Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Gość dirty.73

Swiatła dzienne

Aktywacja świateł do jazdy dziennej w E46 po i przed liftem oraz E39

1 Oczywiście potrzebujemy interfejs do podłączenie się do bmw i program NSC-expert

2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile – expertmode – OK

następnie File- Edit prifl – hasło: repxet – ok

sprawdzamy,czy Nettodata-Trace jest ON(jeśli nie,to Coding i ptaszek przy tym)

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW – ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN

OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razme tego nie robić File -save i nazywamy np E46

3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)

5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście

6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back

8. Wbierz F4 “Program ECU”, w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł ALSZ

9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw”, następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:

E46 po lifcie

DRL_DIMMUNG

wert_01

TAGFAHRLICHT_ECE

nicht_aktiv

GED_FL_ALS_DRL

nicht_aktiv

na

DRL_DIMMUNG

wert_02

TAGFAHRLICHT_ECE

aktiv

GED_FL_ALS_DRL

aktiv

E39

FL_DIMMUNG_ALS_DRL

wert_02

GED_FL_ALS_DRL

aktiv

E46 przed liftem

jednak tu się też zapalają kierunki

FERNLICHT_DRL

aktiv

EINZEIT_DRL

wert_01

TAGFAHRLICHT

aktiv

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_1

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_2

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_3

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_4

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_5

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_6

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_7

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_8

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_9

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_10

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_11

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_12

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_13

us

11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony.

12 wciskamy Execute Job, po chwili światła się nam zapalą, długie i ustawią się nam.

Od tej pory mamy już światła długie świecące słabiej niż normalnie jako dzienne. Zapalają się po włączeniu zapłonu. Jeżeli ustawimy na pokrętle na A (Automatyczne włączane przez czujnik zmroku) czyli pokrętło w lewo, w ciągu dnia 50% długie będą jako dzienne, a jak się ściemni same przełączą się na ksenony.

wert_01 w tym przypadku to światła wyłączone (0% światła)

wert_02 to coś około 18 % (

wert_03 to coś około 20-22%

mruganie kierunków przy otw/zamykaniu,moduł GM

DWA

aktiv

DWA_NOTENTSCHAERFEN

aktiv

DWA_QUITTIERUNG

aktiv

ZV_ENTR_SCHL_BEI_DWA_AKT

aktiv

QUIT_OPT_ENTSCH

aktiv

QUIT_OPT_SCHAERF

aktiv

jeśli auto nie ma fabrycznego alarmu,wystarczy zmienić dwie ostatnie funkcje(wtedy też inpa będzie pokazywać błędy alarmu,ale to nie istotne,gdyż wiemy o co chodzi),funkcje te mogą też być dostępne w Car&Key memory,bez konieczności sczytywania modułów

aktywacja webasto

w module IKE szukamy "standheizung",klikamy activ,i mamy ogrzewanie postojowe(procedura jak wyżej)

dla webasto Thermo Top Z/C jeszcze

w IHKA:

ZUSATZWASSERPUMPE

aktiv

STANDHEIZUNG_KONZEPT

sh_high_ohne_sperrventil

świtła odprowadznia do domu,możemy ustawiś,które chcemy

HEIMLEUCHTEN_AL : - odprowadanie światłami mijania

HEIMLEUCHTEN_BL : - odprowadzanie STOPami

HEIMLEUCHTEN_BLK : - odprowadzanie kierunkowskazami.

HEIMLEUCHTEN_FL : - odprowadzanie drogowymi

HEIMLEUCHTEN_FUNKSCHL : - odprowadzanie po zamknięciu pilotem

HEIMLEUCHTEN_KL58G : - odprowadzanie światłami wewnętrznymi (+popielniczka, słupki itp.)

HEIMLEUCHTEN_KZL : - odprowadzanie oświetleniem tablic rej.

HEIMLEUCHTEN_NSL : - odprowadzanie tylnymi przeciwmgielymi

HEIMLEUCHTEN_NSW : - odprowadzanie halogenami

HEIMLEUCHTEN_RFS : - odprowadzanie światłami cofania

HEIMLEUCHTEN_SL_H : - odprowadzanie tylnymi postojówkami

HEIMLEUCHTEN_SL_V : - odprowadzanie przednimi postojówkami

deaktywacja maty zajętości pasażera

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1

nicht_aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2

nicht_aktiv

i odlaczyc calkowice mate,chyba trzy kabelki.

w tym momencie ,nie zapala się kontr.airbag,i system jest sprawny(po tym wszystkim,wskazane jest sprawdzenie INPĄ,czy mata pasażera jest zajęta cały czas,i nie pokazuje błędów)

otwieranie klapy bagażnika pilotem w touringu

ENTR_HKL_MGL_WENN_VER nicht_aktiv-otwiera samą szybe

aktiv-bagażnik/klapę

Pulsacyjne światła hamowania w e60

Wmodule LMA/LMA2 zmieniamy na:

Parametry funkcji: BFD_1_RL_BL_ERSCH_BILD

wert_03

BFD_1_BL_M_ERSCH_BILD

wert_03

BFD_1_RL_BL_1_ERSCH_BILD

wert_03

BFD_1_RL_BL_2_ERSCH_BILD

wert_03

BFD_1_NSL_ERSCH_BILD

wert_03

e60

DIGITAL_KVA na aktiv i mamy na wyświetlaczu chwilowe spalanie paliwa(działa też w e9x)

awaryjne mrugają szybciej,"po dwa razy" icon_e_wink.gif

w e46 trzeba dać

BLINKIMPULS_WARNBLK

wert_04

a w e39

WARNBLINKER z einfachimpuls na doppelimpuls

Edytowane przez dirty.73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś wielki.

ale jak po tej zabawie nie odpalę to podjedziesz? :)

Ps.

MAsz listę w którym module które funkcje sa dostępne?

to ode mnie:

AUSSENTEMP_WARNUNG_GONG : Ostrzeżenie dźwiękowe temperature zewnętrzna

AUT_SITZVERSTELLUNG : Automatyczne ust. pozycji fotela (w momencie odryglowania lub otwarcia drzwi kierowcy – przyp. do klucza)

AUTO_ZV_DISABLE : Wyłączanie zamka centralnego.

BC_KL_R : oświetlenie kabiny wł. kiedy zapłon wył po jeździe na światłach

DWA-QUITTIERUNG : Powiadomienie o alarmie

EINSCHALTMELDUNG_IMMER : wł. informacje o zasilaniu

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1 : Rozpoznawanie położenia fotela (Po wyłączeniu system airbag może zgłupieć)

FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF : włączanie szyby pasażera – dół – jedno wciśnięcie

FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU włączanie szyby pasażera – góra – jedno wciśnięcie

FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF : włączanie szyby kierowcy – dół – jedno wciśnięcie

FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU : włączanie szyby kierowcy – góra – jedno wciśnięcie

FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF : włączanie szyb tylnych– dół – jedno wciśnięcie

FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU : włączanie szyb tylnych – góra – jedno wciśnięcie

Fußraumklappen: Floor flaps (IHKA)

HBA_DSC_5_7 :

HECKKLAPPE_ENTSICHERN : otwieranie bagażnika z pilota

HEIMLEUCHTEN : Odprowadzanie do domu (światła)

INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV : światła wewnętrzne po kilkukrotnym zamknięciu cantr. z.

KEY_MEMORY_IHK : pamięć kluczyka (temp klimatyzacji przypisana do kluczyka)

KEY_MEMORY_RADIO : pamieć kluczyka - Radio (kanał I głośność przypisana do kluczyka)

KOMFORTOEFFNUNG : komfortowe otwieranie (szyby)

KOMFORTOEFFNUNG_FB : komfortowe otwieranie (szyby) kluczyk

KOMFORTSCHLIESSUNG : komfortowe zamykanie (szyby)

KOMFORTSCHLIESSUNG_FB : komfortowe zamykanie (szyby) kluczyk

LAUTSTAERKE_HINTEN : Głośność - tyłVolume in the Back

NOTSTROMSIRENE : syrena alarmowa

QUIT_OPT_ENTSCH : powiadomienie o otwarciu (dwa błyśnięcia)

QUIT_OPT_SCHAERF : powiadomienie o zamknięciu (jedno błyśnięcie)

SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_AUF : otwarcie szyberdachu jednym wciśnięciem

SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_ZU : zamknięcie szyberdachu jednym wciśnięciem

SOFT ON/OFF : płynne wł/wył oświetlenia wew.

SPRACHE : język OBC

TAGFAHRLICHT_ECE : światła dzienne

TEMPERATUR_EINHEIT : jednostka temperatury (C/F)

UMLUFT MEMORY : Pamięć ustawienia nawiewu

VERBRAUCH D1 : jednostki spalania

VERRIEGELN_AUT_AB_X_KMH : automatyczne zaryglowanie powyżej X Km/h

VERRIEGELN_AUT_MACH_2_MIN : automatyczne zaryglowanie powyżej 2 min

VERRIEGELUNGSSCHWELLE : locking Device-swells (threshold) (speed of X above)

WEG_EINHEIT : jednostki odległości (mile czy km)

ZEIT_EINHEIT : format czasu (12h czy 24h)

ZUENDSCHLUESSEL_WARNUNG : powiadomienie o kluczyku w stacyjce

ZV_SELEKTIV : selektywne otwieranie (1 przyciśnięcie – kierowca, 2 przyciśinięcia całość

każdy kluczyk ma możliwość ustawień indywidualnych otwierania selektywnego/ryglowania powyżej x km/h

Edytowane przez beaver79
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj beaver,może nie napisałem,ale jest jedna zasada,jeżeli otwieramy plik .TRC jakiegoś modułu,przed dokonaniem jakiś zmian,kopiujesz go sobie,w razie problemów,masz do czego wrócić,dajesz wtedy plik .TRC(ten skopiowany)do WORK,i kodujesz auto pustym plikiem .MAN,auto wróci do ustawień fabrycznych(kiedyś,dawno temu,miałem koleżanke z wakacji z Głogowa,poszukam jej adresu i lece w razie czego:-)))))

Jeeezuuuu, w temacie przyjazdu wystarczyło "nie" :D.

a co do koleżanek to mógłbym ruszyć stare kontakty i wystawić coś w wieku "konsumpcyjnym" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Panowie te światła dzienne to naprawdę super sprawa bo tak naprawdę to wtedy xenony tak się nie męczą a co za tym idzie pewnie żyją dłużej Ja mam e39 530 dA 01 więc pewnie można to uruchomić Powiedzcie czy jest opcja żeby ktoś mi to uruchomił w mojej Buni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...