saneczek Opublikowano 25 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Witam Zauważyłem że ubywa mi płynu chłodniczego. Plus minus na 100 km to jakieś 0.75 ml. Zauważyłem, także wyciek oleju po stronie kierowcy, zaraz za wentylatorem (viskiem). Olej był zmieniany miesiąc temu na 0w40 mobil 1, zawsze był taki lany do tego samochodu, to postanowiłem nie zmieniać. Dziś rano zauważyłem lekki biały osad na korku do wlewu oleju, ale po 5 km już po nim śladu nie było. Czytałem, że przy takiej pogodzie to normalka i pokonywaniu małych tras.. Mechanik zalecił umycie silnika, ale mam co do tego pewne obawy czy aby na pewno nic się nie uszkodzi (elektryka, świece itp..) Jakie są wasze pomysły ? Uszczelka z pod filtra oleju ? ale czy to by też płyn chłodniczy ubywał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 25 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Nasz pomysł to dobrze oglądnąć auto gdzie ucieka olej oraz płyn. Żadnego mycia myjka wysokociśnieniową nie stosuj. Trochę benzyn i szmata i wyczyść tam gdzie brudno. Jak silnik wypucujesz w ten sposób to będziesz wiedział gdzie ucieka olej. Płyn- cały układ do sprawdzenia, ewentualnie może jszcze się odpowietrza skoro niedawno go zakupiłeś- zmieniałeś płyn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saneczek Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 W ciągu miesiąca zmieniłem płyn na mobil 1 0w40, płyn chłodniczy prestone, pompa paliwowa, pompa wody, visco, filtry. Dziś rano zrobiłem jakieś 10 km i podstawiłem karton pod auto, przed chwilą sprawdzałem (jakieś 2 godzinki po przyjechaniu i nie ma plamy.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saneczek Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Ponury, zakupiłem środek do mycia silników z k2 - antra.. Jak znajdę czas to podjadę sobie na kanał i umyje dokładnie miejsca zabrudzone po czym użyje wody z gąbki do spłukania środka.. niestety nie mam węża ogrodowego ani działki swojej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 25 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Spoko co do płynu to jeszcze się wciska w zakamarki, do miesiąca trzeba obserwować i uzupełniać, czasami warto śrubką odpowietrzającą upuścić powietrza. Jeśli chodzi o mycie silnika to takie preparaty tez są fajne, zwłaszcza te w sprayu, moje ulubione do czyszczenia takiej starej zaschniętej oliwy są środki do czyszczenia zacisków hamulcowych Fosch 12zł/0,5 l puszkę. Wody nie polecam chyba że z rozwagą i tam gdzie niema elektryki. Najtańsza jak już napisałem benzynka z karnisterka:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saneczek Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Cześć, Byłem dziś umyć/przeczyścić silnik - środkiem K2-Akra oraz wodą + szmaty (jakoś boję się umyć silnika myjką ciśnieniową). Wklejam zdjęcie podglądowe + opis z moich spostrzeżeń. 1. Centalnie pod tą kopułką/osłoną idzie gumowy wężyk, z którego widać, że kapie coś ? ale to nie jest olej tylko jakaś zielona maź[?], wężyk jest w złym stanie i ewidentnie trzeba go wymienić, co to za przewód ? 2. Za paskami znajdują się przewody coś przypominające miedziane, tam oleju/syfu było bardzo dużo, bardzo ciężkie dojście ręką aby wyczyścić... Po za tym miska była cała spocona - została wyczyszczona, oraz bezpośrednio przylegająca do miski duża część, to chyba skrzynia biegów ? też bardzo spocona.. Czy jest tam jakaś uszczelka, między miską a skrzynią biegów ? Po za tym od dłuższego czasu skaczą mi obroty, od 600 do 1000 na luzie, czy to ma jakiś związek z wyciekiem oleju ? Domyślam się, że jakieś lewe powietrze jest przyczyną falowania obrotów, ale to raczej jakiś wąż gumowy by był odpowiedzialny za to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saneczek Opublikowano 3 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Dobra działam dalej w temacie. W aso zamówiłem sobie o-ring i uszczelkę obudowy filtra oleju - koszt nie wielki. Zamówiłem także uszczelkę pokrywy zaworów. Przy okazji mechanik umyje mi silnik. Na ile plus minus kosztowo mam się przygotować na wymianę uszczelke z pod filtra ? (z tego co wiem to trochę roboty jest - zdjęcie alternatora itp.. ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 3 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Jak dla mnie wymiana uszczelki pod filtrem to ok4h roboty mechanika bez użycia kanału, no może jak ktoś nie ma patentu jak odkręcic wisko to z kanałem. 100 zł myślę że uczciwa cena. Za uszczelke pokrywy hmm 1h roboty ok 30zł. Mycie-przetarcie silnika w gratisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Witam. Nr.2 to najprawdopodobniej przewody od klimatyzacji lub wspomagania.ale nie mam pewności.Widzę że silnik m43.Trochę ich miałem i płyn zawsze musiałem dolewać zwłaszcza zimą.Sprawdź czy w płynie nie ma tłustych plamek oleju. Jak przewody na ciepłym silniku są twarde,odpowietrz układ.Jeżeli nadal będą twarde,masło na korku od oleju a zwłaszcza jak przybywa oleju (bo miesza się z płynem) to masz przyczynę-głowica do robienia W tych autach spocona miska i skrzynia biegów to już standard.Gwarantuję że leci z pod rozrządu,pokrywy zaworów lub wspomagania na miskę i skrzynię. Obroty:Wyczyść silniczek krokowy(benzyna ekstrakcyjna i na noc zamaczasz,pluczesz) Sprawdź też przepływomierz i szczelnośc gum w układzie dolotowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saneczek Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Oleju nie przybywa. Zaobserwowałem, że przy takiej pogodzie jaką mamy, płyn chłodniczy ucieka w mniejszym stopniu. od miesiąca nie dolewałem nic jeszcze. Stomiasz, mówisz że może lecieć z pod rozrządu.. jeżeli tak to wystarczy wymienić jakąś uszczelkę ? czy trzeba na nowo robić cały rozrząd ?. Uszczelka pokrywy zaworów, o-ring i uszczelka papierowa obudowy filtra już kupione. W poniedziałek oddaje samochód do mechanika.. Czy może jeszcze jakąś uszczelkę kupić, jeśli mechanik będzie wymieniał uszczelki z pod filtra oleju, aby nie robić dwa razy takiej samej roboty ? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukson Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 moim zdaniem jak masz olej 0w40 to najwyzsza pora zmienic go na 10w40.. bo silnik ma juz grubo ponad 300tys najechanee... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 moim zdaniem jak masz olej 0w40 to najwyzsza pora zmienic go na 10w40.. bo silnik ma juz grubo ponad 300tys najechanee... Moim zdaniem to kolego źle doradzasz, a na pełnym syntetyku lepiej się jeździ niż na pół. Trzymać 0W40 ile się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Ta 1 co napisałeś, że cieknie coś zielonego, to jeśli kolor dobrze zidentyfikowałeś to bankowo płyn od wspomagania. I tak jak pisze ponury, w życiu się nie pozbywaj 0W40 jeśli nie masz ubytków, lejąc go robisz tylko silnikowi dobrze. Co do wycieku płynu obejrzyj zaciski na wężach od chłodnicy, możliwe że gdzieś już guma poparciała, zacisk ją "naciął" i na tych zaciskach może puszczać, miałem tak u siebie, też długo uciekał i nie wiedziałem gdzie, aż pewnego pięknego dnia patrzę pod pracą, a tam mokro jak nie powiem gdzie... pękło na wężu od chłodnicy, od tamtej pory jak to zrobiłem chłodniczy stoi w miejscu i ani mu myśleć o uciekaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saneczek Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Lukson Nie wiem czy jesteś jasnowidzem, jeżeli tak to bardzo marnym.. Silnik ma przejechane 240 tys. Jutro samochód oddaje mechanikowi i mam nadzieję, się dowiem co i jak.. w każdym bądź razie na pewno będzie wymieniona uszczelka zaworów oraz uszczelka i o-ring obudowy filtra oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 9 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 moim zdaniem jak masz olej 0w40 to najwyzsza pora zmienic go na 10w40.. bo silnik ma juz grubo ponad 300tys najechanee... Ty szkole rolnicza ukończyłeś? Może i buraki czy ziemniaki w końcach się trzymało na zimę. Ale na temat mechaniki to ty pojęcia nie posiadasz zupełnie. Ten olej co proponujesz dobry będzie do Zetora. Wysłano z Sony S za pomocą TapaTalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saneczek Opublikowano 10 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 Cześć. Właśnie odebrałem samochód od mechanika. Mechanik stwierdził, że wyciek pojawił się z uszczelniacza wału oraz pokrywy zaworów. Dodatkowo zostały wymienione także uszczelki obudowy filtra oleju. Za całość zapłaciłem 300 zł. Mam nadzieję, że na długi czas pozbyłem się wycieków oleju. Dziękuje wszystkim za pomoc w tym temacie. bmw_0bmw_0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster_e30 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 Sorry może się mylę ale nr1 to dla mnie pochłaniacz par paliwa.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.