halunnn Opublikowano 2 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 witam posiadam e34 525i 24v i mam taki problem z silnikiem jak by chodzil na 5 garach a nie na 6ciu odpale nie chodzi rowno a jak dodam gazu t trzesie calym silnikiem dodam ze jak go kupilem juz byl problem z malymi obrotami nie rowno chodzil za male obroty i tak jezdzilem az pewnego dnia wlasnie tak sie stalo. dodam co sprawdzalem i co wiem ze jest dobre a wiec swiece dobre kable dobre iskra jest wtryski sprawne kompresja bardzo dobra i dziwi mnie to ze ten jeden nie dziala choc jest iskra. kumpel mowil ze tak mial bo przeplyomierz byl walniety to moze tez byl problem tych wolnych obrotow znowu drugi mowi ze to czujnik polozenia wolu albo jakis inny juz sam niewiem co mu dolega i co dalej sprawdzac zeby wyeliminowac i dojsc do usterki dodam ze siedze w irlandii i oni za duzo pojecia nie maja a jak juz ktos sie znajdzie to lepiej kupic nowy taki sam bo wyjdzie taniej jak jego tylko sprawdzenie a wiem ze jak ktos mnie podprowadzi na jakis trop jestem w stanie sam to ogarnac. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 2 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 dodam co sprawdzalem i co wiem ze jest dobre a wiec swiece dobre kable dobre iskra jest wtryski sprawne kompresja bardzo dobra i dziwi mnie to ze ten jeden nie dziala choc jest iskra. Jakie kable sprawdzałeś ?? przecież tam są cewki na każdej świecy ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halunnn Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 kazdy to nazywa jak chce wlasnie to sprawdzalem ty mowisz cewki inny kable..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 2 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Ale w M50B25 24V nie ma kabli zapłonowych to jak mogłeś je sprawdzić ?? W M20B25 12V była jedna cewka kopułka i kable WN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halunnn Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 poprostu wymienilem te cewki na dobre od kumpla z auta i dalej jest ten problem z silnikiem dlatego wnioskuje ze to juz nie wina cewek tylko cos dalej i dlatego moj temat tu..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halunnn Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 poprostu wymienilem te cewki na dobre od kumpla z auta i dalej jest ten problem z silnikiem dlatego wnioskuje ze to juz nie wina cewek tylko cos dalej i dlatego moj temat tu..... ma ktos jakies pomysly co mozna jeszcze sprawdzic??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 2 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Sonda lambda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomeQ_22 Opublikowano 2 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 a najlepiej pod kompa podłącz moze wyjda jakies błędy i bedziesz wiedzial czy czujnik położenia wału czy sonda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 3 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Gumowe fajki to zdradliwe są.Czasem ładnie wyglądają a od wewnątrz widać jak iskra skakała i kanion w gumie wyryła. Fajki do dokładnego sprawdzenia i elektrody na świecach M50 na sterowniku BOSCH z awarią czujnika wału korbowego nie odpala. Problem z wypadaniem zapłonu w przypadku wadliwej świecy,fajki lub cewki najpierw objawia się pod obciążeniem silnika a potem już stale pod warunkiem powolnego zużywania części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 3 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Gumowe fajki to zdradliwe są.Czasem ładnie wyglądają a od wewnątrz widać jak iskra skakała i kanion w gumie wyryła. Potwierdzam. W 530 mialem to samo - silnik mimo wymienionej odmy pracowal nierowno - przrywal. Wszystkie moje fajki gumowe wygladaly jak ze sklepu. a jednak byly jakies przebicia, poniewaz po zalozeniu nowych wszystko pracowalo tak jak nalezy. Koszt fajek w okolicach teraz pewnie 30zl za sztuke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halunnn Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 tylko ze tu niema zwyklych fajek tylko te cewki jaka jest ich cena?? zreszta tak jak pisalem wyzej przekladalem je wszystkie od mojego kumpla z auta a on ma nie nowe ale u niego dzialaja,wlasnie dzisiaj podlaczylem kompa i sonda przeplywomierz czujnik polozenia walu sa ok wyskoczyl jakis blad na 3 cylindrze wlasnie na tym co nie dziala i ten co mi podlaczal mowi ze to wina kabli przewodow bo moze iskra jest ale moze byc za mala.wiec cos moze w tych wiazkach kabli... moze cos takiego byc?. komp pokazal wszystko ok oprocz 3 cylindra. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 3 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 No a jakie masz fajki?złote?różowe? W M50 fajka to ten element pomiędzy cewką a świecą i to jest zwykła fajka:) Cewka to ten element przykręcany dwoma nakrętkami po przekątnej i wpinana jest do niej wtyczka. Cewka to koszt ok 150zł/szt.(nowa) Fajka to ten element pod cewką,gumka długości ok 12cm Fajka to koszt 25-35zł/szt(nowa) Następna w kolejności jest świeca zapłonowa. Tak to w M50 (i nie tylko) wygląda Wyciągnij z 3gara zespół cewka,fajka i wykręć świece-czasem na tym etapie już można zlokalizować usterkę. A jak nie to podmieniaj cewke,potem fajke,potem świece między 3 i sąsiednim np.4 garem i będziesz wszystko wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halunnn Opublikowano 4 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 to to juz przerabialem z 10 razy zamienialem jak sie dalo i z innego auta bralem tak jak pisalem wyzej dlatego cewke fajke i swiece mozna wykluczyc tyle to wiem nie jestem tam jakis ciemny tu musi byc gdzies indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 4 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Nikt nie zarzuca nikomu ciemnoty. Napisałem tak co jest co żeby uściślić to co ty nie uściśliłeś. Dużo powiedziałby rodzaj błędu odczytanego na 3 cylindrze. Skoro zamiana wszystkich elementów na 3 cylindrze powoduje dalej błąd to trzeba sprawdzić sygnał i zasilanie 12V od DME do cewki i ciągłość przewodów. Zasilania wtrysków też sprawdź (sterowane minusem a zasilane wspólnym plusem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halunnn Opublikowano 4 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 no wlasnie taki mam zamiar sprawdze te przewody akurat niema dojscia do takich samych zeby je poprostu przepiac. mam takie z takiego samego silnika ale wtyczka do kumputera jest inna wiec tylko odetne swoje z nr 3 i przylutuje z tamtych ale to po niedzieli dopiero dam znac czy to cos pomoglo bo jak to nic nieda to juz niewiem jakos troche watpie ze to te kable bo przeciez one sa bez ruchu jak mogly sie uszkodzic..... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 5 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Wtyczki nie pasują bo pewnie DME jest innego producenta,SIEMENS/BOSCH więc narazie nic nie tnij w wiązkach silnika,narazie nic nie lutuj. Miernik w ręce i posprawdzaj ciągłość przewodów. Jak będzie przerwa to wtedy sobie sztukuj kable. Zdejmij górną osłonę i otwórz podłużną skrzynkę.Tam są łączenia mas,zasilań na kostki cewek no i widać wtedy piny wtrysków.Do pomiarów jak złoto:) Najleprzy jednak sposób to pomiar między pinami konektora DME a wtyczkami,cewek wtrysków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrunio89 Opublikowano 6 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 witam.kolego podstawowa rzecz to wymień świece na nowe od tego radził bym zacząć.jedna świeca może mieć przebicie i Ci będzie trzęsło silnikiem. jak to nie pomorze to trzeba szukać dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halunnn Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 dziki a masz moze jakis schemat tego bo nie bede prul kabli zeby po kolorze dojsc.swiece sa nowe.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 8 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Podaj mi tylko jakie masz dme? BOSCH czy SIEMENS? Wieczorem podam piny między którymi sprawdzaj ciągłość przewodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halunnn Opublikowano 8 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 spoko jutro zobacze i dam znac dzieki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 10 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 to jaki jest BOSCH czy SIEMENS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halunnn Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 siema sory nie mialem ostatnio czasu zajrzec a zreszta nawet pogoda nie pozwolila, dzisiaj patrzylem BOSCH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halunnn Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 koledzy i jak?? dziki jestes?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 13 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 (edytowane) Więc tak Sygnał (-) z DME MOTRONIC BOSCH 3.1 do kostki cewek zaplonowych: Najpierw piny w konektorze DME: Cewka 1 pin 25 Cewka 2 pin 23 Cewka 3 pin 24 Cewka 4 pin 50 Cewka 5 pin 52 Cewka 6 pin 51 Piny w konektorze cewki Cewka 1/2/3/4/5/6 pin 4a A ciągłość przewodu to wiadomo np dla cewki nr 3 to między pinem 24 DME a pinem 4a konektora cewki 3 Ważna sprawa to sprawdzanie zasilania konektorów cewek bodajże pin 15 w konektorze cewki(kabel zielony i zasilanie na nim pojawia sie po przekręceniu stacyjki 12V) Pod pokrywką(plastikową tą góną) otwórz taką plastikową podłużną skrzyneczkę i w niej zobaczysz gruby przewód zielony który rozchodzi się na 6 cieńkich przewodów zielonych na poszczególne cewki.Jeśli na tym cieńkim dla 3 cewki nie masz 12 V to zmostkuj z np zielonym z 4 cewki) Do pomiaru rezystancji lub ciągłości przewodów odłączaj klemę(-) akumulatora żeby w kablach nie było napięcia przypadkiem Do pomiaru zasilań układ musi być pod napięciem. Zasilanie wtryskiwaczy jest również wspólne i w tej w/w skrzynce to przewód/kabel czerwono biały cieńki przy każdej kostce/conektorku każdego wtryskiwacza jeśli na tym dla 3 wtryskiwacza nie masz zasilania to spokojnie mostkuj z kabelkiem czerono białym z sąsiedniego wtryskiwacza. A ciągłość przewodów DME > Wtryskiwacze to: Wtryskiwacz 1 pin 3 Wtryskiwacz 2 pin 5 Wtryskiwacz 3 pin 4 Wtryskiwacz 4 pin 33 Wtryskiwacz 5 pin 31 Wtryskiwacz 6 pin 32 przy konektorkach wtryskiwaczy są różne kolory kabelków sygnałowych i ich nie pamiętam ale ciągłość przewodu dla 3 wtryskiwacza to między pinem 4 DME a pinem z kolorowym kabelkiem w conektorze wtryskiwacza 3(tylko nie tym kabelkiem czerwono białym bo to 12V (+)) Edytowane 13 Marca 2011 przez Dziki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halunnn Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 witam i wracamy do mojego auta nie mialem czasu ostatnio ale znowu sie zabieram za nia wiec sprawdze dzisiaj dziki to co mi napisales tylko jedno nie jest jasne dla mnie jak szukac to 4a?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.