Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E39 525 TDS nie odpala po ładowaniu akumulatora!


666DARO666

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak na plaka nie pali (obstawiam że kolega dobrze to zrobił) to co może być?

troche logiki! piszecie o układzie paliwowym???? ja obstawiam zbyt mały prąd i brak siły na rozruch (co z tego że wielka bateria jak nie doładowana!!!) weź kogoś z dieslem,podłącz dobre przewody rozruchowe i na plaka musi zagadać! jak będzie chodzić to do mechanika podładować aku i sprawdzić szczelność układu (wymiana filtra nie zaszkodzi ),a jak nie da żadnego objawu nawet na plaka to stawiam na zbyt niską kompresje!

Plak ma ułatwić rozruch i nawet jak nie będzie paliwa to przez ten czas co psikasz plakiem silnik musi chodzić!

Edytowane przez Chacko e30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to już nawet takim spółkom jak Orlen nie wierzę. U nas z 3 lata temu wywalili całą załogę ze stacji, bo kręcili paliwem. Zaś ostatniej zimy, co na chwilę temperatury spadły poniżej -20 st.C benzyna z Shella mi przyłapała, więc wniosek jest prosty. Zresztą, często jeżdżę do Niemiec i czuję różnicę w pracy silnika, jego odpalaniu i mocy kiedy zaleję ich 95-tkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plak ma ułatwić rozruch i nawet jak nie będzie paliwa to przez ten czas co psikasz plakiem silnik musi chodzić!

Kolego, a coś Ty się tego plaka tak uczepił. Plak jest do czyszczenia tapicerki, a TDS ma odpalać z kluczyka, a nie kombinacjami alpejskimi na rowerze... A propos plaka, skoro odpali na plaka-zakładam, że kolega nie ma doświadczenia w tej materii to i tak wyjdzie na moje, że to wina paliwa, a nie akumulatora.

Edytowane przez tomasso12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj temp była na plusie to po pierwsze,a po drugie ja tankuje tylko na orlenie (przynajmniej się staram) i odpukać zero problemów! Straszycie chłopaka wodą w paliwie i innymi ustrojstwami jakby było -25 i tankowałby rope zlaną z koparki!

Tds to stara konstrukcja i dlatego uczepiłem się że na plaka musi zagadać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plaka wczoraj próbowałem odpalić, właściwie nie ja tylko tylko znajomy który już to rzekomo niejednokrotnie przerabiał, więc ufam ze wiedział co robi :-) ja krecilem ale faktycznie jak ten aku jest tylko podładowany to to może jednak tego prądu za mało daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja propozycja to podepnij dobrymi przewodami rozruchowymi do kogoś kto ma diesla, odkręć opaske i zsuń gumowy przewód (zaznaczony na foto)

[ATTACH=CONFIG]38673[/ATTACH]

psiknij 3 razy plakiem (zwykłym, nie matowym) do kolektora i próbuj odpalić!

Możesz próbować kilka razy

powinien odpalić na 99%!wtedy do mechanika który rozwiąże problem!

jak nie odpali to problem z kompresją (albo łańcuch przeskoczył albo coś grubiej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja propozycja to podepnij dobrymi przewodami rozruchowymi do kogoś kto ma diesla, odkręć opaske i zsuń gumowy przewód (zaznaczony na foto)

[ATTACH=CONFIG]38673[/ATTACH]

psiknij 3 razy plakiem (zwykłym, nie matowym) do kolektora i próbuj odpalić!

Możesz próbować kilka razy

powinien odpalić na 99%!wtedy do mechanika który rozwiąże problem!

jak nie odpali to problem z kompresją (albo łańcuch przeskoczył albo coś grubiej)

Jutro jeszcze tej opcji spróbuję, z jakiej mniej więcej odległości pryskać? Żebym czegoś nie spier...... Jeszcze bardziej, a jak zaskoczy na plaku to co dalej? Brać się za przewody i filtr paliwa? Czyszczenie czy wymiana? i powinno być git? Czy najpierw spróbować tylko na kable? A później ewentualnie plak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odległość? w miare blisko żeby wleciało do środka,a jak odpali to pierwsze co to trzeba sprawdzić

-ładowanie

-stan akumulatora

-świece żarowe

-szczelność układu paliwowego + wymiana filtra

-diagnostyka pompy

jak wszystko w/w będzie sprawne to stawiam na rozrusznik... kręcić może normalnie ale zbyt wysoki pobór prądu uniemożliwia prawidłowe uruchomienie silnika (miałem osobiście taki problem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tylu próbach grzania świec kilka razy, kręcenia rozrusznikiem przy każdej próbie czegoś nowego, naładował bym jeszcze raz aku nawet tym co masz przez całą noc. Tylko najlepiej tam gdzie nie śpisz i jest jakaś wentylacja.

Aku już dawno w piwnicy się ładuje na jutro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do prostownika to dobry będzie taki co daje najmniej 8A (więcej lepiej - bez obaw, nawet 20 czy 30A będzie dobry ale cena uklon_bmw:crying:)

Czas ładowania od całkowicie rozładowanego do pełna to od 12 do 24 godz., zależy od prądu prostownika, stopnia rozładowania, pojemności i sprawności aku - więcej Amper na prostowniku = krócej ładujesz; gdy zrobi się DOBRZE ciepły po kilku, kilkunastu godzinach a jeżeli jeszcze przez korki można zajrzeć i widać gazowanie w celach to znaczy koniec ładowania.

Jeżeli naładowany na tym co masz kręci ochoczo tak jak zwykle do tej pory - prędkość obrotów rozrusznika, to nie ma co się czepiać prostownika - też daje rade. Gdyby kręcił słabiej niż zwykle to aku jest niedoładowany lub już koniec jego żywota - tak w wielkim skrócie bez żadnych pomiarów i prawidłowej diagnozy.

Kręci dobrze? to odczepić się od aku i szukać trzeba gdzie inndziej, czyli układ paliwowy. Spadająca wydajność aku objawia się spadkiem obrotów rozrusznika aż do jego zgonu :mrgreen:.

Z tym plakiem - jak pryskasz i zakręcisz i chce zaskoczyć, a jak przerwiesz pryskanie zgaśnie, to wina układu paliwowego - proste.

P.S.

Diesel to taka "skomplikowana maszyna" :wink: że puki na cylindry idzie ropa to kręci, w starych Dieslach mogłeś wywalić aku, prądnicę a on i tak by kręcił dalej, tylko by miał ropę.

Obecnie niestety bez zasilania nawet Diesel zdechnie.

Edytowane przez pidey
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz kolej na moją wypowiedź na temat twojego problemu:lol:. Jeżeli akumulator masz prawidłowo naładowany i bez problemowo silnik kręci a na PLAKA nie chce nawet drygnąć to znaczy że masz problem z ustawieniem położenia tłoka do zaworów. Jeżeli drygną a nie pracuje o swoich siłach to ewidenty problem z układem paliwowym. Teraz do układu paliwowego: jeżeli dymi ci przy rozruchu na czarno a nie n biało to problemem jest ustawienia kąta wtrysku rozruchowego do tak niskich temp. czyli krótko mówiąc regulator kąta wtrysku, jeżeli dymi na biało czy też siwo to znaczy że albo świece nie grzeją albo jest niedostatek wtryskiwanego paliwa na cylinder.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sorry że po takim czasie piszę :lol: ale auto stało "martwe" okazało się że zaciągnęło po tych przymrozkach powietrze razem z paliwem, pomogło kilkakrotne odpowietrzanie, teraz pali od strzału nawet na tym starym aku :lol: "na razie pali" i oby to się nie zmieniło :wink: Dzięki wielkie za pomoc.

Ps. Efendi ponowne podpięcie pod kompa nie dało żadnych efektów, zero reakcji na kompa, z żadnym ze sterowników nie dało się połączyć...

Pozdr...

Edytowane przez 666DARO666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. Efendi ponowne podpięcie pod kompa nie dało żadnych efektów, zero reakcji na kompa, z żadnym ze sterowników nie dało się połączyć...

Pozdr...

Diagnostyka w E39 idzie przez zegary, można by spróbować NCS'em czy połączy się z autem przez np. EWS z pominięciem zegarów. Jeżeli tak prawdopodobnie leży coś w zegarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...