Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Powiem że sam nie wiem co jest i jak jest z tym viskiem- każdy co innego gada, same mądre głowy :)

Jak narazie to nie wymieniam u siebie- bedą upały polatam na mieście bez klimy i z klimą.

A co do obciążenia jak to kolega wyżej pisał to coś w tum jest- obciążenie silnika.

Wiatrak u mnie się kręci nawet po wył silnika normalne- w chłodzeniu z wiatrakiem el tak samo jest.

Juz sam zgupiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

visco załącza się przy pewnej temperaturze, może gdy włączasz pod obciążeniem szybciej silnik się nagrzewa i stąd 'wcześniejsze' załączanie visca

OK. tzn że jak mój klekocik będzie stał na podwórku z silnikiem włączonym to samo visko sie włączy- ale po czym to poznam skoro nawet na zimnym sie kręci.

Na el jest ten temat super sprawdzać ;)

NO chyba że jest jakaś inna mozliwośc sprawdzenia tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju Chiccoo Visko Ci sie nie włączy, bo sama chlodnica wyrobi a visko bedzie sie kręcić na tym tzw "1 biegu" i to wystarczy. Musi być obciążenie. Visko ma sie krecić zaraz po uruchomieniu silnika ale tak wolno i można go palcami zatrzymać, a jak już sie naprawde załączy to juz lepiej palcami nie próbuja łapać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. tzn że jak mój klekocik będzie stał na podwórku z silnikiem włączonym to samo visko sie włączy- ale po czym to poznam skoro nawet na zimnym sie kręci.

Na el jest ten temat super sprawdzać ;)

NO chyba że jest jakaś inna mozliwośc sprawdzenia tego

Napisz kiedy bedziesz latal to podlacze sie do ciebie i zbadamy ten temat Wezme laptopa i zobaczymy jaka temp osiaga silnik w czsie jazdy i wtedy bedziemy wiedziec czy wisko jest walniete czy nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm..

po postoju po włączeniu silnika nie próbowałbym zatrzymać visca bo wtedy powinno być przez chwile załączone

na postoju chłodnica sama wyrabia ? a co ja chłodzi jak nie ma pędu powietrza ? dlatego ludziom w korkach chłodnice strzelają bo visco nie wyrabia (BMW)

zanim odpalisz spróbuj zakręcic viskiem, pozniej odpal niech chwilke pochodzi i zakręć jeszcze raz, powinno byc czuc różnicę, ale to nie znaczy że załącza się ono w odpowiedniej temperaturze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak otworzysz maske przy wysokiem. temp to czapke zwieje slychać i czuć różnice jak visco działaDokładnie, pod maską wtedy jest mały Twister

Piszecie że na postoju się nie wł, a w czasie jazdy jest chłodzony powietrzem to chyba że jakiś termometr na kabelku zamontuje i bede wiedział, bo tego nie słychać i u was pewnie też nie- chyba że tylko cisza w tds"ach

Napisz kiedy bedziesz latal to podlacze sie do ciebie

OK tylko wiem edu że to Ty latasza ja sie poruszam w ruchu miejskim :)- ale do upałów to jeszcze daleko patrząz za okno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie że na postoju się nie wł, a w czasie jazdy jest chłodzony powietrzem to chyba że jakiś termometr na kabelku zamontuje i bede wiedział, bo tego nie słychać i u was pewnie też nie- chyba że tylko cisza w tds"ach

OK tylko wiem edu że to Ty latasza ja sie poruszam w ruchu miejskim :)- ale do upałów to jeszcze daleko patrząz za okno

To dostasuje sie do ciebie i postojimi troche w korku zeby silnik szybciej sie dogrzal i wtedy bedzie wiadomo co i jak :)

Tylko tyle co czytalem moj silniczek siezko zagrzac takie ma opinie i to mnie jakos uspokaja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w e30 i e34 słysze (czuje) kiedy visco się załącza, taki mały JumboJet

Jak miałem e36 M40, e34 M51D25, u gatto w 39 też M51D25 visco nie słychać i gorączke tez ma

zanim odpalisz spróbuj zakręcic viskiem, pozniej odpal niech chwilke pochodzi i zakręć jeszcze raz, powinno byc czuc różnicę, ale to nie znaczy że załącza się ono w odpowiedniej temperaturze

To już jakiś krok

po postoju po włączeniu silnika nie próbowałbym zatrzymać visca bo wtedy powinno być przez chwile załączone

bo olej podobno gęsty jest w nim i musi sie rozbujać w min.

Musze to wiedziec, bo znów na wakacje na lazurowe wybrzeże jadę, a tam poniżej 30 C nie schodzi.

Klima/ obciążenie musi działać i korków tam tez jest troszkę- więc nie chce klęknąć na obcej ziemi.

Jeśli upały w PL pod machą sa przy ok 20 C, to sahara bedzie przy 35C

Chyba kupię a niech bedzie- spokuj i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Zrobilem tak stalem We Wro z godz W korku Podjechalem na warsztat do A Broszko Zblokowalismy wiatrak wloczylem klime auto chodzilo ok 10 min gdzie bylo naprawde goraco jak na kwiecien i sztralka od temp nawet nie drgnela wiec takie zabawy chyba nie sa skuteczne zeby dojsc do tego czy wisko jest walniete :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekwosci zrobilem przed chwila testa nagrzalem auto Wloczylem klime i na biegu jalowych malo nie ulamalem kija od szczotki ;/;/ a po wylaczeniu silnika wiatrak pokrecil sie z 10 sek i ustal :) poruszalem nim recznie to bylo czuc opor !!! wiec sam juz nie wiem raz jest tak raz inncazej :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozgadaliście się widzę ;D a ja mam tu problem ;/ założyłem nowe wisko i nadal się nie załącza ;/ zaraz chyba się pochlastam ze złości.. o co tu chodzi? Nie czekałem aż nagrzeje się do czerwonego ale przekroczyło ostatnią białą kreskę i nic.. wiatrak cały czas kręci się tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jakis 1,5 mes temu zrobilem tak sam,o i efekt byl calkiem odwrotnu do dzisiejszego !!!!

To może rzeczywiście Visko się konczy.

ZDR a próbowałeś odpowietrzyć układ jeszcze raz, mi jak sie układ zapowietrzył to mimo ze temp poszła pod czerwoną kreskę to visko sie nie załączyło:confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle nie odpowietrzałem bo nie do końca wiedziałem jak się do tego zabrać ;D płyn powinien być zalany pod sam korek czy do kreski COLD/KALT? Jak odkręciłem korek uszło powietrze i po odpaleniu przez chwilę leciał białawy dym z wydechu.. przejechałem kwałek, rozgrzałem bardziej silnik i z rury nie leci nic.. tzn spaliny nie są widoczne.. ten biały dym to nie oznaka uszczelki?;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie ten sam który wygrzebałem z forum ale dzięki ;D

chociaż trochę nie rozumiem co ma w spólnego wisko z układem? przecież to nie jest połączone? w sumie w tym momencie się zagubiłem , myślałem że wisko załącza się bo odgina się ten bimetal ?? ale meksyk z tą moją niunią ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ja wyjaśnię,

jak masz zpowietrzony ukł, to chłodnica jest zimna i jak ma sie wisko załaczyć,

zalej płyn do zbiorniczka, osobno do chłodnicy poprzez rurę i osobno do silnika też przez którąś rurę, i dopiero zapal silnik,

jak jest za duzo powietrza w ukł do pompa nie zaciągnie płynu i nie odpowietrzysz,

a wisko powinno sie załączyć przy sprawnym układzie i wisku, najdalej 1 kreskę za połową,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...