jurandw Opublikowano 7 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Witajcie ponieważ to mój pierwszy post chciał bym się przywitać. Mam na imię Jurand i świeżym i prawie szczęśliwym posiadaczem tej marki. A teraz do rzeczy. Parę dni temu wymieniałem olej z filtrami oraz pasek klinowy (ten krótki po lewej stronie) ponieważ miał urwany kawałek i uderzał o dolną rurę od Chłodnicy. Po wymianie niestety coś jeszcze brzęczy, jak tylko lekko ruszę autem, na postoju, lub jak dodam gazu i puszczę gaz na niższych prędkościach. Na szybkiego nagrałem filmik dla ułatwienia (sorki za jakość, ale w nocy w ciemnym garażu ) najgłośniej brzeczy tak ok. w 40s jak telefon jest pod autem z lewej strony. Link: Aha autko to e39 520d 2002 136km Czy może to być wina napinacza, lub jego tulejek ? Proszę o pomoc bo na BMW przesiadłem się by mieć spokój z Alfy. A jedyne co cały czas robię to wyłączam radio i słucham silnika (taki nawyk z Alfinki ) Dodatkowo jak stanę na postoju to maska trzęsie się masakrycznie, wymieniłem już przewody ciśnieniowe, poduszki silnika i dalej. Co to może jeszcze być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 8 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Sprawdź blachę-obudowę na katalizatorze, posprawdzaj rolki od pasków. Swoją drogą warto byłoby podpiąć auto pod kompa, skoro trzęsie jak napisałeś to może komp naprowadzi na trop. Jeśli nic nie pokaże wtedy spróbujemy coś zaradzić. Komp to taki punkt zaczepienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurandw Opublikowano 8 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 (edytowane) Dzięki, jutro posprawdzam i jak znajdę chwilę to w pracy pobawię się przy kompie A możesz napisać co mniej więcej szukać i gdzie np. w INPA. Robić jakieś testy, czy szukać wszystkich błędów. Edytowane 8 Września 2013 przez jurandw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurandw Opublikowano 10 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 A więc posprawdzałem wszystko i małe luzy na rolce napinacza od klimy, oraz zauważyłem luzy na kole pasowym. Jak nim ruszam przez cały silnik wydobywa się taki charakterystyczny puk. Może to będzie przyczyną głośnego działania, oraz trzęsienia maską. Na wszelki zrobiłem w INPA scan błędów silnika: E R R O R M E M O R Y R E P O R T ------------------------------------- Date: 09/09/13 12:56:55 ECU: DDE30DS0 JobStatus: OKAY Variant: DDE30DS0 ------------------------------------------------------------- RESULT: 3 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 6 Exhaust-gas recirculation-Controller Error frequency : 36 Engine speed 1433.50 [1/min] Kuehlmitteltemperatur 73.00 [Grad C] Betriebstundenzaehler 93.70 h Engine speed 1668.50 [1/min] Kuehlmitteltemperatur 77.00 [Grad C] Betriebstundenzaehler 6529.30 h Negative control deviation / air mass to high Error currently not available Errorcode: 06 10 24 3D 71 F3 B4 47 75 F8 50 ------------------------------------------------------------- 101 boost controll Error frequency : 8 Engine speed 2632.00 [1/min] Boost pressure 2223.45 [mbar] Betriebstundenzaehler 74.00 h Engine speed 2796.50 [1/min] Boost pressure 2388.15 [mbar] Betriebstundenzaehler 6531.50 h Positive control deviation / Boost pressure to low Negative control deviation / Boost pressure to high Error currently not available Error sporadic Errorcode: 65 98 08 70 A2 F4 79 77 AE F8 3A ------------------------------------------------------------- 8 glow device Error frequency : 48 Engine speed 916.50 [1/min] Kuehlmitteltemperatur 18.00 [Grad C] Betriebstundenzaehler 94.10 h Engine speed 987.00 [1/min] Kuehlmitteltemperatur 20.00 [Grad C] Betriebstundenzaehler 6528.20 h Glow plugs also Glow relay defect Error currently not available Errorcode: 08 08 30 27 3A F3 B0 2A 3C F8 5B ============================================================= E R R O R M E M O R Y R E P O R T ------------------------------------- Date: 09/09/13 12:58:08 ECU: DDE30DS0 JobStatus: OKAY Variant: DDE30DS0 ------------------------------------------------------------- RESULT: 3 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 6 Exhaust-gas recirculation-Controller Error frequency : 36 Engine speed 1433.50 [1/min] Kuehlmitteltemperatur 73.00 [Grad C] Betriebstundenzaehler 93.70 h Engine speed 1668.50 [1/min] Kuehlmitteltemperatur 77.00 [Grad C] Betriebstundenzaehler 6529.30 h Negative control deviation / air mass to high Error currently not available Errorcode: 06 10 24 3D 71 F3 B4 47 75 F8 50 47 75 F8 50 65 98 08 70 A2 F4 79 77 AE F8 3A B9 ------------------------------------------------------------- 101 boost controll Error frequency : 8 Engine speed 2632.00 [1/min] Boost pressure 2223.45 [mbar] Betriebstundenzaehler 74.00 h Engine speed 2796.50 [1/min] Boost pressure 2388.15 [mbar] Betriebstundenzaehler 6531.50 h Positive control deviation / Boost pressure to low Negative control deviation / Boost pressure to high Error currently not available Error sporadic Errorcode: 65 98 08 70 A2 F4 79 77 AE F8 3A 47 75 F8 50 65 98 08 70 A2 F4 79 77 AE F8 3A B9 ------------------------------------------------------------- 8 glow device Error frequency : 48 Engine speed 916.50 [1/min] Kuehlmitteltemperatur 18.00 [Grad C] Betriebstundenzaehler 94.10 h Engine speed 987.00 [1/min] Kuehlmitteltemperatur 20.00 [Grad C] Betriebstundenzaehler 6528.20 h Glow plugs also Glow relay defect Error currently not available Errorcode: 08 08 30 27 3A F3 B0 2A 3C F8 5B 47 75 F8 50 65 98 08 70 A2 F4 79 77 AE F8 3A B9 ============================================================= Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 6 Exhaust-gas recirculation-Controller Bład ten to zawór recyrkulacji spalin EGR. Na początek proponuję czyszczenie np benzyną ekstrakcyjną.101 boost controll problem z doładowaniem (tak nie fachowo tłumacząc) Jedną z przyczyn może być elektrozawór, który znajduje się przy turbinie, sprawdź też wszystkie wężyki , może któryś jest nie szczelny stąd też może wyskakiwać ten błąd8 glow device Wskazuje na jakiś problem ze świecą żarową, prawdopodobnie któraś zaczyna polegać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurandw Opublikowano 12 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Dzięki wielkie za odpowiedź i informację. Bład ten to zawór recyrkulacji spalin EGR. Na początek proponuję czyszczenie np benzyną ekstrakcyjną. Zawór EGR mam czysty, ale na wszelki wypadek go umyję problem z doładowaniem (tak nie fachowo tłumacząc) Jedną z przyczyn może być elektrozawór, który znajduje się przy turbinie, sprawdź też wszystkie wężyki , może któryś jest nie szczelny stąd też może wyskakiwać ten błąd Wężyki ostatnio wymieniałem wszystkie, te od podciśnienia, oraz paliwowe. Elektrozawór czyściłem, choć był w miarę czysty. Ale może lepiej go po prostu wymienić. A czy to może być powodem iż na piątym biegu autko osiąga max 3000 obr. i dalej nie chce iść ? Dzieje się tak tylko na 5-tce. Wskazuje na jakiś problem ze świecą żarową, prawdopodobnie któraś zaczyna polegać A jest jakiś sposób aby sprawdzić która to polega, czy lepiej wymienić wszystkie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Zaciągnięte z innego forum: Świece można sprawdzić bez podrywania kolektora miernikiem lub jak wyżej wspomniano kablem od plusa w komorze ze sterownikami pod prawym filtrem pyłkowym znajduje się sterownik świec wypinamy wtykę i szukamy kabli o kolorach: czarno-zielony cylinder 1 czarno-fioletowy cylinder 2 czarno-żółty cylinder 3 czarno-czerwony cylinder 4 czarno-biały cylinder 5 czarno-brązowy cylinder 6 i teraz mierzymy opór miedzy pinem wtyczki a masą jeśli jest w granicy 1,5 ohma świeca dobra jeśli nie ma oporu lub wskazania są inne świeca do wyrzucenia analogicznie z kablem z plusem jeśli zaiskrzy to świeca powinna być ok ale ten test nie zawsze zdaje egzamin bo jak świeca ma zwarcie to też zaiskrzy ale nie będzie grzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 A czy to może być powodem iż na piątym biegu autko osiąga max 3000 obr. i dalej nie chce iść ? Dzieje się tak tylko na 5-tce. Skoro wyskakuje błąd to najprawdopodobniej może to być przyczyną takiego zachowania silnika, po prostu jest on słabszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.