Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od kiedy w listopadzie kupiłem nową bunię (2.8 :) ) to po kolei w odstępach jakiś 2 tyg. do miesiąca od siebie, zaczęły padać następujące rzeczy:

Ele. regulacja kiery, ele. regulacja fotela kierowcy ( co ciekawe pasażera działa bez zarzutu), brak działania pilota od centralnego, brak oświetlenia środka, brak zamykania centralnego guzikiem koło popielniczki. Jestem na 99% przekonany, że to wszystko jest zależne od modułu komfortu i że to on jest winowajcą ale mogę się mylić. I tutaj właśnie chciałem poprosić kogoś mądrzejszego o pomoc - czy to faktycznie jest moduł komfortu, a jeżeli tak to czy lepiej go wymienić czy zregenerować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem u siebie podobny problem tj. najpierw rozładowywał mi się aku bo padł jeż a od niego w jakiś dziwny sposób padł moduł komfortu.Prawdopodobnie się spalił.Objawy: szyby przestały działać tak jak powinny, drzwi otwierały się jak chciały. Wymieniłem rezystor i moduł, podjechałem do Grześka wszystko ustawiliśmy przez komputer i teraz śmiga jak ta lala. Jak masz kogoś z komputerem to sprawdź też czy moduł nie przestawił Ci się w tryb oszczędzania energii bo jest kilka takich opcji które wyłączają poszczególne elementy np. klima, dmuchawa na pół gwizdka, światełka w środku .Mam nadzieję że pomogłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się podpiąć przy najbliższej okazji, ale chciałem zapytać co z tym kodowaniem nowego? trzeba to komuś oddawać czy można to zrobić samemu? Bo w sumie używka na alledrogo potrafi kosztować już nawet 20-30 zł a z drugiej strony za około 100zł jest jego regeneracja i roczna gwara i wtedy chyba nie trzeba kodować tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się żeby nie robić 2 tematów dla jednego probemu. Witam wszystkich

Postaram się jak najbardziej treściwie opisać problem który dotyczy samochodu mojej dziewczyny.

Od jakiś 3 miesięcy boryka się z niedziałającym centralnym zamkiem. Wpierw przestał działać jeden kluczyk ale później i drugi skapitulował i zawiesił swą działalność (moje domniemania potem). Za pierwszym razem udało się zaprogramować kluczyk i działał dobrze ale tylko z bliskiej odległości. Wtedy jeszcze nie domyślałem się o co może chodzić i obwiniałem słabą baterię lub uszkodzoną antenę samochodu. W dodatku wszystko miało sens bo ani jeden ani drugi kluczyk nie chciał działać, a przecież ryglowanie zamka przyciskiem z tunelu środkowego działało. Tak więc, wczoraj znów zacząłem programować kluczyk (drugi) i wszystko działało ale tylko do dzisiaj. Zdenerwowany całą sytuacją, zacząłem intensywnie szukać rozwiązania problemu. W końcu przeczytałem o module komfortu który:

a)mógł się zepsuć (znalazłem tutorial na przykładzie e46 jak naprawić moduł komfortu poprzez przetarcie styków wewnątrz modułu)

b)przestawić samochód w tryb transport mode. (np. poprzez wymianę akumulatora która miała miejsce, albo odpalenie samochodu z kabli - czego nie powinno się robić)

I o ile wyłączenie tego trybu to koszt 30 zł, tak też sam moduł kosztuje już więcej, a i chyba trzeba by było znów kodować go od początku. Reasumując chciałbym abyście powiedzieli jak mogę zdiagnozować czy moduł komfortu jest zepsuty czy może jedynie przełączony w tryb transport.

Info które może być przydatne

-szyby się zamykają/otwierają przyciskami z drzwi (auto zamykanie jak i "na odpowiednią wysokość")

-dziś udało mi się otworzyć auto kluczykiem i zamknąć ale tylko raz i to jak byłem w środku

-przycisk otwierania bagażnika działa bez problemu

-2 kluczyki mają ten sam problem

-bezpieczniki od centralnego zamka sprawdziłem - wszystkie 3 są okej

-zegary są te z autem (sygnalizowanie otwartych drzwi) - ma to pomóc ponoć w identyfikacji modułu low/high

-zamykanie od środka działa

-nie wiem czy działa oświetlenie w środku, nie zwracałem na to uwagi.

I dodam jeszcze, że kluczyk wcześniej rzeczywiście mógł zostać rozpragramowany (jeden jak i drugi tyle, że wcześniej) ale wtedy autem jeździła osoba która nie miała pojęcia o możliwości programowania kluczyka i winę zwaliła na baterie. Więc padł jeden i padł drugi kluczyk, z czego jeden z nich został rozbebeszony. W między czasie wymieniony został akumulator przez co po zaprogramowaniu kluczyka co mogło przełączyć w tryb transport. Jednak, skoro jest to tylko wina przestawienia się w ów tryb dlaczego czasem (raz) udawało się otworzyć auto z pilota...

Mam nadzieję, że post zostanie zrozumiany tak jak chciałem to przekazać. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się podpiąć przy najbliższej okazji, ale chciałem zapytać co z tym kodowaniem nowego? trzeba to komuś oddawać czy można to zrobić samemu? Bo w sumie używka na alledrogo potrafi kosztować już nawet 20-30 zł a z drugiej strony za około 100zł jest jego regeneracja i roczna gwara i wtedy chyba nie trzeba kodować tak ?

Po podpięciu do auta nowego/starego modułu musisz go przeprogramować niezależnie od tego czy jest używka czy nówka

Edytowane przez Sajmonowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się podpiąć przy najbliższej okazji, ale chciałem zapytać co z tym kodowaniem nowego? trzeba to komuś oddawać czy można to zrobić samemu? Bo w sumie używka na alledrogo potrafi kosztować już nawet 20-30 zł a z drugiej strony za około 100zł jest jego regeneracja i roczna gwara i wtedy chyba nie trzeba kodować tak ?

jak kupisz taki sam jak miałes z tymi samymi numerami to nic nie bedziesz musiał w nim kodowac..... ttylko kluczyc zaprogramowac jak po wymianie bateri

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem podobny przypadek ale go rozwiązałem(chyba najbardziej drastyczny scenariusz:P)

http://www.maxbimmer.pl/f72/e39-listwa-bezpiecznikow-showek-zasilanie-21350/

pod nogami pasażera pod wykładziną mialem zasniedziałe i "lekko" zamoczone bezpieczniki które zasilaja listwe bezpieczników w schowku i nie tylko i przez to nie działała mi ponad połowa elektroniki w samochodzie.

Zaznaczam że to chyba jest najdrastyczniejsza opcja:p trzeba niestety ściagać dywanik;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Rzucę trochę światła na problem: Po podpięciu pod kompa nie znalazło żadnych błędów zke oprócz spalonego bezpiecznika od oświetlenia środka(był spalony na boku i niestety od góry nie było tego widać dopiero po wyjęciu wszystkich po kolei dało się to zauważyć ... po wymianie bezpiecznika oświetlenie w środku wróciło)nic się nie zmieniło, więc podmieniłem moduł komfortu z modułem od kolegi i dalej bez zmian. Teraz w ten weekend dobrałem się z ojcem do tej listwy pod nogami pasażera pod tapicerką i okazało się ze wszystko tam jest czyste nie zasiedziałe i ogólnie w porządku (sprawdzane voltomierzem) - dalej wszystko bez zmian. Dalej przeczyściliśmy wszystkie masy w samochodzie i klemy a także wszystkie przekaźniki ( te w bagażniku i te pod filtrem kabinowym) i niestety dalej bez zmian. W końcu zaczęliśmy grzebać w fotelu kierowcy i dopiero tutaj był mały postęp-są wyraźne ślady że ktoś tutaj ostro grzebał wcześniej wszystkie kable od kostki do fotela są wyizolowane niefabrycznie, a moduł od fotela (ten na którym są przyciski do jego regulacji) był zaklejony klejem. I tu zaczyna się robić zabawnie - regulacja fotela wróciła na chwilę jednak bez regulacji kierownicy i bez centralnego, po czym bez żadnego powodu zniknęła tylko po to by po 3km jazdy znowu zacząć działać. Głównym podejrzanym jest wg. mnie ten moduł od fotela ale czy on może też mieszać coś z centralnym ? I czy ktoś w ogóle się orientuje czy da się go jakoś regenerować albo naprawiać ? bo na alledrogo nie znalazłem ani jednego... Przepraszam za długi post :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie wszystko da radę naprawić. Podjedź do dobrego elektronika lub warsztatu specjalizującego się w elektronice samochodowej , nadmienię współczesnej, bo większość fachur potrafi tylko wymienić element na nowy i też nie zawsze z pozytywnym skutkiem. Elektronika jest jak zawiła w autach, że od jednego zepsutego nie działa coś innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie był zmieniany i dlatego kable izolowane, skoro poruszałeś i zadziałało to znaczy że albo nie łączy, albo robi zwarcie, rozłącz wszystko i ładnie polutuj a potem szukaj dalej jak to nie pomoże.

sama podmiana modułu komfortu nie wiele da jeżeli założyłeś moduł o innych numerach bo wtedy trzeba go zakodować żeby działał prawidłowo w innym aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduł był oczywiście zakodowany, co do lutowania to mówisz o kablach czy o module fotela ? bo nie jestem pewny(nie wydaje mi się żeby się lutowało kable ale kto pyta nie błądzi :) ) A w razie czego może ktoś polecić dobrego elektryka samochodowego który mógłby zobaczyć co i jak ? I dalej chciałem zapytać czy ten moduł fotela jest też odpowiedzialny za ele. regulację kierownicy i centralny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...