Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

mam silnik 2.5l mb50 i nie mam iskry na 4 cewce swiece sa nowe i cewki tez sa dobre bo z drugiego auta przekladane byly wie ktos moze co moze byc przyczyna tego?

aha i jeszcze patrzylem po tych kabelkach czy nie sa moze przetarte czy cos w tym stylu ale nic wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na 4tym nie ma iskry to:

1.Podmień świecę,fajkę i cewkę z innym cylindrem i znów sprawdź gdzie brakuje iskry.

Jeśli wypadanie zapłonu wędruje razem ze zmianą elementów to sprawa jest klarowna.

Jeśli mimo zamian elementów w/w w obrębie tego silnika dalej iskry nie ma tylko na 4tym cylindrze to:

1.Sprawdź ciągłość przewodów od konektora przy cewce do konektora DME.

2.Spwdź wtyczkę cewki

3.Sprawdź wtyczkę DME

Jeśli OK to:

1.Sprawdź tranzystory mocy dla cewki 4ego cylindra

(trzeba rozebrać DME lub prościej podmienić na drugi)

2.Zmierz ciśnienie sprężania w cylindrach silnika razem z próbą olejową.

Ważna kwestia braku iskry na ciągle tym samym cylindrze to również tak banalna rzecz jak uszkodzona uszczelka tuneli świec zapłonowych pod pokrywą zaworów-olej spływa na samo dno i zatapia świecę razem z fajką.Wystarczy niewielka ilość oleju i misfire gotowe.

Metoda eliminacji i znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału korbowego odcina iskrę na wszystkie cylindry jednocześnie i zasilanie pompy paliwa także jego można wykluczyć.Sterowniki DME MOTRONIK BOSCH 3.1 nie posiadają samodiagnozy lini zapłonu-dlatego na diagnozie komputerowej cisza ewentualnie krzyk sondy lambda o złej emisji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak robilem taka rzecz z podmianka cewki nawet inne firmy beru wkladalem i nadal bylo to samo a i wlasnie w tym tunelu co jest swieca w nim plyn z ukladu chlodnieczego mi stoi tylko wczesniej na 6 swiecy ale chodzila normalnie a teraz i na 4 tez stoi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da rady wstawic DME od M20 do M50 bo M20 rozdziela iskrę starym sposobem-kopułka,palec itd.

M20 to inny MOTRONIK-1.1 lub 1.3-inna bajka.

Dla sprawdzenia DME możesz smiało wkładać np z M50B20-ten sam system.

Bosch 0261200402...403...405 i będzie grało.

W tunelach to napewno płyn chłodniczy???a nie olej???a może płyn od spryskiwaczy z pękniętego wężyka kapie na silnik od góry.

Płyn chłodniczy to największy problem z możliwych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no wlasnie olej to nie tylko cos w stylu wody a plyn od spryskiwaczy to tez nie bo niedawno wezyki poprawilem i nie ma szans na wyciek ale i plyn chlodniczy musze dosyc czesto dolewac i sie zastanawialem co sie z nim dzieje,a i na jesien mechanik robil zawory i tak mi sie wydaje ze uszczelki dobrze nie wlozyl bo nawet na tej gumie co idzie od cewki do swiecy to takie cos jakby guma takiego szarego koloru jest i nawet mozna palec ta uszczelke ruszyc co jest nad swiecami w tym tunelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...