Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Ponownie. Sluchajcie pompa mi strasznie brzeczy czy buczy jak krece kierownica, czy to moze byc jej koniec? Wyemienilem olej ale dalej jest to samo. Jak odpale silnik to jej nie slychac tylko juz jak sie przejade sie kawalek to wtedy ja strasznie slychac i kierownica ciezej chodzi. Czy mam kupic nowa pompe? czy mam zwrocic na cos innego uwage?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wazne jest zeby olej ktory wlales byl jakies firmy czyli np NIE TESCO ALBO ORLEN. jesli wlales firmowy olej i dalej tak jest to niestety wymiana. Chodz ja dodam jeszcze ze w e30 jest zbiorniczek i jest na nim min max ale w sam naprawiam jest napisane ze stan pownien byc 1-2cm powyzej max. Nie wiedzialem o tym i mialem zawsze jak rozum mi podpowiadal ze pomiedzy min i max i przy maksymalnym skrecie troche buczala. Po wlaniu powyzej max jak przewiduje sam naprawiam nic nie slychac. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz wiem czemu chyba zajechalem ta pompe. Kiedy jak kupilem auto po jaims czasie prawie nic nie bylo w zbiorniczku i pojechalem po plyn do wspomagania. Koloru kupilem tego samego ale nie bylo to olej ATF ktory ma byc lany tylko jakiejs innej firmy i mineral. Mysle ze to jest przyczyna... ehh czlowiek uczy sie na bledach.. Teraz kupilem mobila ATF 220 ale to juz nic nie dalo :( Widzialem pompy po 200zl na allegro i czytalem ludzi opinie ze sa zadowoleni to i chyba ja wezme i jest rok gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie pompa nie hałasuje, ale gdzieś się układ rozszczelnił i nie mogę zlokalizować skąd wywala. Wytarłem i pompę i przewody (spód silnika uwalony aż do wału), ale po uruchomieniu i kręceniu kierownicą nic się nie pojawiło. Chyba pozostaje jeździć i dolewać, aż do koniecznej wymiany, chyba, że ktoś wie gdzie szukać przyczyny i podzieli się radą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź obejmy na przewodach tuż pod zbiornikiem na płyn do wspomagania.Bywa że tam jest wyciek.Sprawdź też łączenia węża ciśnieniowego z pompą wspomagania. Ten ciśnieniowy wąż jest łączony z pompą za pomocą ''oczka i dziurawej śruby''wypracuje sie podkładka i potrafi tam nawet tryskać.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej.Kupilem pompe na allegro za 200zl od firmy MOTOMAXIMUS razem z pzesylka wyszlo mi 240zl I wszystkim wam odradzam kupna tam gdyz po zamontowaniu brzeczala mi gorzej niz moja stara. Dzwonilem w sprawie gwarancji to mi mowili oczywiscie zebym odeslal. No ale tak mi zaczeli przez telefon widziwiawiac ze nie wiem czy jest sens poruszać te g....o. Zamontowanie kosztowalo mnie 100zl teran wyjac odeslac na wlasny koszt. wstawic stara pompe to znowu 100zl pozniej znowu zamontowac 100zl Wiec nie wiem czy to sie oplaca. Zrobilem interes zycia ehh kwasny.gif

I jeszcze takie drugie mam pytanie. Po wymianie pompy pasek mi troche piszczy. Czy to wina jest zlego naciagniecia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i mowisz dobrze kolego, bo na poczatku bylo ciszej slychac pompe wspomagania a teraz gdy zacza mi piszczec pasek to i pompe jak by glosniej slychać. W tygodniu zajade do tych co to robili i niech spojrza.

Edytowane przez Krzysiek25aa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że, w e39 jest samonapinacz to ja wiem i co prawda za bardzo niema co tam się zepsuć lecz z oświadczenia wiem że, złośliwość rzeczy martwych bywa zadziwiająca dlatego pisałem żebyś sprawdził czy jest naciągnięty. Zużyty pasek będzie piszczał ale przy dodawaniu gazu lub w "warunkach wilgotnych",no chyba że, jest naprawdę w kiepskim stanie. Nie jestem mechanikiem, mówię to na podstawie swoich doświadczeń. Sprawdziłem ile kosztuje oryginalna pompa i niestety ale wychodzi jakieś 1200zł a ty dałeś 200zł więc tu jest wszystko możliwe. Niektóre zamienniki są ok a niektóre są warte tyle co ważą po cenie złomu. Ten dzwięk mi wygląda na jakieś łożysko lub tuleje. Ja bym dziadostwo zdemontował sam (chyba że nie chcesz sobie brudzić rąk) i odesłał do diabła po czym kupił oryginał. 1200 to sporo kasy ale przy E39 to nie jest tragedia zwłaszcza jeżeli zamierzasz jeszcze trochę pośmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz jest przyczyna znana. Zauwazylem ze na kole pasowym tam gdzie jest pompa wspomagania sa rowki poszczerbione. Dalem delikanie smaru i przestalo piszczeć. Myslicie ze przy zdejmowaniu moglo si gdzies walać po betonie czy ze starosci moglo roniez sie poszczerbić ? Teraz wyglada na to ze trzeba kolo pasowe kupić no i pasek przy okazji ? Dzieki Rafał za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam miałem podobny problem ze wspomaganiem winne były paski i koło pasowe które pękło i kiszka plus hydrauliczny samo napinacz paska i rada nie smarujcie pasków smarem to się gryzie;-] tak jak było pisane pasek musi być b. dobrze napięty aby wspomaganko hulało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem jest tak że koło pasowe tak się wypoleruke na rowkach że pasek nawet nowy piszczy.

Nie testowałem jeszcze sposobu jaki mój kolega stosuje na taką przypadłość.

On maluje rowki koła pasowego farbą w sprayu-delikatna warstwa i wystarcza mu to od wymiany do wymiany paska:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...