Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Drgania na kierownicy


michal134

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W mojej 528i od dluzszego czasu drga kierownica. Drgania zaczynaja sie od ok. 80 km/h i do 110 km/h sa coraz mocniejsze. Przy 120-130 juz prawie ich nie czuc. Myslalem, ze to wina wywazenia kol, ale zimowki wywazane byly 2 razy i ciagle to samo, zmienilem na letnie i bez zmian. Myslalem, ze moze to wina wygietej tarczy ham., ale po wymianie rowniez nie widac poprawy. Od razu powiem, ze bylem tez na trzepakach i zero luzów. Jakies pomysly na to co moze byc przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, drganie kiery w e39 to temat rzeka , prosty przykład na mojej osobie, telepało mi kierą identycznie jak u Ciebie, najpierw wymiana tarcz, przez 2 miesiące był spokój, potem wróciło więc chciałem je przetoczyć ale wymieniłem magiel, drążki, końcówki i przestało, ale znowu tylko na 2 miesiące , pojawił się luz na łączniku staba, wymiana i znowu spokój, teraz znowu zaczyna coś się dziać bo powoli kończy żywot dolny lewy wahacz także każdy najmniejszy luz powoduje drgania kiery, zauważyłem też (może to śmieszne) ale po porządnym myciu kół też jest spokój, aaaa i gdzieś przeczytałem w necie że ktoś wymienił łącznik staba z tyłu i przestała mu drgać kiera, także szukaj luzów też z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kolega Wojtec1987 napisal ... wszystko co zuzyte moze powodowac drgania. Jednakze za uklad kierowniczy odpowiedzialne sa ( wywazenie kol, maglownica wraz z kolumna kierownicza ( raczej kolumna ok ) luzy na drazkach od magla do zwrotnic sa po 2 drazki

zazwyczaj w e39 i e46 maglownica jest wywalona w srodku i bije ( wylacz silnik i wez kogos do srodka z kluczykiem w stacyjce by poruszal dosc energicznie kierownica a sam sprawdz czy masz luzy od zwrotnicy na tym drazku od maglownicy ( na tej gumie od magla moze byc to lacznik albo magiel ) ) no i moga to byc krzywe tarcze ale raczej objawy sa przy hamowaniu ze bije kierownica mozna zakrecic tarcza i i zobaczyc czy sie trze czy nie co do reszty nadal masz jeszcze 2 wachacze na jedno przednie kolo moze tam byc luz i cala zwrotnica moze tez wpadac w drgania raczej ostatnie bym obstawial poduszki amorka czy tez laczniki stabilizatora z przodu a tyl bym zostawil sam sobie chyba ze problem nadal nie rozwiazany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. to jest temat rzeka, sprawdź podporę wału. Magiel też może być przyczyną, ale jak nie ma luzów raczej bym go wykluczył. U siebie przerabiałem temat magla, miał luzy , zregenerowałem i dalej biło. Po zrobieniu całej zawiechy i hamulcy temat znikł, chociaż nieraz powraca. Trzeba trochę się do tego przywyczaić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Też mam problem z biciem kierownicy (jazda między 130-140km/h) ,przy innych prędkościach spokój. Ale za to przy 110 i więcej po naciśnięciu hamulca -masakra. Takie bicie i drgania ,że aż nieprzyjemnie. Tarcze sprawdzone, wyważone, zawieszenie sprawne, bez luzów , a jazda po autostradzie z wyczuciem, aby gwałtownie nie hamować. Może to od tylnego zawieszenia przenoszą się te drgania? Może jakieś uwagi koledzy zwiazane z takim zachowaniem samochodu? Może ktoś miał podobną sytuację. pytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z biciem kierownicy (jazda między 130-140km/h) ,przy innych prędkościach spokój. ... pytanie_bmw

Miałem to samo - trzepało wyraźnie z przodu. Koła były wyważane więc nie brałem ich pod uwagę a jednak! Okazało się że partacz "serwisant" od ogumienia wyważając moje alusy użył ciężarków jak do stalek (wbijanych na rant) od wewnątrz koła i nie było widać ich. Dopiero na wiosnę jak zmieniałem "kapcie" to wyłapałem tego "gniota". Po prawidłowym wyważeniu wszystko wróciło do normy uklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem bicia felg, a ciężarki naklejali przy wyważeniu przy zmianie kół . Obie pary opon (zimówki i letnie) chodzą na alusach, więc montaż ciężarków do stalek bym wyłapał. Może faktycznie tył auta ma tu wpływ na przenoszone drganiapytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja też miałem wibracje na kierownicy,czesto za wibracje nadwozia czy tez bicie na kierownicy odpowiada tuleja wachacza przud tego większego pogiętego ja je wymieniłem i bardzo pomogło ale nie do końca.dopiero po wymianie opony ktura miała wadę ustało jest ok. dodam tylko ze wystarczy jedno koło walnięte niezalezńie czy z tyłu czy z przodu a drgania bedą na kierze odczuwalne.tuleje wachacza i opony to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważanie ***** da jak masz stare opony.Kupiłem kiedyś używki 6mm bieżnika a wyszło że miały z 10 lat.Parę lat przestały i zrobiły się jajowate.Wyważanie co 50 km.Kupiłem nówki-problem ustąpił.Załóż na próbę pewne koła-będziesz miał diagnozę co do felg i opon.Bicie tarcz najlepiej na przyrządzie sprawdzić a chałupniczo rozpędz auto do 140 wyłącz silnik otwórz okna i nasłu**** odgłosów .A dodam że na kierownicy wyjdzie suma wszystkich luzów zawiechy i uk .kierowniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozpędz auto do 140 wyłącz silnik otwórz okna i nasłu**** odgłosów .A dodam że na kierownicy wyjdzie suma wszystkich luzów zawiechy i uk .kierowniczego.

Super pomysł!!!!! rozpędzic auto do 140 otworzyc okna ciekawe co przy takiej prędkości z otwartym oknem usłyszysz oprócz gwizdającego wiatru!!! i jeszcze do tego wyłączyc silnik!!!!! nie no lepszej rady to nie słyszałem!!!!! Ciekawe jak w razie czego wychamujesz auto bez wspomagania hamulca i kierownicy!!!!!!!!!

Edytowane przez pawel83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Bicie tarcz najlepiej na przyrządzie sprawdzić a chałupniczo rozpędz auto do 140 wyłącz silnik otwórz okna i nasłu**** odgłosów .A dodam że na kierownicy wyjdzie suma wszystkich luzów zawiechy i uk .kierowniczego.

Ty to na poważnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważanie ***** da jak masz stare opony.Kupiłem kiedyś używki 6mm bieżnika a wyszło że miały z 10 lat.Parę lat przestały i zrobiły się jajowate.Wyważanie co 50 km.Kupiłem nówki-problem ustąpił.Załóż na próbę pewne koła-będziesz miał diagnozę co do felg i opon.Bicie tarcz najlepiej na przyrządzie sprawdzić a chałupniczo rozpędz auto do 140 wyłącz silnik otwórz okna i nasłu**** odgłosów .A dodam że na kierownicy wyjdzie suma wszystkich luzów zawiechy i uk .kierowniczego.

Prawdopodobnie byłby to ostatni test jaki udało by Ci się zrobić i wątpię żeby udało Ci się z kimkolwiek podzielić jego wynikami.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...