?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od samego mechanizmu - szyba do góry i sprawdź czy ramię wycieraczki w ogóle da się ruszyć (może zatarte na osi - u mnie tak było) po podniesieniu szyby rozpinasz mechanizm ramienia od napędu i powinno się ramię ruszać. U mnie jak zablokowało się ramię, spryskiwacz też nie działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chaiłem być niegrzeczny i zwracać uwagę, że zostało to opisane w pierwszym poscie:)

Bardzo ciekawy przypadek opisałeś. Ale jeśli chodzi o E39, to moduł jest przy silniczku wycieraczki w klapie. Podmieniłem moduł wraz z silniczkiem i niestety dalej nic. Więc wykluczam moduł. Wychodzi na to że coś jest nie tak z manetką lub samymi kablami od manetki, możliwe ze nie podaje sygnału.Dziś postaram się to sprawdzić multimetrem. Nurtuje mnie jeszcze kable prądowe, czy na pewno tylko na czerwonym powinno być napięcie? Czy ma ktoś może schemat elektryczny? Bo nie moge znaleźć w necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

siema dorzuce cos od siebie .. u mnie mechanizm dzialal .. a wycieraczka nie dzialala

po podniesieniu szyby .. trzeba wcisnac tzn zamnnac na niby klape i mozna przetestowac czy dziala czy nie ..

wymienilem silnik wycieraczki z dobrego na dobry ..

okazalo sie ze to co kreci wycieraczka tulejka wraz z trzpieniem byla dosc zatarta .. powstala rdza na skutek skorodowania poprzez nieszczelna uszczelke od gory wycieraczki .. tzn

jak mi sie dobrze pamieta od gory po zdjeciu przelacznika od otwierania jest sruba .. nastepnie piuro wycieraczki i nastepnie zimiering uszczelka ( u mnie przepuszczala wode ) za tulejka nastepna uszczelka i ten lapak do prowadzenia wycieraczki

ja wyczyscilem trzpien papierem sciernym dalem smar grafitowy i wymienilem uszczelke i mozna powiedziec dziala jak nowa :D pozdrawiam mam nadzieje ze komus moglem pomoc pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...