Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

witam posiadam e34 525i 24v i mam taki problem z silnikiem jak by chodzil na 5 garach a nie na 6ciu odpale nie chodzi rowno a jak dodam gazu t trzesie calym silnikiem dodam ze jak go kupilem juz byl problem z malymi obrotami nie rowno chodzil za male obroty i tak jezdzilem az pewnego dnia wlasnie tak sie stalo. dodam co sprawdzalem i co wiem ze jest dobre a wiec swiece dobre kable dobre iskra jest wtryski sprawne kompresja bardzo dobra i dziwi mnie to ze ten jeden nie dziala choc jest iskra. kumpel mowil ze tak mial bo przeplyomierz byl walniety to moze tez byl problem tych wolnych obrotow znowu drugi mowi ze to czujnik polozenia wolu albo jakis inny juz sam niewiem co mu dolega i co dalej sprawdzac zeby wyeliminowac i dojsc do usterki dodam ze siedze w irlandii i oni za duzo pojecia nie maja a jak juz ktos sie znajdzie to lepiej kupic nowy taki sam bo wyjdzie taniej jak jego tylko sprawdzenie a wiem ze jak ktos mnie podprowadzi na jakis trop jestem w stanie sam to ogarnac. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
dodam co sprawdzalem i co wiem ze jest dobre a wiec swiece dobre kable dobre iskra jest wtryski sprawne kompresja bardzo dobra i dziwi mnie to ze ten jeden nie dziala choc jest iskra.

Jakie kable sprawdzałeś ?? przecież tam są cewki na każdej świecy .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumowe fajki to zdradliwe są.Czasem ładnie wyglądają a od wewnątrz widać jak iskra skakała i kanion w gumie wyryła.

Fajki do dokładnego sprawdzenia i elektrody na świecach

M50 na sterowniku BOSCH z awarią czujnika wału korbowego nie odpala.

Problem z wypadaniem zapłonu w przypadku wadliwej świecy,fajki lub cewki najpierw objawia się pod obciążeniem silnika a potem już stale pod warunkiem powolnego zużywania części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumowe fajki to zdradliwe są.Czasem ładnie wyglądają a od wewnątrz widać jak iskra skakała i kanion w gumie wyryła.

Potwierdzam. W 530 mialem to samo - silnik mimo wymienionej odmy pracowal nierowno - przrywal. Wszystkie moje fajki gumowe wygladaly jak ze sklepu. a jednak byly jakies przebicia, poniewaz po zalozeniu nowych wszystko pracowalo tak jak nalezy. Koszt fajek w okolicach teraz pewnie 30zl za sztuke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze tu niema zwyklych fajek tylko te cewki jaka jest ich cena?? zreszta tak jak pisalem wyzej przekladalem je wszystkie od mojego kumpla z auta a on ma nie nowe ale u niego dzialaja,wlasnie dzisiaj podlaczylem kompa i sonda przeplywomierz czujnik polozenia walu sa ok wyskoczyl jakis blad na 3 cylindrze wlasnie na tym co nie dziala i ten co mi podlaczal mowi ze to wina kabli przewodow bo moze iskra jest ale moze byc za mala.wiec cos moze w tych wiazkach kabli... moze cos takiego byc?. komp pokazal wszystko ok oprocz 3 cylindra. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jakie masz fajki?złote?różowe?

W M50 fajka to ten element pomiędzy cewką a świecą i to jest zwykła fajka:)

Cewka to ten element przykręcany dwoma nakrętkami po przekątnej i wpinana jest do niej wtyczka.

Cewka to koszt ok 150zł/szt.(nowa)

Fajka to ten element pod cewką,gumka długości ok 12cm

Fajka to koszt 25-35zł/szt(nowa)

Następna w kolejności jest świeca zapłonowa.

Tak to w M50 (i nie tylko) wygląda

Wyciągnij z 3gara zespół cewka,fajka i wykręć świece-czasem na tym etapie już można zlokalizować usterkę.

A jak nie to podmieniaj cewke,potem fajke,potem świece między 3 i sąsiednim np.4 garem i będziesz wszystko wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie zarzuca nikomu ciemnoty.

Napisałem tak co jest co żeby uściślić to co ty nie uściśliłeś.

Dużo powiedziałby rodzaj błędu odczytanego na 3 cylindrze.

Skoro zamiana wszystkich elementów na 3 cylindrze powoduje dalej błąd to trzeba sprawdzić sygnał i zasilanie 12V od DME do cewki i ciągłość przewodów.

Zasilania wtrysków też sprawdź (sterowane minusem a zasilane wspólnym plusem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie taki mam zamiar sprawdze te przewody akurat niema dojscia do takich samych zeby je poprostu przepiac. mam takie z takiego samego silnika ale wtyczka do kumputera jest inna wiec tylko odetne swoje z nr 3 i przylutuje z tamtych ale to po niedzieli dopiero dam znac czy to cos pomoglo bo jak to nic nieda to juz niewiem jakos troche watpie ze to te kable bo przeciez one sa bez ruchu jak mogly sie uszkodzic..... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczki nie pasują bo pewnie DME jest innego producenta,SIEMENS/BOSCH więc narazie nic nie tnij w wiązkach silnika,narazie nic nie lutuj.

Miernik w ręce i posprawdzaj ciągłość przewodów.

Jak będzie przerwa to wtedy sobie sztukuj kable.

Zdejmij górną osłonę i otwórz podłużną skrzynkę.Tam są łączenia mas,zasilań na kostki cewek no i widać wtedy piny wtrysków.Do pomiarów jak złoto:)

Najleprzy jednak sposób to pomiar między pinami konektora DME a wtyczkami,cewek wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak

Sygnał (-) z DME MOTRONIC BOSCH 3.1 do kostki cewek zaplonowych:

Najpierw piny w konektorze DME:

Cewka 1 pin 25

Cewka 2 pin 23

Cewka 3 pin 24

Cewka 4 pin 50

Cewka 5 pin 52

Cewka 6 pin 51

Piny w konektorze cewki

Cewka 1/2/3/4/5/6 pin 4a

A ciągłość przewodu to wiadomo np dla cewki nr 3 to między pinem 24 DME a pinem 4a konektora cewki 3

Ważna sprawa to sprawdzanie zasilania konektorów cewek bodajże pin 15 w konektorze cewki(kabel zielony i zasilanie na nim pojawia sie po przekręceniu stacyjki 12V)

Pod pokrywką(plastikową tą góną) otwórz taką plastikową podłużną skrzyneczkę i w niej zobaczysz gruby przewód zielony który rozchodzi się na 6 cieńkich przewodów zielonych na poszczególne cewki.Jeśli na tym cieńkim dla 3 cewki nie masz 12 V to zmostkuj z np zielonym z 4 cewki)

Do pomiaru rezystancji lub ciągłości przewodów odłączaj klemę(-) akumulatora żeby w kablach nie było napięcia przypadkiem

Do pomiaru zasilań układ musi być pod napięciem.

Zasilanie wtryskiwaczy jest również wspólne i w tej w/w skrzynce to przewód/kabel czerwono biały cieńki przy każdej kostce/conektorku każdego wtryskiwacza jeśli na tym dla 3 wtryskiwacza nie masz zasilania to spokojnie mostkuj z kabelkiem czerono białym z sąsiedniego wtryskiwacza.

A ciągłość przewodów DME > Wtryskiwacze to:

Wtryskiwacz 1 pin 3

Wtryskiwacz 2 pin 5

Wtryskiwacz 3 pin 4

Wtryskiwacz 4 pin 33

Wtryskiwacz 5 pin 31

Wtryskiwacz 6 pin 32

przy konektorkach wtryskiwaczy są różne kolory kabelków sygnałowych i ich nie pamiętam ale ciągłość przewodu dla 3 wtryskiwacza to między pinem 4 DME a pinem z kolorowym kabelkiem w conektorze wtryskiwacza 3(tylko nie tym kabelkiem czerwono białym bo to 12V (+))

Edytowane przez Dziki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...