Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ponieważ to mój pierwszy post chciał bym się przywitać.

Mam na imię Jurand i świeżym i prawie szczęśliwym posiadaczem tej marki.

A teraz do rzeczy.

Parę dni temu wymieniałem olej z filtrami oraz pasek klinowy (ten krótki po lewej stronie) ponieważ miał urwany kawałek i uderzał o dolną rurę od Chłodnicy.

Po wymianie niestety coś jeszcze brzęczy, jak tylko lekko ruszę autem, na postoju, lub jak dodam gazu i puszczę gaz na niższych prędkościach.

Na szybkiego nagrałem filmik dla ułatwienia (sorki za jakość, ale w nocy w ciemnym garażu :) ) najgłośniej brzeczy tak ok. w 40s jak telefon jest pod autem z lewej strony.

Link:

Aha autko to e39 520d 2002 136km

Czy może to być wina napinacza, lub jego tulejek ?

Proszę o pomoc bo na BMW przesiadłem się by mieć spokój z Alfy.

A jedyne co cały czas robię to wyłączam radio i słucham silnika (taki nawyk z Alfinki :) )

Dodatkowo jak stanę na postoju to maska trzęsie się masakrycznie, wymieniłem już przewody ciśnieniowe, poduszki silnika i dalej.

Co to może jeszcze być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź blachę-obudowę na katalizatorze, posprawdzaj rolki od pasków. Swoją drogą warto byłoby podpiąć auto pod kompa, skoro trzęsie jak napisałeś to może komp naprowadzi na trop. Jeśli nic nie pokaże wtedy spróbujemy coś zaradzić. Komp to taki punkt zaczepienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc posprawdzałem wszystko i małe luzy na rolce napinacza od klimy, oraz zauważyłem luzy na kole pasowym.

Jak nim ruszam przez cały silnik wydobywa się taki charakterystyczny puk. Może to będzie przyczyną głośnego działania, oraz trzęsienia maską.

Na wszelki zrobiłem w INPA scan błędów silnika:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 09/09/13 12:56:55

ECU: DDE30DS0

JobStatus: OKAY

Variant: DDE30DS0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 3 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

6 Exhaust-gas recirculation-Controller

Error frequency : 36

Engine speed 1433.50 [1/min]

Kuehlmitteltemperatur 73.00 [Grad C]

Betriebstundenzaehler 93.70 h

Engine speed 1668.50 [1/min]

Kuehlmitteltemperatur 77.00 [Grad C]

Betriebstundenzaehler 6529.30 h

Negative control deviation / air mass to high

Error currently not available

Errorcode: 06 10 24 3D 71 F3 B4 47 75 F8 50

-------------------------------------------------------------

101 boost controll

Error frequency : 8

Engine speed 2632.00 [1/min]

Boost pressure 2223.45 [mbar]

Betriebstundenzaehler 74.00 h

Engine speed 2796.50 [1/min]

Boost pressure 2388.15 [mbar]

Betriebstundenzaehler 6531.50 h

Positive control deviation / Boost pressure to low

Negative control deviation / Boost pressure to high

Error currently not available

Error sporadic

Errorcode: 65 98 08 70 A2 F4 79 77 AE F8 3A

-------------------------------------------------------------

8 glow device

Error frequency : 48

Engine speed 916.50 [1/min]

Kuehlmitteltemperatur 18.00 [Grad C]

Betriebstundenzaehler 94.10 h

Engine speed 987.00 [1/min]

Kuehlmitteltemperatur 20.00 [Grad C]

Betriebstundenzaehler 6528.20 h

Glow plugs also Glow relay defect

Error currently not available

Errorcode: 08 08 30 27 3A F3 B0 2A 3C F8 5B

=============================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 09/09/13 12:58:08

ECU: DDE30DS0

JobStatus: OKAY

Variant: DDE30DS0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 3 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

6 Exhaust-gas recirculation-Controller

Error frequency : 36

Engine speed 1433.50 [1/min]

Kuehlmitteltemperatur 73.00 [Grad C]

Betriebstundenzaehler 93.70 h

Engine speed 1668.50 [1/min]

Kuehlmitteltemperatur 77.00 [Grad C]

Betriebstundenzaehler 6529.30 h

Negative control deviation / air mass to high

Error currently not available

Errorcode: 06 10 24 3D 71 F3 B4 47 75 F8 50 47 75 F8 50 65

98 08 70 A2 F4 79 77 AE F8 3A B9

-------------------------------------------------------------

101 boost controll

Error frequency : 8

Engine speed 2632.00 [1/min]

Boost pressure 2223.45 [mbar]

Betriebstundenzaehler 74.00 h

Engine speed 2796.50 [1/min]

Boost pressure 2388.15 [mbar]

Betriebstundenzaehler 6531.50 h

Positive control deviation / Boost pressure to low

Negative control deviation / Boost pressure to high

Error currently not available

Error sporadic

Errorcode: 65 98 08 70 A2 F4 79 77 AE F8 3A 47 75 F8 50 65

98 08 70 A2 F4 79 77 AE F8 3A B9

-------------------------------------------------------------

8 glow device

Error frequency : 48

Engine speed 916.50 [1/min]

Kuehlmitteltemperatur 18.00 [Grad C]

Betriebstundenzaehler 94.10 h

Engine speed 987.00 [1/min]

Kuehlmitteltemperatur 20.00 [Grad C]

Betriebstundenzaehler 6528.20 h

Glow plugs also Glow relay defect

Error currently not available

Errorcode: 08 08 30 27 3A F3 B0 2A 3C F8 5B 47 75 F8 50 65

98 08 70 A2 F4 79 77 AE F8 3A B9

=============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 Exhaust-gas recirculation-Controller
Bład ten to zawór recyrkulacji spalin EGR. Na początek proponuję czyszczenie np benzyną ekstrakcyjną.
101 boost controll
problem z doładowaniem (tak nie fachowo tłumacząc) Jedną z przyczyn może być elektrozawór, który znajduje się przy turbinie, sprawdź też wszystkie wężyki , może któryś jest nie szczelny stąd też może wyskakiwać ten błąd
8 glow device
Wskazuje na jakiś problem ze świecą żarową, prawdopodobnie któraś zaczyna polegać
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź i informację.

Bład ten to zawór recyrkulacji spalin EGR. Na początek proponuję czyszczenie np benzyną ekstrakcyjną.

Zawór EGR mam czysty, ale na wszelki wypadek go umyję :)

problem z doładowaniem (tak nie fachowo tłumacząc) Jedną z przyczyn może być elektrozawór, który znajduje się przy turbinie, sprawdź też wszystkie wężyki , może któryś jest nie szczelny stąd też może wyskakiwać ten błąd

Wężyki ostatnio wymieniałem wszystkie, te od podciśnienia, oraz paliwowe. Elektrozawór czyściłem, choć był w miarę czysty.

Ale może lepiej go po prostu wymienić.

A czy to może być powodem iż na piątym biegu autko osiąga max 3000 obr. i dalej nie chce iść ? Dzieje się tak tylko na 5-tce.

Wskazuje na jakiś problem ze świecą żarową, prawdopodobnie któraś zaczyna polegać

A jest jakiś sposób aby sprawdzić która to polega, czy lepiej wymienić wszystkie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciągnięte z innego forum:

Świece można sprawdzić bez podrywania kolektora miernikiem lub jak wyżej wspomniano kablem od plusa

w komorze ze sterownikami pod prawym filtrem pyłkowym znajduje się sterownik świec wypinamy wtykę i szukamy kabli o kolorach:

G_102054.png

czarno-zielony cylinder 1

czarno-fioletowy cylinder 2

czarno-żółty cylinder 3

czarno-czerwony cylinder 4

czarno-biały cylinder 5

czarno-brązowy cylinder 6

i teraz mierzymy opór miedzy pinem wtyczki a masą jeśli jest w granicy 1,5 ohma świeca dobra jeśli nie ma oporu lub wskazania są inne świeca do wyrzucenia

analogicznie z kablem z plusem jeśli zaiskrzy to świeca powinna być ok ale ten test nie zawsze zdaje egzamin bo jak świeca ma zwarcie to też zaiskrzy ale nie będzie grzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to może być powodem iż na piątym biegu autko osiąga max 3000 obr. i dalej nie chce iść ? Dzieje się tak tylko na 5-tce.

Skoro wyskakuje błąd to najprawdopodobniej może to być przyczyną takiego zachowania silnika, po prostu jest on słabszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...