Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wam, mam pytanie bo... jakiś miesiąc temu wymieniłem w aucie olej + filtr oleju + odma, od tego czasu zrobiłem może 200km - krótkie odcinki po 50km. Dziś wybrałem się w trasę i stałem ze 40 min w korku na autostradzie a po przejechaniu około 70km zapaliła mi się informacja o niskim poziomie oleju??? (żółta ikonka) Trochę mnie przeraziła ta informacja, dopiero co olej zmieniony, pod autem sucho itd. Zatrzymałem się na pierwszym dostępnym postoju sprawdzam olej tak po odczekaniu około 5 min i widzę że jest full. Ruszyłem dalej ale już z popsutym humorem i duszą na ramieniu :/ dojechałem do pierwszej stacji benzynowej wyłączyłem auto na jakieś 20 min znowu sprawdzam olej i widzę że jest nadal pełen stan. Odpaliłem auto - komunikat znikł... Dojechałem do celu, komunikatu nadal nie było. Auto postało jakieś 5 godzin, zerknąłem na stan oleju - hmm widzę że jest około 2mm więcej niż poziom max. No dobra wracam do domu... do 80km było ok potem ponownie zapaliła się ta sama informacja i kolejne x kilomertów zastanawiałem się czy wzywać lawetę czy jechać... sprawdziłem olej - był stan.

Czy to może być jakiś problem z czujnikiem poziomu oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kogo polecacie we Wrocławiu lub okolicy? Oczywiście sprawdzony i dobrej cenie by mnie nie naciągnęli :/

Zupełnie straciłem dziś humor :/

PS. co do stanu oleju to sam stan nie wzrasta, zaraz po zmianie na zupełnie zimnym silniku było go o jakieś 2mm więcej, ale to sprawdzanie na zimny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że czujnik Ci siada i zaczyna szwankować z błędnym odczytem poziomu oleju ja już jeżdżę na popsutym ponad 4 miesiące tylko u mnie w e46 jest tak że przy każdym odpaleniu silnika świeci się kontrolka jakieś 10s. i znika także mi nie przeszkadza ale za to co jakiś tydzień sprawdzam poziom oliwy oczywiście przy najbliższej zmianie oleju go wymienię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieniał mechanik - być może było coś jeszcze w układzie. W pierwszej kolejności pojadę by upuścił co nie co. I zajmiemy się elektroniką.

Znalazłem w sieci zrzut komunikatu jaki był na wyświetlaczu.

Edytowane przez MiNos
Dodanie zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra mam wydruk z komputera było kilka błędów:

4222 glow plug zylinder 2, control

4d03 exhaust back pressure sensor

p14a3 exhaust gas back pressure sensor / bost sensor / ambient pressure sensor circut correlation

480a particle filter system

41ba exhaust back pressure sensor

44447 data (drehmoment_anf_afs, 0xb9)

5587 fuel filter

4541 thermical sensor of oil level

Po wykasowaniu ich i jeździe testowej błędy się nie powtarzały już, większość z nich z tego co widzę po wydruku pojawiła się przy szybkości 0km/h i zazwyczaj przy napięciu w akumulatorze na poziomie 1070,00mV.

Chyba pada mi akumulator a komp łapie błędy, i pewnie też niskie napięcie powoduje ze przy odpalaniu auta iDrive się zwiesza - muszę go zrestartować i jest ok.

Wstyd się przyznać ale bywa ze odpalam auto raz na 3 tyg. a tak to notorycznie stoi sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojej tez sie zdarza, ze jak postoi 3-4 dni to lapie bledy od slabego aku, chyba ten model tak ma :/ ale jest taka blahostka, w sumie az dziwna, ale ludzie czasem robia tak, ze jak fura stoi w garazu to jej nie zamykaja, a w przypadku E60 to jest duzy blad, bo przy otwartych ryglach auto jest jakby uspione, ale tutaj sobie cos w CD przerzuci, tu jakis system sie na chwile zalaczy i aku na tym cierpi. Takze jesli tak robisz, to za kazdym razem fure zamykaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy aku powinien załatwić sprawę?

Najpierw sprawdzilbym jeszcze czy alternator jest w 100% sprawny, bo ja najpierw wymienilem aku, a jeszcze nie bylo idealnie, wiec zajalem sie alternatorem i to byla glowna przyczyna (ale aku bylo sprawdzane i tez juz bylo zmeczone).

Drzwi staram się zamykać

To sie nie staraj, tylko zamykaj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zrobiłem sobie pełen test auta w obrębie parametrów - INPĄ, wypaliłem 2 razy filtr DPF bo zgłaszał ten problem co wpisałem wyżej - teraz jest ok, turbina ładuje poprawnie, czujnik poziomu oleju wymontowano, przeczyszczono - nie wiem czy coś to da - na tą chwilę nie zaświeciła się kontrolka ale nie miałem większej trasy.

Przy okazji okazało się że będzie trzeba wymienić jeden wtrysk (bez korekcji wtrysku coś nie domaga, ale nie wszedł jeszcze w pole czerwone) i świecę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...