Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli ktoś potrzebuje to nowy lapt śmiga jak ta lala i można wpadać Głogów, Polkowice na światła dzienne, odczyt i kasowanie błędów, indywidualizacja (selektywne otwierania, Easy Entry itp). Wcześnij prosze o info na PW. Jeżeli mam czas to dla aktywnych forumowiczów za free, jak nie mam to i tak Was stać :)

Jeżeli jest opcja że się czegoś nauczę to super happy_bmw

Dotyczy też grupy Fałweja i Opli (tutaj możliwe też korekty wskazań licznika :D)

Do Moderatorów - to nie reklama :-P tylko zachęta do korzystania z forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
pewnie większość to ma,ale może się przyda

Aktywacja świateł do jazdy dziennej w E46 po i przed liftem oraz E39

1 Oczywiście potrzebujemy interfejs do podłączenie się do bmw i program NSC-expert

2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile – expertmode – OK

następnie File- Edit prifl – hasło: repxet – ok

sprawdzamy,czy Nettodata-Trace jest ON(jeśli nie,to Coding i ptaszek przy tym)

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW – ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN

OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razme tego nie robić File -save i nazywamy np E46

3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)

5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście

6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back

8. Wbierz F4 “Program ECU”, w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł ALSZ

9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw”, następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:

E46 po lifcie

DRL_DIMMUNG

wert_01

TAGFAHRLICHT_ECE

nicht_aktiv

GED_FL_ALS_DRL

nicht_aktiv

na

DRL_DIMMUNG

wert_02

TAGFAHRLICHT_ECE

aktiv

GED_FL_ALS_DRL

aktiv

E39

FL_DIMMUNG_ALS_DRL

wert_02

GED_FL_ALS_DRL

aktiv

E46 przed liftem

jednak tu się też zapalają kierunki

FERNLICHT_DRL

aktiv

EINZEIT_DRL

wert_01

TAGFAHRLICHT

aktiv

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_1

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_2

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_3

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_4

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_5

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_6

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_7

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_8

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_9

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_10

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_11

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_12

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_13

us

11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony.

12 wciskamy Execute Job, po chwili światła się nam zapalą, długie i ustawią się nam.

Od tej pory mamy już światła długie świecące słabiej niż normalnie jako dzienne. Zapalają się po włączeniu zapłonu. Jeżeli ustawimy na pokrętle na A (Automatyczne włączane przez czujnik zmroku) czyli pokrętło w lewo, w ciągu dnia 50% długie będą jako dzienne, a jak się ściemni same przełączą się na ksenony.

wert_01 w tym przypadku to światła wyłączone (0% światła)

wert_02 to coś około 18 % (tylko nie jestem pewien, czego – czy światłości czy poboru prądu; i tylko ten jest alternatywnie dostępny w LCM2)

wert_03 to coś około 20-22%

(przy korzystaniu z BMW-klub.pl)

robie wszystko po kolei i do momentu wybrania modułu do komunikacji wszystko jest ok, gdy wciskam F6 to wyskakuje ERROR 1020 can not open file for reading C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.MAN , i wtedy nie mam opcji F4 PROGRAM ECU , w folderze work w tym momencie utworzył sie plik FSW_PSW.TRC i są tam zczytane wszystkie te opcje i jak zmienie zgodnie ze schematem te opcje i podmienie pliki to i tak nie mam executive job, dodam że mam NCS EXPERT TOOL ale to chyba o tego chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieprawidłowe rozszerzenie pliku .MAN,zmieniłeś tylko nazwe,sprawdź we właściwościach pliku

no tak ale przecież mam utworzyć pusty plik w edytorze tekstowym , tworze go w notatniku i nazywam go FSW_PSW.MAN i co mam jeszcze zmienić we właściwościach coś

sory za takie banalne pytania ale nie moge sobie z tym poradzić

i czy jak wyedytuje ten plik trc to czy po zmianie moge tylko skopiować jego zawartość do pliku MAN czy musze go podmienić

z góry dzięki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale przecież mam utworzyć pusty plik w edytorze tekstowym , tworze go w notatniku i nazywam go FSW_PSW.MAN i co mam jeszcze zmienić we właściwościach coś

Sprawdź bo jeśli robisz w edytorze to mogłeś zapisać np jako FSW_PSW.MAN.txt niekiedy w systemie nie pokazuje rozszerzeń plików jeśli tak masz ustawione.

Najlepiej takie pliki robić przez TotalCommandera albo WinCommandera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla kluczyka nie ma tej opcji, sprawdzałem. Rzeczywiście, może być tak że ta funkcja działa tylo w nowszych modelach. Tylko zastanawia mnie po w takim razie mam to w opcjach... Będę zgłębiał temat a w między czasie, chciałbym się dowiedzieć czy ktoś posiada działającego GT1 v44. Walczylem z tym ale niestety nie udalo mi się połączyć interfejsu do tego programu. Może ktoś wie jak to uruchomić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz wykrywanie zapłonu w swoim fejsie?

trudne pytanie, ale jestem przekonany że coś takiego ma. Inaczej chyba INPA i NCS by nie działały. Mój fejs wygląda mniej więcej jak ten poniżej. Różnica jest taka że do kompa mam przewód USB a do samochodu RS232. Poza tym jest bez mała identyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...