Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów. Jeszcze nie zdążyłem przedstawić auta, ale nie bawem to zrobie. Puki co mam problem, który pojawił się teraz, przed zakupem tego nie było, ale po kolei.

Kupiłem auto 27 stycznia - odpalając je na zimno jeszcze u ówczesnego właściciela zmartiwło mnie, że na zimnym silniku skacze delikatnie z obrotów z 800 - 1200. Otworzyłem maske i widać było jak silnik przerywał prace na pasku wieloklinowym. Jednak po chwili, gdy już się rozgrzał wszystko ustało - silnik elegancko trzymał obroty, grało jak na fortepianie i wkręcając go na górne obroty wracał idealnie i płynie do wartości biegu jałowego. Jak otworzyłem maske to z okolic lewej strony przy sprężarce klimy było słychać bardzo ciche tykanie, przy zamkniętej mase nic. Mineło 2 tyg. cały czas jeździłem i bawiłem się nowym nabytkiem, odpalanie auta rano przy mrozie -15 nie powodowało nie równej pracy. Silnik już nie falował ani razu i tak jest do dziś, że na zimnym pracuje tak jak ma być. Tłumaczyłem to z właścicielem tamtym, że auto więcej stało w garażu niż jeździło no i tak było, że potrafiło stać po 2 lub 3 tyg.

Wczoraj jendak przy parkowaniu w ogródku wyszedłem z auta, żeby zobaczyć czy nie zakopie się w błocie i usłyszałem jak już TYKA przy zamkniętej masce wyraźne TYKANIE - tyk, tyk, tyk, tyk w równych odstępach mniej więcej 0,7 sek. Otworzyłem maske i słychać było z lewej strony. Patrzałem na paski i wydaje mi się, że to nie one chociaż nie wykluczam. Najbardziej słychać z lewej strony jak się położe przed autem - głowa przy zderzaku, na dole słychać bardzo wyraźnie. Przy dodawaniu gazu częstotliwość tykania wzrasta (na biegu jałowym) przy wartościach 3 tys już nie słychać.

Teraz zastanawiam się co to może być ? miał już ktoś z was doczynienia z takim tykaniem. Pojawia się to przy dodawaniu gazu, wieć coś możliwe, że przy paskach, ale z drugiej strony nie zaburza to pracy silnika i obrotów. Bo elegancko się trzyma i wkręca, a co ważniejsze auto ciagnie i jedzie jak szalone,a spalanie nie wysokie bo po mieście mieszcze się w 12 litrach :)...

Ma ktoś jakieś sugestie, to co udało się włożyć palec po pasek i przyjrzec chodź malo miejsca - to delikatnie może być delikatnie popękany, ale jeszcze spokojnie można jeździć. Jednak co to może być bo na metaliczny dźwiek to nie brzmi :( :(:( ???:(

Edytowane przez ALn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju zalany jest 5w40 (tylko nie pamiętam jaki, chyba mobil) stan jest napewno.

Dźwiek nie wydobywa się z silnika - ucho przy silniku i nic nie słychać tylko normalną prace i tak jak mówie obroty i reszta idealnie bez szmerów i podgrdań.

Dzwięk jest z lewej strony na dole i tak jak mówie do METALICZNYCH nie należy. Możliwe, że ten pasek albo któreś z kułek. Przypatrując się dokładnie (tylko już nie wiem czy sobie nie wkręcam) na kółku wydaje mi się, że bardzo delikatnie wpada w lekkie drgania ale chodzą wszystkie równo. Pasek jest delikatnie, ale naprawdę delikatnie miejscami poprzerywany. Na dniach podjade do warsztatu jakiegoś i trzeba posłuchać go od dołu i zobaczyć skąd się ten dźwiek wydobywa bo coś się kończy :(

Macie jakiś ogarnięty warsztat we WROCKU ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzisiaj z ciekawości odpaliłem klime bo jest + 9,5 ... ku mojemu zdziwieniu hałas tykania zaczął być podwójny ;/ ustawiłem na 16 stopni i ... i jest chłodne powietrze, ale nie mroźne ;/;/;/pytanie_bmwpytanie_bmwpytanie_bmw:cry::help:... Pojechałem do znajomego co ma warsztat przy domie (dużo ma ludzi, ale czy mega ogarnięty ? ;/) powiedział, że tyka któraś z rolek albo pasek, ale po załączeniu klimy, której jest brak stwierdził, że sprężarka się skończyła :( :( :( - teorytycznie by się zgadzało.

Pojade do innego zakładu się upewnić, gościu powiedział w sumie, że musi pójść na podnośnik i sciągną paseki (2) i zobaczą, które rolki ... hmmmm teraz pytanie czy to może być sam pasek ? czy rzeczywiście padła już sprężarka ;/ ;/ ;/ ...

POMOCY :help::help::help::help::help::help::help::help::help:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne :( ... koło pasowe wału korbowego się skończylo, pęka guma i wprowadza koło w wibracje... trzeba szybko wymienić, żeby nie było lipy :confused:

I teraz chyba wymienie wszystko za jednym zamachem, żeby nie było, koło pasowe, paski, i rolki prowadzące - napinacze wygladają dobrze :P czy też to wymieniać, ale się szykuje wydatek :(<bmw><bmw><bmw>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...