HUDY Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Siemanko! Problem pojawił się wczoraj rano gdy odpalałem auto do pracy. Oczywiście był zimny silnik. Po odpaleniu wyciekł mi płyn chłodniczy z miejsca zaznaczonego na żółto. Była to znikoma ilość jak na moje oko z 150-200 ml ale pewnie będzie gorzej jak zostawie to samemu sobie... Co może być przyczyną? Tam jest uszczelka przy tym łączeniu z chłodnicą i wymieniać ją? uszczelnić w jakiś sposób? czy w ogóle zbiorniczek wymienić? A i dlaczego akurat zaraz po odpaleniu przeciekło? Zdarzyło mi sie to 2 krotnie na zimnym silniku. Gdy jest gorący nie cieknie w ogóle. [ATTACH=CONFIG]18167[/ATTACH] Prosim o pomoc;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 sprawdź czy zbiorniczek nie pęknięty, jak nie to uszczelke wymień ps. co sie dzieje z tym chłodzeniem w bmw zimą? widze że to masowy problem, u mnie też ubyło i plamka w garażu.... trzeba będzie się przyjrzeć skąd ucieka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HUDY Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Jutro bede z tym walczył. Tylko warunki niesprzyjające bo od ciemnego rana do ciemnego wieczora w pracy jestem a garażu brak hehe:d ale blisko biedronka i rozgrzewacze w niej hehe%% A w jaki sposób go wyciagnąć? Odkręcić te 2 śruby na górze przy korku i wyjąć po prostu? Ile mi sie płynu wyleje? tylko zawartość zbiorniczka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Napisałem się jak głupi a tu mnie z neta wywaliło.ehh.Zaraz skrobne jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 (edytowane) Troche mi się to zaraz przeciągnęło ale: RealOEM.com * BMW E34 525i Radiator dolny D=77mm a górny D=14,5mm. Na zimnym silniku. 1.Odkręć korek chłodnicy (7) 2.Odkręć odpowietrznik (8) ale całkowicie 3.Spuść płyn chłodniczy. Pod zbiorniczkiem jest korek zwykle niebieski.Płyn zleci ze zbiorniczka,z rurki wychodzącej z boku przy dnie pod zbiorniczkiem i chłodnica opróżni się jakieś 5cm od góry. 4.Odkręć dwie śrubki na imbusa (6) 5.Zdejmij osłonę (5) Istotna sprawa to błąd jaki jest na rysunku a mianowicie nie pokazano króćca ,który wystaje ze zbiorniczka na ściance od strony chłodnicy.To króciec dla tego małego otworka przelewowego widocznego od środka zbiorniczka na górze.Jest to jedyne połączenie wodne chłodnicy ze zbiorniczkiem i tam właśnie jest oring górny D=14,5mm.Tymczasem oring górny pokazano na rysunku jakby był uszczelnieniem dla otworu korka głównego,którego średnica to na oko jakieś 35mm także taki błąd się im wkradł. Króciec jest niewidoczny gdy zbiorniczek jest zmontowany z chłodnicą dlatego po odkręceniu osłony (5) nie wolno kiwać zbiorniczkiem na boki a tylko wyciągać go do góry zachowując pion żeby go nie złamać. Zbiorniczek umyj jakimś wyciorem to ocenisz czy pęknięty(obstawiam że jest cały). Wymień dolny oring i ten mały na króćcu. Montaż w odwrotnej kolejności. Dlaczego nie cieknie jak jest gorący? Wszystko puchnie i się doszczelnia pozatym ciśnienie jakie utrzymuje korek to 2,0bara więc zbiorniczek dociskany jest do oringa a ten do ściany podstawy dla zbiornika. Duże znaczenie ma korek zbiorniczka.Jeśli nie utrzymuje 2 barów to doszczelnienie jest mizerne.Pomijam fakt że temperatura wrzenia płynu spada i łatwo silnik zagotować. Zawsze zamawiaj oba orinigi bo jeśli strzelił ten mały to wyciek widoczny jest w tym samym miejscu co dla strzelonego dolnego oringa. Edytowane 30 Stycznia 2012 przez Dziki 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HUDY Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Wymieniłem oringi. górny i dolny. Kupiłem zaminnik zbiorniczka ale niestety nie pasował do końca, więc wymiana oringów na oryginalnym zbiorniczku załatwiła sprawe. Dzięki za pomoc! Temat uważam, za zamknięty:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merkava Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2018 Dnia 30.01.2012 o 23:23, Dziki napisał: Zawsze zamawiaj oba orinigi bo jeśli strzelił ten mały to wyciek widoczny jest w tym samym miejscu co dla strzelonego dolnego oringa. Czołem! Sory, że odgrzewam kotleta, ale u mnie podobnie lubi się ulać ni z tąd ni z owąd (2 tygodnie stał, zmiana ciśnienia i teściu mi zdjęcie śle, że coś się zsikało mi w aucie ). Z początku myślałem, ze to cieknie z ukręconej śruby odpowietrzenia, ale auto nie jeżdżone, więc raczej to nie to (śruba też kupiona, czeka na mój powrót do kraju). No to zapytuję Dzikiego (zacytowałem, żeby powiadomienie o odgrzaniu tematu się pojawiło), czy ten oring mały na zdjęciu poniżej, to ten sam, co na rysunku (4) i czy masz może informacje, czy w przypadku oringu (3) zamawiać trzeba 2 sztuki, czy w zestaw wchodzą od razu dwie uszczelki? Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.