Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

Auto: E30 Touring, Silnik M52TuB28, Skrzynia manualna.

Mam jakiś dziwny problem u siebie w aucie i nie wiem co jest jego przyczyną.

Objawia się to w ten sposób: stoję na luzie i włączam pierwszy bieg i czuję takie lekkie stuknięcie/puknięcie.

Z mojego punktu widzenia zachowanie jest tak jakby auto nie było wysprzęglone do końca i dlatego jest takie odczucie.

Miałem wywalone półosie i myślałem że to może być przyczyną. Wymieniłem na nowe ale nie pomogło.

I teraz mam zagwozdkę co może być przyczyną:

1. Wyprzęgnik - nie ma wspomagania wyprzęgania i dlatego część momentu obrotowego przenosi się na układ napędowy

2. Sprzęgło - mam tu na myśli krzywą tarczę sprzęgła lub może problem z kołem zamachowym? Da się to bez ściągania sprawdzić?

3. Dyferencjał - jak sprawdzić czy to on może być za to odpowiedzialny? Np. czy nie ma luzów itp.

Dodam jeszcze, że przy hamowaniu silnikiem na dowolnym biegu w okolicach 3-3,5 tys obrotów są przez chwilę drgania - tak jak by cos wpadało w rezonans. Czyli jest gdzieś luz w układzie napędowym?

Trochę mnie to już drażni i nie chciał bym profilaktycznie wymieniać wszystkiego co mi przyjdzie do głowy :bag::bag::bag:

Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie co i w jaki sposób sprawdzić będę bardzo wdzięczny i stawiam browara!! bmw_beer

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiego "zakresu" ma to być luz? Na jednym podniesionym kole kręcę nim delikatnie L/P.

Czy mam do tego obserwować wałek atakujący?

P.S.

podobno "duże głowy" są nie do zajechania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż moi drodzy parafianie.

Na początku podziękowania dla Pop'a za zorganizowanie tak ogarniętego i chętnego do pomocy mechanika!!

Co się okazało. Jacyś magicy od PUZ'a jak robili mi swap założyli mi za mały docisk.

Dwu masa i tarcza są jednakowej wielkości natomiast docisk był od mniejszej tarczy (nie pamiętam rozmiarów bo mam je zapisane w pracy a jestem teraz w Maroku). Z powodu takiegoż oto "montażu" chociaż "rzeźba" bardzie tu pasuje, na jednej stronie tarczy sprzęgłowej zrobił się po prostu schodek!!!

I to nie mały bo z tego co mi Piotrek mówił przez telefon to ok. 3mm!!! Powodowało to nierówne trzymanie i nie całkowite niesprzęganie.

Oczywiście pójdzie cały zestaw nowego sprzęgła. Zatem jak wrócę i odbiorę furacza to powinienem być zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO to ciekawe bo dużo ludzi ma u siebie w bmw problem głuchego stuku przy wbijaniu biegu lub redukcji... objawy są różne. Przeszukałem różne fora patrząc co ludzie piszą - kolesie wymieniali milion rzeczy, a i tak problem był. U mnie jest czasami tez takie głuche uderzenie, ale auto rusza normlanie, a sprzęgło pracuje elegancko :) ...

Większość ludzi często wymienia sprzęgło bo myślą, że to coś ze skrzynią... u mnie okazało się, że mam walniętą podpore wału (jedna guma póściła troche) i właśnie będę to na dniach wymieniał. Oprócz tego często padają tuleje sanke lub dyfra, a nikt nie bierze ich pod uwagę, a potem zonk... więc jak ktoś ma podobne objawy to przed kupnem cześci niech obluka tuleje i podpory bo to one lubią stukać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie wygląda to tak że docisk jest prawdopodobnie z M52B25 a reszta z B28. Doszło do tego momentu że nie dość że tarcza jest wytarta na środku to ranty które zostawały już zaczynały dotykać docisk poza jego obwodem i tarły o metal. Mam gdzieś zdjęcia tarczy wiec jak będę miał więcej czasu to dodam. Lijo nie ma sprawy, brać powinna sobie pomagać i ja też mam nadzieje że będzie wszystko grać jak potrzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak masz zdjęcia tej tarczy to chętnie przygarnę i wkleję w ten temat dla potomności. Albo wklej Ty :)

Trochę się zawiodłem na PUZ'ie (puz.com.pl)

Ale z racji mojej osobowości podczepię to pod "niedopatrzenie" jego mechaników.... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jesteście pewni , że wymiana docisku rozwiąże problem stuknięcia przy wbijaniu 1-ki na postoju ?

Co do PUZ'a to już od dawna jest to fabryka swapów gdzie "sprzedawca" ma w dupie czy się to rozleci za chwilę bo on tego naprawiał już nie będzie ...... pamiętam początki PUZ'a jak jeszcze popiło się w Borsku na zlocie to tamte auta były faktycznie dopracowane ... teraz to tylko przerzucić manele , podrzeźbić żeby wyszło jak najtaniej no i opędzić "swapa" za dobre siano bo jest naklejka Power Ultimate Zone :dance:

Edytowane przez Mordulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda to sprzęgło

Na bank się z nim skontaktuje jak wrócę bo to śmierdzi amatorką.... Tylko nawet jeśli przyzna mi racje to co ja mogę od niego zażądać? Partycypowanie w poniesionych kosztach? Jak tak to ile bo mi trudno to określić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dudek, tarcza ma się zużywać po całości jednakowo, docisk i tarcza powinny być tej samej średnicy.

tarcza jest dość ujechana na gołe oko, Lijo zobaczy jak dostanie to w ręce że ranty które zostały już trą po blaszy od nitów. Szkoda mi trochę bo dla mnie PUZ i jego firma to naprawdę konkretna marka i guru w tematyce swapów w BMW. Mam nadzieję że uda się wszystko ogarnąć i sprzęt będzie działał bez zarzutów tak jak na to zasługuje.

tak dla OT:

I tak nadal co przychodzę na warsztat to siadam przy tych felgach :) cudo :)

Edytowane przez Pop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że uda się wszystko ogarnąć i sprzęt będzie działał bez zarzutów tak jak na to zasługuje.

To ja myślałem że to juz poskładał :P

tak dla OT: I tak nadal co przychodzę na warsztat to siadam przy tych felgach :) cudo :)

Na razie nie na sprzedaż :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a fakt byłem chyba we wtorek i czekał na graty które miały być na następny dzień. Ogarnę wszystko w poniedziałek, jeżeli nie masz nic przeciwko, przejadę się kawałek i zdam relacje. Rozmawiałem z Piotrkiem podobno sprzęt jest gotowy i czeka na Ciebie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie sprzęt działa rewelacyjnie , całkiem inna praca sprzęgła, delikatne, wyczuwalne, nie słyszę żadnych niepokojących dźwięków przy wbijaniu biegów, przy hamowaniu silnikiem. Resztę Lijo sam sprawdzisz. Ja jestem bardzo zadowolony, myślę że Ty też będziesz :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...