Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kolegów z forum jak byłem 3 na chwilke na spociku widziałęm że wielu z was robi swoje futki przy użyciu inpa / dis mam pytanie czy mógbły mi ktoś wyjaśnić moje błędy z inpa jakie udało mi się odczytać inpą oto screnschoty dodam że auto to e46 328 m52tu28 autko jak schodzi z obrotów to czasami cichutko słychać jak strzela z wydechu no i muli tak od 4 tyś idzie jak szczała sprawdzł mi kiedyś mech parametry vanosa inpą i mówi ze łądnie pracuje czasami jak na 3/4 dam gazu przed odpaleniem i po odpaleniu puszczam to błąd 103 vanos nie wyskakiwał no i lepiej się zbiera

blendy bmw.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

blendy bmw2.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

Bez*tytułu3.jpg | | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl

Bez*tytułu4.jpg | | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl

Koledzy mógłłby mi ktoś pomóc z tymi błędami dodam ze wszystkie cewki wymienione

Edytowane przez arbuz229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze,jest dział,diagnoza komputerowa,napisz do admina,lub tu ładnie poproś o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu

po drugie,taki ładny sterownik,MS 42,i w suahili,czy innym niemieckim:lol:

119 Czujnik przepustnicy -Błąd mechaniczny

243 przerwy w zapłonie Cyl 6

241 przerwy w zapłonie Cyl 4

227 Odchylenie mieszanki Bank 1

103 VANOS błąd -Wałek rozrządu wlotowy

238 przerwy w zapłonie Cyl 1

216 sonda Lambda Bank 2

co mi przychodzi do głowy?wyczyść/wymień przepustnice,no i czujnik wałka rozrządu ssący bym podmienił(ale tylko ori,żaden zamiennik nie poleci)

i wtedy dopiero szukałbym dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przepustnica była czyszczona jak tylko ją kupiłem z pół roku tem a co do tego co napisałeś ładny sterownik co masz na myśli co do języka to chyba inpe mam po niemiecku ver 5.0 a co do vanosa zmieniałem czujnik na orgi ssący i dalej to samo dodam kolego żę byłem u takiego fachowca w zielonej gościu ponoć magik jeśli chodzi o bmw i zobił kompletną diagnozę i stwierdził zę czujniki wszysko ok tylko musi zaprogramować na nowo sterownik czy jakoś to zegrać wszystko i dodam też żę ten błąd vanosa skasuje ale on występuje w momencie kiedy tylko odpalę auto zawsze tylko wtedy a gdy wcisne gaz na 3/4 to nieraz nie wyskakiwał dodam tylko żę jeśłi bląd nie występuje moge ładnie sprawdzić prace vanosa jak wystąpi to parametry vanosa stoją

Edytowane przez arbuz229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego,nie kłóć sie ze mną,tylko z komputerem,pokazuje błąd mechaniczny przepustnicy,więc albo walnięta,albo zasyfiona,

jeśli jest walnięta,może generować inne błędy,dlatego najważniejsze,żeby to naprawić,co do vanosa,zrób test DISem,lub wrzuć screeny z live data

inpy

co do sterownika,to mam taki sam,a niemiecki kłuje mnie po gałach:lol:

jak był taki magic,to czemu nie zrobił aktualizacji softu?15 min roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wcale się nie kłucę z tobą :) nie zrobił bo mówił zę ponoć 3 godziny to potrfa a z tą przepustnicą to ostatnio mi wyskoczyło może mieć na to wpływ żę kręciłem przy przepustnicy tą linką???? disa niestety nie umiem odpalić ponoć wszystko w sofcie miał zegrać czujniki przepustnice itd i będzie rakieta.

A kolego powiedz mi czy można jakoś wyregulować tą przepustnice lub gdzie ten czujnik się znajduje

Pozycja vanos przy 700obr

pozycja vanosa na po...jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

przy 3,5 tyś obr

vanos pozycja wałków...jpg | | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl

Edytowane przez arbuz229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponoć wszystko w sofcie miał zegrać czujniki przepustnice itd

znaczy grzebał w sofcie?fajnie,do ms42 są aktualizacje,i ten sterownik ,wg.fachmanów,potrzebuje tej aktualizacji,winkfp trwa to 15 minut,DISem troszke dłużeju mnie ,mimo że było ok,to po aktualizacji,było bardziej ok:lol:

musisz wykręcić przepustnice,nie wiem co jej jest,ale stawiam,że jest uszkodzona,i już masz błędy sond,jak przyspieszasz,to po ok 3500 obr,nie czujesz takiego kopniaka?jakby turbo sie załączyło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak piszesz między 3,5 a 4 tysiące czuć kopniaka ale poniżej to dosyć muli zero sząłu powyżej kolego dodałęm screny z inpy live data vanosa a co to jest ten winkfp i ciężko samemu wgrać aktualizacje?? dodam zę mam lpg i mówił żę po wgraniu nowego softu musze jechać do mecha bo mi mapy sie rozjechały przez lpg a czy grzebał w sofcie nie wiem miał taki specjalny komputer z drukarką i wydrukował mi taki paragon wykresy itd diagnostyke mi tylko robił kolego zapomniałem dodać ze jak ją kupiłem to niewiem czy ktoś nie grzebał w niej albo coś bo nie mam odcinki w beci ;(

Edytowane przez arbuz229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego z 3 posty wyżęj podałęm scenschoty z pozycji wałków przy 700obr i 3500obr i ktoś kiedyś mi powiedziął zę pozycję są ok vanos niby igła mógłbyś się temu przyjrzeć

a i kolego tu jest inny temat http://www.maxbimmer.pl/f69/e46-bmw-e46-320i-blad-103-inpa-15571/

też ktoś miał problem 103 wymieniał wszystko i nic

Grzesiu miałeś zapisany błąd z disa jak możesz podaj go

Edytowane przez arbuz229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parametry na fotce nic nie powiedzą,vanosa testujesz w czasie jazdy,na rozgrzanym silniku,a jaki masz problem z DISem?tym można zrobić test,chociaż przy padniętych uszczelniaczach,prawdopodobnie,też stwierdzi,że jest OK

przy podwójnym vanosie wymiana uszczelnień jest prosta,nie musisz nawet blokad zakładać,nic nie przestawiasz,gorzej z dostaniem tych uszczelnień,ja z Anglii ściągałem(dzięki dobrym ludziom z forum),są lepsze niż te z hameryki

Beisan Systems - Procedures - Double Vanos Procedure

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w podpisie masz mój numer, zadzwoń, ugadamy się na jakiś dzień i zobaczymy co tam siedzi ;)

PS. co do magika z zielonej góry to mam duże wątpliwości, każdy chwali że cuda robi... tymczasem:

mirasowi kazał zmienić przepływke a miał problem z kompresją...

tobie kazał wgrać soft gdzie najprawdopodobnej masz problem ze szczelnością vanosa...

Edytowane przez grzesiek2304
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałęm tak tego disa to mój nowy zachowuje się identycznie jak na forum trzyma tylko lekko się uchyli d isa wymieniałem bo nie trzymałą całkowicie myślałem że mówisz o jakiś innych metodach sprawdzania dzięki ;) powiem ci że po wymianie disa lepsza góra się zrobiła tzn tak mi się wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a istnieje taka opcja że mam rozjechane mapy paliwa i nasyfione w sofcie no zmieniono czujnik położenia wałka rozrządu od strony ssącej i nie adaptowano tak samo jak nowa przepływka i nie adaptowana. Może to mieć wpływ na takie zachowanie np jak przygazuje i puszcze gaz na luzie to słychać takie ciche strzelanie z tłumika nie wiem czy to ma wpływ na to że mam tłumik końcowy remusa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...