Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

posiadam e46 320d 150km, dziś gdy odpaliłem auto zapaliła mi sie czerwona kontrolka aku... wszystko chodziło normalnie (nawiew, światła, radio) wyłaczyłem to wszystko i dalej świeciła kontrolka. troche go zostawiłem zeby pochodził...za jakiś czas dodałem gazu do 3tyś obrotów i tak jakby silnikiem szarpało, nie równo chodził a bez dodania gazu normalnie krekotał. zauważyłem ze mam troche oleju na korku z pod pompy wspomagania (jakiś czas temu już miałem wymienioną pompe wspomagania i pasek, pompe kupiłem używaną 150zł-przez pompe musiałem wymienić pasek) może olej z pompy leci na alternator i jakies zwarcie robi?

narazie nie ruszam auta. jutro skocze do mechanika.

macie jakies pomysły co to może byc? znów pompa wspomagania

czy to może alternator (dlatego po dodaniu gazu 3tys obrotów nie równo pracuje silnik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obejrzyj alternator nawet jak będzie obrzygany olejem to mało prawdopodobne olej nie jest silnie przewodzącą cieszą chyba że z wodą stawiam na regulator napięcia , szczotki w alternatorze ale nie znam przebiegu autka ;) i stanu alternatora lub podaj bardziej szczegółowe info co jeszcze zaobserwowałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto ma jakies 245tys przebiegu. zauważyłem że z pomp korka pompy wycieka delikatnie olej i troche spływa na alternator. alternator nie jest zbytnio brudny.

czyli lepiej najpierw sprawdzić napięcie alternatora?

a czy przez te szczotki w alternatorze silniik może tak nierówno chodzić na wysokich obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz mieć dwie niezależne awarie napięcie możesz zmieżyć na odpalonym aucie na aku powinno być powyżej 14Volt sądzę że jak ma 245 tysi to co najmniej raz było robione zależy czy na ori czy nie jeżeli regulator jest zj.....any to może przeżucać prąd z aku na alternator w innym momencie ale odczułbyś to tylko na małych obrotach na dużych wątpię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesel benzyna różnicy nima :P alternator musi być albo nie jedziemy :D

sam silnik diesla nie potrzebuje prądu żeby jechać brat jechał w poniedziałek do pracy z Oławy do Radwanic i pękł mu pasek w Stanowicach, na pasku tym miał alternator wspomaganie i klime wiec postanowił jechać dalej popołudniu pojechał do Oławy po pasek i napinacz potem do Marcinkowic wiec zrobił kilkadziesiąt kilometrów.Silnik benzynowy bardzo szybko wysiorbał by akumulator do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam silnik diesla nie potrzebuje prądu żeby jechać

Niczym to ma się do palącej kontrolki od ładowania. Padł alternator, tym bardziej jak kolega nadmienił, że wyciekał na niego olej. Światła oraz elektryczne wynalazki w aucie szybko zeżrą prąd, a za tym idzie aku, który wcześniej czy później i tak padnie. Więc na dłuższą metę, niezależnie czy to diesel czy benzyna nie da się jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czuć również delikatnie palący sie olej po otwarciu maski... to chyba ten co skapał z pompy na alternator. dzis pojechałem do pracy i juz radio mi nie działa, spryskiwacze ledwo dyszą. w poniedziałek dopiero jestem umówiony do mechanika i mam nadzieje ze dojade (Sobótka-świdnica) auta nie ruszam do poniedziałku-może aku podładować prostownikiem zeby odpalił w poniedziałek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podładuj sobie bo widać że jeździsz na aku , wychodzi na to że nie doładowuje alternator napięcie ładowania musi być powyżej 14Volt remont alternatora sprawę załatwi lub wymiana regulatora napięcia

Edytowane przez mariusz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli regulator jest ok to ja bym nie wyrzucał kasy w błoto. Na pewno warto wymienić szczotki i łożyska oraz sprawdzić stan wirnika, ale magik od alternatorów będzie wiedział, co robić. Często zdarza się, że na szybkiego chcą wcisnąć używkę po regeneracji. Ja tak kupiłem rozrusznik, po 3 mies. padł. Tak więc lepiej zainwestować w ten co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno jakies diody w srodku padly-czy to jest regulator do wymiany?z elektryki jestem zielony

I ile kosztuje naprawa alternatora?

diody to nie regulator napięcia naprawa jest tania jak sam robisz u elektryka z jego częściami pełny remont bo warto przy okazji wymienić łożyska jeżeli je słychać i szczotki jak są już krótkie koszt około 100-140PLN z wymontowaniem go i założeniem przez mechanika wyjdzie z 60-100PLN więcej

Edytowane przez mariusz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podładuj aku do pełna bo jak nie ma ładowania to doisz z niego prąd na wszystko.Jak go zdoisz do 6V/8V napięcia to następny do wymiany będzie akumulator.

Dzisiejsze diesle to nie te stare co po odpaleniu wyjmowało się akumulator a silnik gasiło cięgnem na pompie wtryskowej.

Dalego długo się nie wytrzyma bez aku-15odpaleń silnika i ****.

1.pomiar ładowania

2.demontaż altka

3.określenie stanu szczotek(same szczotki 8pln)

4.jeśli szczotki ok to wymiana regulatora(od 25-200pln-zależy jaki masz)

5.łożyska to z automatu się wymiemia(oba 30-50pln-też zależy jakie masz)

6.określenie stanu miedzianych pierścieni.

Od 1 do 4 jesteś w stanie zrobić sam i całkiem możliwe że na szybko altek wstanie.

Jeśli na pełny remont się decydujesz to lepiej elektryk się tym zajmie.

Ja sobie sam regenerowałem alternator(a nawet dwa) i cena była 5 razy mniejsza niż cena usługi w warsztacie.Problem bywa z dostepem do narzędzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73

Kempes,nie idź w to,ja wymieniałem wszystko,diody,wirnik,przewijałem,nic nie pomogło,nie będę się rozpisywał,bo po co,ogólnie po stracie wielu pieniędzy,nerwów,czasu-kupiłem altka używke,i do dziś bezproblemowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że ta używka za miesiąc może być w takim samym stanie jak ten co ma :) Kempes wymiana diód nie wiąże się z przewinięciem alternatora diody w tym przypadku prostują prąd ze zmiennego na stały cztery diody klasyczny układ gretza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...