Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Siema, sory ze znow zakladam temat, ale chcialem zeby tytul przyciagnal ludzi bo jutro na wieczor jade juz do Niemiec i chcialem Madzi zostawic w 100% sprawne autko.

A wiec tak, przeplywka padala jakis czas, az padla.

Blad sondy lambda wyskakiwal co jakis czas, az w koncu padla calkiem.

Blad sondy byl tej za katem i to sondy numer 2 czyli prawej tylnej jak siedzimy za kolkiem.. Zeby sie upewnic czy to na pewno jej blad odpielem lewa sonde i wtedy wyskoczyl inny blad.. No nic przejdzmy do sedna, wymienilem sonde, ale potrzebowalem ja na cito, a nie mieli ori wiec kupilem bosal jakos tak szla nazwa firmy. Rozcielem kable, polaczylem wedlug kolorow, zacisnelem i zgrzalem miejsce laczenia. Skasowalem blad sondy i pojechalem w trase, spalanie przy 90-110 km/h wyszlo 8.5 litra wiec pomyslalem, ze wszystko gra. Po powrocie zobaczylem, ze blad nadal powraca, na internecie wyczytalem, ze przeplywomierz nieraz wywoluje blad sondy lambda ( gosciu mial padnieta przeplywke i rowniez wracal mu blad sondy numer 2 za katem tak jak i mi ) wiec ucieszony wymienilem przeplywke bo akurat po trasie rowniez padla. Skasowalem bledy i polecialem zrobilem 30km az sie zaadaptowala. Niestety..

..po powrocie zostalem niemile zaskoczony.. Blad sondy lambda powrocil.. Niestety wlasnie wrocilem do domu i nie mam bledu bo laptok mi padl podczas wnoszenia na gore, a bledow nie zapisalem tylko mialem w otwartej inpie -_- ale blad brzmial mniej wiecej tak:

oxygen sensor 2 heater kat bank 2

Podgladalem w INPA i przy butowaniu wszystkie 4 sondy pracuja w pelnym zakresie, a lewe pracuja podobnie jak prawe wiec watpie zeby byla uszkodzona, bo przed wymiana ta sonda stala ciagle na 0.45. Czego to moze byc wina?

Moze przeplywka zle smiga? Na jalowym ma sygnal 18-20kg/h, podczas butowania ponad 500kg/h. Czasem i kolo 900kg/h. Z tego co czytalem na necie tak powinno byc, auto po wymianie sie odmulilo, do setki na 18kach mam 6.6 do 200km/h mam 18-20 sekund robilem pare testow wiec wszystko w normie.

Edytowane przez ChriS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglada blad, ok sprawdze jeszcze raz jutro kable, ale dzisiaj patrzylem i naprawde nie ma sie do czego przyczepic :( do tego wyskakuje jeszcze drugi blad, ale akurat kasowalem pare minut wczesniej i nie zdazyl sie pojawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko gralo, ale rozgrzebalem auto zeby porzadnie LPG wsadzic i chcialem porobic wszystko na tip top. Reszta powychodzila, ja mam dosyc dynamiczny styl jazdy wiec z pewnoscia polowa to moja wina :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73

a właśnie,że nie twoja,dla auta,z tym silnikiem,dynamiczny,jak piszesz,styl jazdy,to normalka,a jeśli chciałeś zrobić na tiptop,to po prostu wyłażą zaniedbania poprzedników,włożysz troche kasy,nerwuw,i będziesz miał auto bezproblemowe w utrzymaniu,najgorsze właśnie jest wyjście na prostą,jak ja to mówię,później tylko eksploatacja8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie masz racje, pali ladnie smiga ladnie, 100-200 mierzone ma 18-20 sekund wiec normalnie fabryka i to na 18kach happy_bmw ale wymienilem wszystko co sie dalo chyba tak jak swiece, fajki, odma, przeplywka, sonda. Jesli chodzi o prace silnika to mam jeden problem jeszcze tylko jak gwaltownie dodam gazu to sie przydlawia i dopiero rwie, pozniej nie ma tego problemu. Przepustnica czyszczona, ale chyba do wymiany bedzie bo wszystko inne juz wymienilem ;)) chyba, ze to wina tej sondy lambda, ale z kolei ta za katem w sumie malo istotna jest. Dodatkowo moze byc zatkany kat.

Najchetniej wycialbym katy, a jeszcze chetniej zrobilbym przelot. Czy bede mial problemy z odczytem z sond za katalizatorem jak wytne katy bo slyszalem, ze trzeba jakas adaptacje robic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy bede mial problemy z odczytem z sond za katalizatorem jak wytne katy bo slyszalem, ze trzeba jakas adaptacje robic?
Na 100% trzeba będzie "adaptacje" wykonać. W jednym z poprzednich moich samochodów po wycięciu katów trzeba było zamontować SMT7 (z tego co pamiętam) i oszukać trochę komputer.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nie chiałem zakładac nowego tematu więc podepnę sie tutaj, pomimo że już dosyć dawno nikt tu nie napisał. Na forum nie znalazłem przypadku z błędem 155.

Mianowicie Inpa pokazała mi taki o to błąd:

155 Signal Lambda probe before-Kat Bank 2 not any Signal

Error frequency: 255

Logistic counter: 40

Engine speed 1536.00 1/min

load 141.62

temperature cooling water 49.50 Grad C

lambda probe voltage control probe BANK 0.48 U

appear befere (rel.)

Leitungsunterbrechung

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentam nicht vorhanden

Sporadischer fehler

Nie chcę wymieniać sondy bez konsultacji pn powodem tego błędu może być zupełnie co innego. Może ktoś się spotkał z tym błędem? Może macie jakieś sugestie.

Mam nadzieje że nie porobiłem żadnych błędów przepisując to z printscreena. Po pracy jeszcze raz skontroluję i ewentualnie poprawię błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73

powodem tego błędu,może być przerwany przewód od sondy(najpewniej)ale jeśli przewody są OK,to tylko wymiana,bo sonda nie daje znaku życia do DME,

silnik,to pewnie m52 TU,jest to sonda przed katem,na cyl 4,5,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73
nie wiem która to sonda

przecież ci napisałem,która,jak patrzysz na silnik od przodu auta,to ta bliżej szyby,wtyka od niej,po lewej stronie silnika(od przodu patrząc),druga,takie podłużne wtyczki,te sondy są praktycznie na wierzchu,nie pomylisz się,bo do tych za kata dostęp jest okropny,i wtyki pod osłoną silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę byłem ździwiony tym błędem, bo jakoś nie zauważyłem dziwnego zachowania samochodu. Mogą się wiązać z tym błędem jakieś dziwne zachowania silnika, np. większe spalanie, falowanie obrotów lub coś w tym stylu? Pytam pn możliwe, że ten błąd jest od początku jak mam bmw, gdyby nie komp to nic bym nie podejrzewał. Ze splaniem tego samochodu się pogodziłem, pomyślałem że ten typ tak ma. Mam nadzieje że po likwidacji usterki zacznie mniej palic chociaż:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73

może palić troche więcej,ale zauważ,że w modelu M52TU,masz też dwie sondy za katem,i jeśli one są sprawne,to dadzą znać DME o jakiś nieprawidłowościach spalania,i to one skorygują skład mieszanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...