Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Zalezy od tego jaki kolor tego dymu. Generalnie jak Ci troche dymu wyleci, to nic zlego, w koncu to diesel. U mnie po chipie jak dosadze to tez zrobi zadyme z tylu, teraz pozostaje pytanie czy Ci dymi na czarno, bialo, niebiesko czy jak tam, bo moze cos byc zatkane np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z googla

Zapomniana odma

Porady / Warto wiedzieć

03.04.2006 Liczba odwiedzin: 68222

Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.

W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.

W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.

Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.

Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.

Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73
A z ta odma to w kazdym dieslu trzeba wymieniac, czy tylko ten silnik nie jest na to odporny?

i w dieslu i w benzynie,w dieslu wymienia się sam filtr,separator,którego są dwa rodzaje,sznurkowy i plastikowy(membrama), masz to gdziś przy podszybiu,od strony filtra powietrza.gdzieś czytałem,że auta po roku 2005 nie potrzebują wymiany odmy,ale tego pewny nie jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie , powiem wam tak , też kupiłem kiedyś odmę i myślę że niepotrzebnie , w poliftówkach jest tylko plastikowy separator oleju i ja nie widzę żeby tam miało by się coś psuć . Wymiany potrzebne są w starym modelu , ponieważ tam nie jest separator tylko filterek http://allegro.pl/odma-odpowietrzenie-silnika-bmw-3-e46-5-e39-diesel-i1567440512.html .Ja jak kupiłem auto też wyciągnąłem starą , która defakto wygląda jak nówka , tak że jeśli ktoś chce wywalać kasę to napewno nie zaszkodzi , takie moje zdanie . a jeśli ktoś chce to mogę swoją sprzedać za pół ceny z allegro:wink: A tak naprawdę to kopcenia upatrywał bym się gdzie indziej , przecież to piec , a to musi kopcić:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie zaczalem sie zastanawiac czy u mnie tez trzeba by przeprowadzic taki zabieg, bo watpie zeby kiedys bylo robione, a owszem kopci, ale bylem przekonany, ze to od chipa...

Jeżeli masz silnik M57N to tam nie występuje filtr a więc nic nie musisz wymieniać gorzej jezeli mamy silnik M47 ,M57 bez literki "N" to trzeba wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73
zgadza się ale ja np po rozebraniu swojej odmy widziałem że jest wsio jak w nowej , a rocznik na niej auta , czyli nikt jej nie ruszał .

no ale zajrzałeś,i u ciebie wsio OK,u innych nie musi,dlatego lepiej sprawdzać(zalecają co 100k km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i na koniec dowcip!! zeby rozluznic atmosfere

Przyszedł rolnik do baru i prosi o "setę". Ciągle powtarza - ... są rzeczy niewytłumaczalne, są rzeczy niewytłumaczalne...

I tak rolnik wypił flaszkę. Zamawia kolejną "setę", ale zaciekawiony barman pyta:

- Panie, co to są te rzeczy niewytłumaczalne?

Na to rolnik:

- Panie, doję krowę, a ta cholera macha ogonem i czapkę zrzuca z głowy.

Wkurzyłem się, wyjąłem pasek ze spodni i tym paskiem przymocowałem jej ogon do uda, w tym momencie obsunęły mi się portki a do obory wlazła moja stara! I co? Są rzeczy niewytłumaczalne?

:P:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej

postaram sie krótko ;)

odma wyjęta - zdjęcia przedstawiają stan przed wyczyszczeniem. po wyczyszczeniu stan wizualny praktycznie nie zmienil się, jedynie wyzbieralem osad

(imageshack nie działa :/)

http://www.fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-05/17e38271/dsc_0447.jpg.html

http://www.fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-05/c1a57ec3/dsc_0448.jpg.html

http://www.fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-05/670c333d/dsc_0449.jpg.html

http://www.fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-05/2c6daf83/dsc_0450.jpg.html

http://www.fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-05/e35ccf11/dsc_0451.jpg.html

e35ccf11.jpg

2c6daf83.jpg

670c333d.jpg

c1a57ec3.jpg

17e38271.jpg

wyczyszczone, założone i brak jakiejkolwiek różnicy, dymi tak samo ;)

nizej film na sredniociepłym silniku

[video=youtube;fsYjoRdzDuA]http://www.youtube.com/watch?v=fsYjoRdzDuA

sprawdzilem na realoem jak wyglada ten odpowietrznik i sprawdzilem na allegro jak wyglada sprzedawany dedykowany odpowietrznik

wydaje mi sie ze brakuje mi tego wkladu spod numeru 15

pokrywa w realoem

przedmiot na alledrogo

podejrzewam ze odma to nie problem ale czekam na dalsze sugestie ;)

Edytowane przez Szpadyzor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...