Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem już po wymianie odmy, oleju i filtra powietrza - namęczyłem się trochę by odkręcić jedną śrubkę tą w podszybiu ale poszło. Z tego co się okazało odma miała już separator bez papierowego filtra więc ktoś już zmieniał to - nic nie założyłem cały nowy komplet (w obudowie jest chyba jakiś zaworek). Zobaczymy czy olej będzie uciekał przy okazji po ilu km mam to sprawdzić? Bo tygodniowo jak zrobię z 50km to max ;). Mam nadzieję że turbo nie nie puszcza za dużo tylko te uszczelki w klapkach poszły, lub w kolektorze i przez nie się to co tam trafi zbiera i 'wycieka' - niebawem zamówię komplet uszczelek + zaślepki klapek i wymienię.

Jeszcze jedno, czy jak turbina puszcza olej powinno z niej kapać? Bo sama nie była mokra z tego co wypatrzyłem, pod nią było sucho, plastik na osłonie też suchy a to co się sączy bokiem (prawa strona patrząc od przodu) osiadło na metalowej osłonie - tej w kształcie litery X. Chyba że kogoś polecacie we wrocławiu to bym sobie podjechał i sprawdził co tam nie gra by mi coś gdzieś przypadkiem szlag nie trafił.

Inna sprawa czy 'uszczelniając' turbinę ingeruje się w jej geometrię itd czy to razem się łączy? Czy jest sens coś takiego robić czy lepiej odłożyć kasę na nową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich!

Jako ze jestem nowy na Waszym forum chciałbym wszystkich serdecznie przywitać. Jestem po zabiegu wyrzucenia klapek i zamontowaniu zaślepek aluminiowych. Cała operacja przebiegła bardzo sprawnie, wykonałem ja samodzielnie ponieważ jestem zdania że czasem trzeba samemu trochę pomajstrować aby wiedzieć na czym się siedzi (czym się jeździ J)

Dwie klapki miału już luzy (jedna dosyć spore) więc chyba zrobiłem to w samą porę. Po całej operacji jak na razie nie odczuwam żadnych zmian – gaśnie jak gasł, głośność jak przed usunięciem, nie zauważyłem też spadku ani wzrostu mocy, kopcenie bez zmian, spalanie również w normie. Pewnie będę tylko spał spokojniej, że wyeliminowałem jedno potencjalne źródło niepotrzebnych wydatków.

Na koniec chciałem nadmienić iż zaślepki kupiłem na allegro u sprzedającego BRAM-POL,

Zaślepki zaślepka kolektora ssącego BMW 22mm (2284300914) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Bardzo pomocna była INSTRUKCJ MONTAŻU dostarczona wraz z zaślepkami :bmwsexemofg3:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna tak czytam ten temat i aż mnie poty oblały jeśli chodzi o te klapki.

Wszystko fajnie i zabawnie tylko za bardzo nie mam pojęcia jak się zabrać do tego w mojej 320D.

Nie macie porobionych fotek jak to po kolej rozbierać ?

Bo na elektryce to się trochę znam ale mechanika to raczej nie bardzo :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna tak czytam ten temat i aż mnie poty oblały jeśli chodzi o te klapki.

Wszystko fajnie i zabawnie tylko za bardzo nie mam pojęcia jak się zabrać do tego w mojej 320D.

Nie macie porobionych fotek jak to po kolej rozbierać ?

Bo na elektryce to się trochę znam ale mechanika to raczej nie bardzo :(

...tu masz ze zdjęciami co i jak ugryźć :)

BMW-klub.pl • Zobacz temat - E46 320d FL usunięcie klapek zawirowań kolektora

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz tak pytanie zasadnicze zdecyduje się na zakup zaślepek z tego linku podanego wyżej podane kody śliników do których pasują.

Sprzedający podaje takie coś

[TABLE]

[TR]

[TD] M47TUD20 [/TD]

[TD]

2001

[/TD]

[TD]E46 320d, 320Cd, X3 2.0d a u mnie po rozkodowaniu wychodzi Engine M47TU czyli brak "D20" czy to to samo? i czy będzie pasować ?

Zaślepki zaślepka kolektora ssącego BMW 22mm (2284300914) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tylko tyle, że ja usunąłem klapki 45 tysięcy kilometrów do tyłu. Zastosowałem śrubki i powiem Ci ,że w zeszłym tygodniu zdemontowałem kolektor dla sprawdzenia i wszystko jest nadal ok. Dlatego po co inwestować w klapki skoro można to zrobić prawie za darmo.

Wskazówka: śrubka idzie główką dośrodka a od zewnątrz 2x nakrętka samokontrująca dla pewności. Śrubka "6" wchodzi tak ciasno, że nie ma nieszczelności czy czegoś w tym stylu... Polecam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja nie lubię takich tematów których nie mam zielonego pojęcia może kupie 2 używany i zrobię na spokojnie na sucho i spokojnie i tylko dam do mechanika niech go wymienić :D

Jak co to służę pomocą. :)

P.s. To jest naprawdę proste. Nie ma się czego bać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak co to służę pomocą. :)

P.s. To jest naprawdę proste. Nie ma się czego bać...

W takim razie Jaro skoro oferujesz pomoc będę tak miły i się uśmiechnę do Ciebie tylko teraz kwestia kiedy znajdziesz czas, a ja bym się już do Ciebie dostosował kopił śrubki nakrętki kleje + załącznik i podjadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie Jaro skoro oferujesz pomoc będę tak miły i się uśmiechnę do Ciebie tylko teraz kwestia kiedy znajdziesz czas, a ja bym się już do Ciebie dostosował kopił śrubki nakrętki kleje + załącznik i podjadę.

Spoko, prawie każda sobota po południu :) Jak pokażą łądną pogodę to pisz na PW, jak będę na miejcu(czyli nie będę jechał do teściowej) to się zgramy. Ja keju nie używałem, bo nie było potrzeby... Czas operacyny około 2-3 godziny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i kolejny Franziskaner w plecy...

Wybrałem zaślepki ponieważ nie wierze w takie zaślepianie śrubkami i klejem. Zajmuje się naprawami urządzeń przemysłowych i nie raz widziałem przypadki które nigdy nie powinny mieć miejsca (np. zdarzają się odkręcone nakrętki samokontrujące) Tworzywa sztuczne w kontakcie z klejem i smarami może zmienić swoje właściwości i z czasem skruszeć. Wtedy problem mamy gotowy bit-nono.gif . Dlatego zdecydowałem się na zaślepki z aluminium, może i jestem stówę z groszami w plecy ale przynajmniej mogę być pewny na 100% że nic nie odpadnie. Nie neguję rozwiązania ze śrubkami, ale uważam że na wszystko potrzeba czasu, niech ludziska to potestują, i za jakiś czas zobaczymy czy się opłaciło.

Ps. Konstruktorzy BMW też myśleli że klapy wirowe są wieczne eusa_whistle.gifeusa_whistle.gifeusa_whistle.gifeusa_whistle.gif

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, każdy robi jak uważa. A tak przy okazji to ja nie używam kleju, a nakrętki są na zewnątrz. Dodatkowo dałem 2 w razie jakby ta jedna chciała się jakimś cudem odkręcić. Zresztą kiedy ja to robiłem u siebie to klapki można było dostać jedynie na ebayu, a teraz kiedy są dostępne za niewiele ponad stówkę to nie powiem bo to jest oki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1. tak

2. też tak miałem - o ile się orientuję to nie problem

3. tak, to zawór EGR. Odpowiada za "ekologię" silnika. niektórzy go czyszczą, jeszcze inni zaślepiają. U siebie nie zauważyłem zmian po czyszczeniu. Trochę trzeba delikatnie poskrobać, a potem benzyna ekstr. I po czyszczeniu sprawdź czy pracuje (będzie ciężko chodził bo ma twardą sprężynę).

Zawor EGR wystarczy w całości zdemontowac, potem dokladnie spryskać go dobrym płynem do mycia silników {czynnośc powtórzyc kilka razy} a następnie spłukac obficie wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...