Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem następujący confused.gifconfused.gif juz nie mam pomysłów! confused.gif

E30 325ix motronic 1989 facelift

Dzisiaj rano jak to rano praca, wskok do samochodu odpaliłem i nagle po 2 sekundach zgasł(zdechł), parokrotna próba odpalenia aż do wyładowania się aku nie pomogło confused.gif

Zaznaczam iż rozrusznik kreci jak obłąkany smile.gif

Obdukcja jaką przeprowadziłem:

*sprawdzenie napięcia na wiązce (minusowy i plusowy) do cewki przy załączonym zapłonie jak i starcie silnika - kompletnie zero napięcia

*zero napięcia na krokowcu i przekaźnikach pompy, przekaźniku od krokowca, głównym przekaźniku od wtrysków przy

załączonym zapłonie. Kiedy trzydziestka była zdrowa przy przekreceniu kluczyka w stan zapłony było zawsze słychać

charakterystyczne przeskoki przekaźników jak i również działający krokowiec, teraz niestety kompletna cisza.

*wyczytałem na googlach iz za start również odpowiada OBC sterownik(czarny) pod kolumna sterownicza za sterownikiem

ABS'u wtyczka 4 pinowa zielona sprawdziłem tam napięcie jest na 2 pinach 12v nie pamietam ile bylo na 2 pozostalych ale

coś kolo 2v-4v.

*PIN 1 odpowiedzialny za + na cewce 12v przy zapłonie, 8,70v przy próbie startu silnika chyba ze wzgledu na słaby aku,

natomiast PIN 3 odpowiedzialny za dostarczenie napięcia do przekaznika pompy paliwa przy zapłonie ma 0,22v a przy

próbie startu silnika 0,25v nie wiem czy taka ma być ta wartość czy ma być tam 12v?!

*podmieniłem również przekaźniki na inne, również brak odzewu

Nie mam zielonego pojęcia co się dzieje confused.gif

Czy jesteście mi w stanie wyjaśnić co możne być przyczyna, jak i wstanie pomóc??

Czy jak pada czujnik wałka odpowiadający za podanie napięcia na świece mógłby robić takie jaja z odłączeniem napięcia od wyżej wymienionych podzespołów?

Rezystencja czujnika jak sprawdzałem ma 470-480 omów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys pamietam tez miałem własnie taki problem a co sie okazalo to pod kierownica nie wpialem tej zielonej 4 pinowej kostki w sterownik OBC ale tak jak pisze wyzej sprawdzilem to i napiecie jest. Nie wiem dlaczego tak nagle zdechł :/ Wszystko hulało elegancko a nagle ehhh, nie mam od kogo podmienić kompa a nie uśmiecha mi się nowego kupować jeżeli okaże się ze to nie to, mam możliwość dostępu do ecu od 2 litrowki.

Ahh nadmienie tutaj jeszcze ze pod maska jest taka krzyzowka na podszybiu pasazera gdzie lączy sie wiazka z aku, mialem tam podpiety plus pod ta pierwsza srubke od góry bo tam był tylko plus a jakis 1cm od tej srubki sa 2 boczne na ktorym był minus, nagle to wszystko sie odwrocilo ;/ tam gdzie był plus jest minus a gdzie minus jest plus :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahh nadmienie tutaj jeszcze ze pod maska jest taka krzyzowka na podszybiu pasazera gdzie lączy sie wiazka z aku, mialem tam podpiety plus pod ta pierwsza srubke od góry bo tam był tylko plus a jakis 1cm od tej srubki sa 2 boczne na ktorym był minus, nagle to wszystko sie odwrocilo ;/ tam gdzie był plus jest minus a gdzie minus jest plus :/

No to już trochę większe cuda widzę , nie masz przypadkiem jakiegoś immobilisera zamontowanego , albo alarmu z odcinką pompy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...