RafałM Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Witam. Od kilku miesięcy mam walnięty tylny prawy czujnik ABS. Cały czas zwlekałem z jego wymianą ponieważ nie przeszkadzał mi brak ABS i ASC. Ostatnio niestety zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Po uruchomieniu silnika i jadąc na małych prędkościach (40kmh) gdy system się jeszcze nie wyłącza i działa ABS słychać dziwne buczenie pod maską a przy hamowaniu strasznie przednie hamulce zaczynają trzeszczeć (jak bym hamował na piasku i miał zużyte okładziny), w czesniej tego nie było. Wszystko wraca do normy jak mi cały system wywali (ABS ASC). Dodam ze rok temu wymieniałem tarcze i klocki oraz płyn. Co to może być? Pytam żeby mechanik mnie nie naciągną. Czy to pompa abs pada a może sterownik, już dwa czujniki do wymiany? Dzięki za pomoc. A płynu było nalane na Maxa i jest nadal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Takie samo coś miałem i tez tak z tym jezdzilem, ten sam silnik 2.8 i buda E39 i pomogla wymiana czujników ABS z przodu. Jednak przy wiekszych predkosciach bledu nie wywala ale hamulce cos slabo pracuja, tez podejrzewam pompe w koncu autem jezdze 6 lat ale nikt nie ma pewnosci. W ciagu tygodni chce ją wymienic na inna to sie okaze. Ktory rok masz ja 2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafałM Opublikowano 14 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Mój to już dziadek z 1997r. Dzisiaj przy prędkości 40km/h gwałtownie zahamowałem i bardzo lekko mnie zniosło. Przy większych prędkościach gdy hamuje i system jest wywalony to mnie nie znosi więc tu układ raczej jest nie zapowietrzony. Sporo czytałem ostatnio o sterownikach ABS z końcówką 001 (mój ma 000), ponoć lubią padać i wyskakują błędy z czujników. Tak więc nawet jak wymienię czujniki to może się okazać że dalej jest problem. Wiem już jak naprawić taki sterownik. Dzisiaj chyba dobiorę się do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 14 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Dokladnie do tamo hamujesz a hamulce głuche i leci auto na jedna strone. Po wymianie czujnik ana oryginal przeszlo u mnie to. Pisz co tam sie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafałM Opublikowano 14 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 dobrałem się do sterownika i okazuje się że ten mój 000 jest całkiem inny niż 001. W 001 upalają się ścieżki (wiem jakie) które można zlutować. Mój 000 jest prosty jak budowa cepa i wszystkie ścieżki są ok. Jeżeli pada pompa to raczej coś mechanicznego. Sprawdzałem i taką pompę 000 można wyrwać za 150 - 200zł więc tragedii nie będzie. W przyszłym tygodniu pojadę wymienić ten czujnik do mechanika bo ponoć ciężko go wyciągnąć. Mam nadzieje że na tym się skończy. Jeżeli chodzi o czujnik to tylko i wyłącznie oryginał (350zł), na innych mogą się dziać się cyrki. Jak będę wiedział co jest to na pewno napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.